Ahdot soutaa 9000 Aero 2.0T -95
-
- "Hölösuu"
Ahdot soutaa 9000 Aero 2.0T -95
eilen 1,5 tuntia selailin vanhoja juttuja ja käytin etsi- nappia jne. mutta näyttää siltä ettei muilla ole ollut tätä vikaa: Potilas: 9000 Aero 2.0T -95 (ei ole tcs) Oire: kun kiihdyttää 2 vaihteella kaasu pohjassa ahdot nousee sinne 1.0bar ja laskee pikkuhiljaa (sen pitäisi olla normaalia?) mutta kun kolmosella tekee saman ahdot nousee vain 0.8bar ja jos pidät vain puolta kaasua 3 tai 4 vaihteella niin ahdot "seilaa" 0.2-0.8 bar joten isommalla vaihteella ei voi kiihdyttää kuin kaasu pohjassa.. oiskohan APC- tullut tiensä päähän? autoon on laitettu uusi DI ja takuuta on viel puoli vuotta.. ja tulpat ja bensafiltteri on vaihdettu 2kk sitten..
Viimeksi muokannut Jope, To Tammi 03, 2008 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ketjun aihe on sisällön kuvaus.
Syy: Ketjun aihe on sisällön kuvaus.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Uskomatonta?!
Autossasi on trionic 5 eikä erillistä apc:tä.
Veikkaan että sulla on ongelmia mankkuvenan kanssa, eli voisit kokeilla varmasti toimivalla yksilöllä.
Veikkaan että sulla on ongelmia mankkuvenan kanssa, eli voisit kokeilla varmasti toimivalla yksilöllä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Ahdot soutaa 9000 Aero 2.0T -95
Toinen ääni magneettiventtiilille. Seuraavaks vois tutkia by-passia mut eiköhän se toi mankkuvena oo vialla... En oo ikinä kuullu et trionic5 boksi ois menny itestää särki.
Kuten muut sanoivat niin kokeile toisella mankkuventtiilillä, nopeasti ja helposti tehty. Luultavasti vika korjaantuu sillä. Samalla kannattaa tarkistaa letkujen kunto ja että hukkaportti liikkuu kuten pitää, sitä on mahdollista tarkistaa polkupyöräpumpun avulla.
Ehkä sinulla on tuttu jolta voit lainata venttiili? Muuten minä olen Pietarsaaressa seuraavan viikonlopun aikana jolloin voisit lainata mun magneettiventtiili joka toimii jonkinlailla ainakin.
Terv. Kenneth
Ehkä sinulla on tuttu jolta voit lainata venttiili? Muuten minä olen Pietarsaaressa seuraavan viikonlopun aikana jolloin voisit lainata mun magneettiventtiili joka toimii jonkinlailla ainakin.
Terv. Kenneth
9-5 -00, Aero
-
- "Hölösuu"
juu kokeiltiin ottaa tänään letku irti mankkuvenasta, niin ahdot ei seilannut enään ja kokeilin vähän rajojen yli eli ahtoi 1.5 bar ja sitten en uskaltanut enempää.. eli kyllä se on magneettiventtiili joka on kaputt. jos jollain on ylimääräinen niin täällä olisi ostaja! 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Samaa vikaa oli mulla Jubileessa jokin aika sitten. Kiihdyttäessä matalilta kierroksilta vaikka nelosella niin ahtojen noustessa, 2500...3000rpm välillä, paineet heilui 0.5 - 1.0 barin välissä ja tuntuma oli kuin joku nykisi kuminauhalla vauhtiin.
Kaikki vähänkin aiheeseen liittyvät kilkkeet vaihdettiin tai tarkistettiin (DI kasetti, mankkuvena ja bypass, hukkaportin tarkistus, alipaineletkut ja vuotava takaiskuventtiili imusarjan ja venttiilikopan huohotusputken välissä). Nykiminen sen kuin jatkui... Sitten uusi magneettiventtiili jumitti ja ahdot oli joko peruspaineilla tai fuelcutissa. Heitin vanhan magneettiventtiilin takaisin paikalleen ja samalla heiluttelin kaasuläpän asentoanturin liitintä. Tuon operaation jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa ja ahdot pysyy vakaasti baarissa:). Kannattaa ainakin tarkistaa ettei ole pelkästään kontaktit olisi hapettuneet...
Kaikki vähänkin aiheeseen liittyvät kilkkeet vaihdettiin tai tarkistettiin (DI kasetti, mankkuvena ja bypass, hukkaportin tarkistus, alipaineletkut ja vuotava takaiskuventtiili imusarjan ja venttiilikopan huohotusputken välissä). Nykiminen sen kuin jatkui... Sitten uusi magneettiventtiili jumitti ja ahdot oli joko peruspaineilla tai fuelcutissa. Heitin vanhan magneettiventtiilin takaisin paikalleen ja samalla heiluttelin kaasuläpän asentoanturin liitintä. Tuon operaation jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa ja ahdot pysyy vakaasti baarissa:). Kannattaa ainakin tarkistaa ettei ole pelkästään kontaktit olisi hapettuneet...
9000 CSE 2.0T Jubilee -97
Itellä kanssa alkaa ahdot soutaa esim 5 vaihteella kiihdyttäessä kun kierrokset nouseee yli 3tonnin tätä enne ahdot pysyy vakaana. Oon epäilly tota mankkua mutta en oo vielä löytäny keinoa että miten testaan toimiiko se, kuuluuko mankun surista virrat päällä meinaan mulla pitää aika kovaa suriinaa se kun laittaa virrat päälle?
eipä sitä oikein muulla voi testata kuin varmasti toimivaksi tiedetyllä.
toinen joka aiheuttaa ahtojen seilausta on väsähtänyt hukkiksen painekello. peruspaineet pitäisi olla muistaakseni ~0,4 luokkaa vähintään joten 0,5 voi vielä huoletta laittaa.
toinen joka aiheuttaa ahtojen seilausta on väsähtänyt hukkiksen painekello. peruspaineet pitäisi olla muistaakseni ~0,4 luokkaa vähintään joten 0,5 voi vielä huoletta laittaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu