takerteleva kytkin
takerteleva kytkin
Morjens veljet, -98 tonnari CSE:ssä ilmennyt muutamia kertoja sellaista että kytkinpoljin takertelee,painettaessa stoppaa ennen ala-asentoa,jää välillä siihen jumiin.Pitää alkaa tutkimaan polkimen luota mekanismit,jousi ja ekana tulisi mieleen pääsylinteri,eikös se ole siinä polkimen vieressä pystyssä,toiseksi voihan se painelaakeri kytkinakselilla takerrella mutta polkimessa saattaisi olla sitä tuntoa että lähellä ollaan.Onko ollut vastaavia oireita muilla?
Jouni 040-5512154 ,Nummela
Jouni 040-5512154 ,Nummela
-9000 2.0 t 1998 Jubilee-
Re: takerteleva kytkin
Siirsin aiheen 9000-osioon.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: takerteleva kytkin
Jo -94 mallissa ruotsalainen kemian tuntemus oli pettänyt, kytkinsylinterien väliset letkut sulivat käytetyllä SAABin kytkinnesteellä, sanoi SAAB huolto Ranskassa, ja korjaus meni Suomessa maahantuojan piikkiin. Kannattaa tapella, itse vaihdon vuosi sitten MB B:hen, kun siellä tehtaan viat korjataan joustavasti, listattu huollon yhteydessä ja tarvittaessa tulee kirje korjauskutsusta kotia. Poika tappelee nyt SAABin kanssa.
Re: takerteleva kytkin
No, ainakaan itselläni ei ole saman vuosikerran tontussa ollut minkään muun kanssa niin paljon ongelmaa kuin kytkimen
Takertelu ja jumittelu johtui siitä että polkimen palautusjousi meni jotenkin vinoon ja lopulta se lenteli kolmessa osassa pitkin lattiaa.
Yleinen tahmaisuus sitten johtuu sylintereistä
Takertelu ja jumittelu johtui siitä että polkimen palautusjousi meni jotenkin vinoon ja lopulta se lenteli kolmessa osassa pitkin lattiaa.
Yleinen tahmaisuus sitten johtuu sylintereistä
Re: takerteleva kytkin
Korjaa pääsylinteri ensin. Jos paranee sillä, niin pääsee halvalla (Tiivistesarja). Tutki myös pääsylinterin päässä oleva tapin ja urien kunto. Viittaa kylläkin työsylinterissä olevaan vikaan, koska liike jää kesken.
Jos on kestänyt alkuperäinen näin pitkään (220tkm), niin kannattaa uusia samalla kytkin (Aeron), työsylinteri ja kytkimelle menevä putki/letku. Kestää sitten paremmin pikkuisen piristystäkin.
Jos on kestänyt alkuperäinen näin pitkään (220tkm), niin kannattaa uusia samalla kytkin (Aeron), työsylinteri ja kytkimelle menevä putki/letku. Kestää sitten paremmin pikkuisen piristystäkin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: takerteleva kytkin
laitetaanpas nyt tähän samaan sitte.
eli poljin jää melkein pohjaan kytkintä painettaessa ja pamahtaa takasin ylös
joko nostamalla tai sitten itsestään.
itsellään se palautuu yleensä vasta kun kabiinissa on tarpeeksi lämmintä..
ja muutenkin polkimen liikeradasta on 3/4 tyhjää ja viimiset sentit saa painaa oikeen voimalla että kytkin irrottaa kunnolla..
mitään neste vuotoja ei ole.
mahtaakohan jompikumpi sylinteri olla tiensä päässä vai mikä mättää..
levy ja asetelma on kyllä ihan hyvän näkösiä, sen mitä niitä nyt voi tutkia noista koloista..
vastaavia ongelmia kellään..
edit: ja kärryhän on 91 2.3t
eli poljin jää melkein pohjaan kytkintä painettaessa ja pamahtaa takasin ylös
joko nostamalla tai sitten itsestään.
itsellään se palautuu yleensä vasta kun kabiinissa on tarpeeksi lämmintä..
ja muutenkin polkimen liikeradasta on 3/4 tyhjää ja viimiset sentit saa painaa oikeen voimalla että kytkin irrottaa kunnolla..
mitään neste vuotoja ei ole.
mahtaakohan jompikumpi sylinteri olla tiensä päässä vai mikä mättää..
levy ja asetelma on kyllä ihan hyvän näkösiä, sen mitä niitä nyt voi tutkia noista koloista..
vastaavia ongelmia kellään..
edit: ja kärryhän on 91 2.3t
Re: takerteleva kytkin
Itselläni oli tontun asetelmasta mennyt muutama niitä "rautoja" mitä painelaakeri painaa ja sen takia käyttäytyi kuvailemallasi tavalla.
Re: takerteleva kytkin
Omassani kytkin alkoi hieman takerrella, ei kuitenkaan huomiota herättävästi, kunnes se yhtäkkiä vain losahti pohjaan ja sinne jäi.
Ensimmäinen syyllinen löytyi konehuoneen puolelta, väliletku oli pettänyt, mustaa ja pehmeää lakua sisäpuoli, ulkopuoli hieman rispaantunut. Nyt kytkin toimi taas, mutta takeltelu jatkui, seuraavaksi poljinsylinteri irti. Sylinterin sisäpuolelta löytyi mustaa höttöä, eli siis tuota sulanutta letkua pieninä murusina. Tämä höttö oli sitten syönyt myös sylinterin sisäseinämät, mutta koitin kuitenkin hioa ja laittaa uudet tiivisteet, ei juurikaan vaikutusta. Ei auttanut kuin ottaa laatikko syliin ja uusia sylinteri sinnekin, samaa mustaa höttöä myös siellä ja hauskuus kaukana. Nyt on siis uudet sylinterit ja väliletkut, samalla puhalleltiin säiliöstä höttö mäkeen ja laiteltiin uudet litkut linjaan. Nyt on kytkin toiminut moitteetta yli vuoden ja tuossa uudemmassa väliletkussa ei kuulemma vastaavaa vikaa esiinny.
-Sami
Ensimmäinen syyllinen löytyi konehuoneen puolelta, väliletku oli pettänyt, mustaa ja pehmeää lakua sisäpuoli, ulkopuoli hieman rispaantunut. Nyt kytkin toimi taas, mutta takeltelu jatkui, seuraavaksi poljinsylinteri irti. Sylinterin sisäpuolelta löytyi mustaa höttöä, eli siis tuota sulanutta letkua pieninä murusina. Tämä höttö oli sitten syönyt myös sylinterin sisäseinämät, mutta koitin kuitenkin hioa ja laittaa uudet tiivisteet, ei juurikaan vaikutusta. Ei auttanut kuin ottaa laatikko syliin ja uusia sylinteri sinnekin, samaa mustaa höttöä myös siellä ja hauskuus kaukana. Nyt on siis uudet sylinterit ja väliletkut, samalla puhalleltiin säiliöstä höttö mäkeen ja laiteltiin uudet litkut linjaan. Nyt on kytkin toiminut moitteetta yli vuoden ja tuossa uudemmassa väliletkussa ei kuulemma vastaavaa vikaa esiinny.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: takerteleva kytkin
Täytyypi tutkia tarkemmin ensivuonna kun tilipäivä taas koittaa. muutenkin pitäs startti vaihtaa ja lohkis asentaa. katotaan mitä löytyy ja paljonko uppoo taas rahaa
Re: takerteleva kytkin
Omasta kytkin taas vaihteeksi vittuilee
Noin 1,5v sitten vaihdoin kytkinletkun ja tiivisteet pääsylinteriin. Puoli vuotta sitten vielä piti koittaa uusilla tiivisteillä pääsylinteriin, ja päätin että seuraavan kerran sitten uusi pääsylinteri kun vanhassa syöpymää. Tämän aika koitti marraskuun puolivälissä. Ajattelin että nyt helpottaa hetkeksi, kun on ihan uutta osaa paikoillaan, vaan eilen taas oli poljin löysä ja nestettä kadonnut Säiliöltä pääsylinterille menevän letku on hapertunut ja vähän kostea n.5cm ennen pääsylinteriä, joten sen ajattelin vaihtaa vielä.
Ei ollut metroautossa saatavilla, ei varmaan motonetin letkua uskalla laittaa esim.
Polttoaineletku Ø6mm 1m 45-8106 3.70
Ø6/12mm Öljy/alipaineletku 1m 45-7006 4.04
vai käynkö hakemassa jostain alan liikkeestä esim. Hiflex:ltä?
Jos tämä ei auta niin työsylinterihän sitten seuraavana on listalla
Noin 1,5v sitten vaihdoin kytkinletkun ja tiivisteet pääsylinteriin. Puoli vuotta sitten vielä piti koittaa uusilla tiivisteillä pääsylinteriin, ja päätin että seuraavan kerran sitten uusi pääsylinteri kun vanhassa syöpymää. Tämän aika koitti marraskuun puolivälissä. Ajattelin että nyt helpottaa hetkeksi, kun on ihan uutta osaa paikoillaan, vaan eilen taas oli poljin löysä ja nestettä kadonnut Säiliöltä pääsylinterille menevän letku on hapertunut ja vähän kostea n.5cm ennen pääsylinteriä, joten sen ajattelin vaihtaa vielä.
Ei ollut metroautossa saatavilla, ei varmaan motonetin letkua uskalla laittaa esim.
Polttoaineletku Ø6mm 1m 45-8106 3.70
Ø6/12mm Öljy/alipaineletku 1m 45-7006 4.04
vai käynkö hakemassa jostain alan liikkeestä esim. Hiflex:ltä?
Jos tämä ei auta niin työsylinterihän sitten seuraavana on listalla