Kunnossa on. En tosin tiedä onko jousi minkä verran painunut kasaan, mutta näin ekakertalaisen silmin näyttäis olevan ihan kunnossaMinuteman kirjoitti:Taisin itse aukaista niin että P- päälle ja apulainen vielä painamaan jarrua.
Ennen hihnapyörän irroitusta kannattaisi varmaan tarkistaa öljypumpun ylipaineventtiili, muistaakseni 17mm kanta on näkyvissä siinä kun katsot hinapyörää, oikealla ja alhaalla. Parhaimmassa tapauksessa voisi olla vain jousi poikki ja kiertynyt sisäkkäin= öljynpaineet hukassa.
Nyt se jätti tielle
Re: Nyt se jätti tielle
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Oletko jo laskenut öljyt pois ja katsonut mitä silppua seasta löytyy?
Re: Nyt se jätti tielle
öljyt laskin joo pois. on mustat ja puhtaan näköset, ei ylimääräistä silppua tai muutakaan. Vaihdoin viimeksi noin kuukausi sitten.
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Seuraavaksi kannattaa ottaa öljypohja pois ja kurkata miltä kiertokangen laakerit näyttää. :|Ja myös se öljypumppu kannattaa avata ja katsoa onko keskirattaan "sakara"poikki joka pyörittää sitä!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Nyt se jätti tielle
Öljypumppu näyttäs olevan kunnossa
http://img246.imageshack.us/img246/8535/9000006jx0.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/9286/9000007ip9.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/8535/9000006jx0.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/9286/9000007ip9.jpg
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Kuinka öljypohjan saa irti kun toi vaihdelaatikko on vähän tiellä?
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Kytkinkopassa on kumitulppien alla piilossa 2 öljynpohjan pulttia, lootaa (ainakaan manuaali) ei kuitenkaan tarvitse irrottaa öljypohjan irrotuksen takia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nyt se jätti tielle
Eipä tuoltakaan mitään vikaa löytyny... öljyä näyttäs olleen eikä mitään ylimääräistä roinaa näy.
http://img148.imageshack.us/img148/8168/9000008cr8.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/7259/9000009te8.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/8168/9000008cr8.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/7259/9000009te8.jpg
jes, löytyi nyt ne reitit pulteille. öljypohjan irrotus on työn allajcarlson kirjoitti:Kytkinkopassa on kumitulppien alla piilossa 2 öljynpohjan pulttia, lootaa (ainakaan manuaali) ei kuitenkaan tarvitse irrottaa öljypohjan irrotuksen takia.
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Öljypohjassa ei näy mitään erikoista laakerimurua eikä metallilastua. http://img134.imageshack.us/img134/4885/9000011ew9.jpg
kampi
http://img168.imageshack.us/img168/4739/9000013gt2.jpg
mistäs sitten kannattaa vikaa hakea?
edit: saattaa olla että on pientä naarmua ykkösessä
kampi
http://img168.imageshack.us/img168/4739/9000013gt2.jpg
mistäs sitten kannattaa vikaa hakea?
edit: saattaa olla että on pientä naarmua ykkösessä
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Mielestäni on kampiakselissa jotain tapahtunut,keskimmäinen laakeripukki ja vierestä kampiakseli värjäytynytyt!Vai onko salaman aiheuttamaa?Mitä"tursottaa" laakeripukin ja kammen välistä?Maski001 kirjoitti:http://img168.imageshack.us/img168/4739/9000013gt2.jpg
Painelit varmaan venttiilikupit,ettei hydraulisista nostimista joku ole lauennut,osaa pitää tavan kalinan.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Nyt se jätti tielle
Näenköhän väärin mutta näyttäisi että tuo lämmennyt kaula olisi vääntänyt tuon oikeanpuoleisen akselin vastapainon hieman vinoon, ts akselikin jo vääntynyt? Eikös tuolla näy metallipuruvanakin, vai valehteleeko salamalla otettu kuva?
Tai sitten on vaan aika rumasti valettu vastapaino. Olisiko tuossa kuivalla kaulalla ollut voiteluhäiriö, vai puhdistitko sen öljystä?
Tai sitten on vaan aika rumasti valettu vastapaino. Olisiko tuossa kuivalla kaulalla ollut voiteluhäiriö, vai puhdistitko sen öljystä?
Re: Nyt se jätti tielle
Moi,
Oletko irroittanut kampiakselin laakeripukit? Tuon värin perusteella keskimmäinen laakeri on käynyt kuumana.
Kun öljypohja on poistettu on mahdollista tarkistaa tasapainoakseleiden ketju ja raattaat, todennäköisesti raatoista puuttuu kaikki hampaat ja ne ovat menneet ympäri moottoria.
Toivotaan että vika löytyy eikä ole mitään pahempi.
Oletko irroittanut kampiakselin laakeripukit? Tuon värin perusteella keskimmäinen laakeri on käynyt kuumana.
Kun öljypohja on poistettu on mahdollista tarkistaa tasapainoakseleiden ketju ja raattaat, todennäköisesti raatoista puuttuu kaikki hampaat ja ne ovat menneet ympäri moottoria.
Toivotaan että vika löytyy eikä ole mitään pahempi.
9-5 -00, Aero
Re: Nyt se jätti tielle
Otin keskimmäisen laakeripukin irti. Siinä oli vähän eroa värin suhteen. Todella likaiset pinnat, pitäisi normaalisti olla kiiltävät? Ja kyllä siinä jotain hienoa paskaa tursottuneena oli.
Löytyi sieltä seinämiltä vähän metalli lastua.
Mitään en ole puhdistanu, pois on tullu ne öljyt mitkä valuu.
Jokin siellä pitää ääntä kun akselia kääntää.
Löytyi sieltä seinämiltä vähän metalli lastua.
Mitään en ole puhdistanu, pois on tullu ne öljyt mitkä valuu.
Jokin siellä pitää ääntä kun akselia kääntää.
ööm... mitä?Velmu kirjoitti:Painelit varmaan venttiilikupit,ettei hydraulisista nostimista joku ole lauennut,osaa pitää tavan kalinan.
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Tarkoittaa: Kokeilit painaa hydraulista venttiilivälyksensäätökuppia nokka-akselin nokan alla, jotta se on kova eikä anna periksi painettaessa.Maski001 kirjoitti:ööm... mitä?Velmu kirjoitti:Painelit varmaan venttiilikupit,ettei hydraulisista nostimista joku ole lauennut,osaa pitää tavan kalinan.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Nyt se jätti tielle
Löytyikö lainkaan laakeriliuskaa?Rupeaa vaikuttamaan ennuste synkälle näin alkuvuodesta.
Laakeripukkikin varmaan lämmöstä muutanut muotoaan ja kampiakseli voi olla vääntynyt.Purkuun menee ja osat koneistukseen tai olethan jo melkein purkanutkin myllyn.
Harkitsisin toista konetta,tulisi varmaan edullisemmaksi kuin tuohon täysi remppa,koneistuksen jälkeen kyllä tietäisi missä kunnossa paikat on.
Laakeripukkikin varmaan lämmöstä muutanut muotoaan ja kampiakseli voi olla vääntynyt.Purkuun menee ja osat koneistukseen tai olethan jo melkein purkanutkin myllyn.
Harkitsisin toista konetta,tulisi varmaan edullisemmaksi kuin tuohon täysi remppa,koneistuksen jälkeen kyllä tietäisi missä kunnossa paikat on.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.