Kampiakselin asentotunnistin
Kampiakselin asentotunnistin
Terve!
Missä kohden mottia tämä niin surullisen kuuluisa anturi siaitsee. Suabbihan on VM:95 9000 2.3i. Oireet autossa on et kun lämpiää niin kones käy välillä 3 pytyllä. Lueskellut täältä et joko anturi ta di-kasetti voisi moisen vian tehdä. Mikähän mahtaa olla nykyisin hinta noille hilppeille?
Missä kohden mottia tämä niin surullisen kuuluisa anturi siaitsee. Suabbihan on VM:95 9000 2.3i. Oireet autossa on et kun lämpiää niin kones käy välillä 3 pytyllä. Lueskellut täältä et joko anturi ta di-kasetti voisi moisen vian tehdä. Mikähän mahtaa olla nykyisin hinta noille hilppeille?
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Anturi ei saa konetta käymään vajailla pytyillä, se joko käy tai ei käy lainkaan. DI-kasetti sen sijaan voi aiheuttaa vajailla käyntiä hyvinkin. Kasetin nykyhintaa en tiedä, mutta pari vuotta sitten se oli jotain parisataa euroa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Noh meillä ainakin kävi kolmella pytyllä 2.0 turbosaabiska kun oli hajalla se anturi, meinaa en usko kumminkaan että di-kasettikaan ollu paskana kun se oli ihan kaupanhyllystä haettu. ja kierroksia oli niin maan perkeleesti
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Vika oli jossain muualla joka tapauksessa. Asentoanturin pätkiminen ei voi pudottaa yhtä pyttyä pois, asia on päivänselvä jos tietää miten anturi ja moottorinohjaus toimivat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Onko tuossa vm. -95 saabissa enää lokasuojan päällä sytytyksen pääteastetta?
Oli tai ei, niin sellaisissa autoissa missä on, niin ko. osa lämpenee ja minulla alkoivat myös ihme nykimisongelmat aina lämpimällä koneella (pääteasteella). Ei tosin kolmella käynyt, mutta kuitenkin. (Ongelma poistui kun antoi vähän aikaa seisoa - siis auton.)
Kyselinkin että mikä ihmeen komponentti voi lämmitä ja samalla vaikuttaa nykimisiin. Noh, asia selvisi varaosakaupassa, kun myyjä käski laittaa sitä sinkkitahnaa pääteasteen pohjaan lämmön poisjohtamiseksi.
Oli tai ei, niin sellaisissa autoissa missä on, niin ko. osa lämpenee ja minulla alkoivat myös ihme nykimisongelmat aina lämpimällä koneella (pääteasteella). Ei tosin kolmella käynyt, mutta kuitenkin. (Ongelma poistui kun antoi vähän aikaa seisoa - siis auton.)
Kyselinkin että mikä ihmeen komponentti voi lämmitä ja samalla vaikuttaa nykimisiin. Noh, asia selvisi varaosakaupassa, kun myyjä käski laittaa sitä sinkkitahnaa pääteasteen pohjaan lämmön poisjohtamiseksi.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Ko vekussa on trionic. asentoanturi on koneen etupuolella, vauhtipyörän päässä. Ei voi erehtyä, eli siihen pääsee helposti käsiks. Putsaa DI-kasetin liitin. Tuossahan imusarja on semmoinen 2 osainen, varmista että siellä ei ole vuotoja. On jopa mahdollista että trionic boksi on jostain syystä ottanut itseensä.paawo kirjoitti:Terve!
Missä kohden mottia tämä niin surullisen kuuluisa anturi siaitsee. Suabbihan on VM:95 9000 2.3i. Oireet autossa on et kun lämpiää niin kones käy välillä 3 pytyllä. Lueskellut täältä et joko anturi ta di-kasetti voisi moisen vian tehdä. Mikähän mahtaa olla nykyisin hinta noille hilppeille?
Re: Kampiakselin asentotunnistin
[/quote]Ko vekussa on trionic. asentoanturi on koneen etupuolella, vauhtipyörän päässä. Ei voi erehtyä, eli siihen pääsee helposti käsiks. Putsaa DI-kasetin liitin. Tuossahan imusarja on semmoinen 2 osainen, varmista että siellä ei ole vuotoja. On jopa mahdollista että trionic boksi on jostain syystä ottanut itseensä.[/quote]
Joo sitä arvelin minäkin et siinä se mokkula on. Onko se ihan painamalla kiinni vai pitääkö purkaa jotain? Jos kattois et jospa olis vaikka likanen ja sillä antais jotain häiriö signaalia. Vuotoja vois jossain olla kun tulpat oli vähän liian vaaleet verrattuna normi maitokahvin väriin. Alipaine letkuja ollaan vaihdeltu mitä ilman purkamatta pysty vaihtaan.
Joo sitä arvelin minäkin et siinä se mokkula on. Onko se ihan painamalla kiinni vai pitääkö purkaa jotain? Jos kattois et jospa olis vaikka likanen ja sillä antais jotain häiriö signaalia. Vuotoja vois jossain olla kun tulpat oli vähän liian vaaleet verrattuna normi maitokahvin väriin. Alipaine letkuja ollaan vaihdeltu mitä ilman purkamatta pysty vaihtaan.
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Asentotunnistimeen käsiksi pääseminen vaatii moniurahihnan, ja kampiakselin hihnapyörän irroittamisen.
Jos ja kun tuossa iivarissa on helpompi purkaa imusarja, niin kannattaa katsoa myös imusarjan/kannen välinen tiiviste. En tiedä tuosta Trionicista, mutta ainakin LH:ssa selvisi käyntiongelmat ja satunnainen vikavalon poltto ja "Lambdavika" sillä että tiiviste oli mennyt pöperöksi, ja annosteli satunnaisesti ilmaa ja jäähdytysnestettä enemmän tai vähemmän koneen lämpötiloista ja osien lämpölaajenemisesta johtuen.
Jos ja kun tuossa iivarissa on helpompi purkaa imusarja, niin kannattaa katsoa myös imusarjan/kannen välinen tiiviste. En tiedä tuosta Trionicista, mutta ainakin LH:ssa selvisi käyntiongelmat ja satunnainen vikavalon poltto ja "Lambdavika" sillä että tiiviste oli mennyt pöperöksi, ja annosteli satunnaisesti ilmaa ja jäähdytysnestettä enemmän tai vähemmän koneen lämpötiloista ja osien lämpölaajenemisesta johtuen.
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Pitää paikkansa pitkälohkossa, mutta tässä on nyt kyseessä lyhytlohko ja Trionic, jossa asentotunnistin on toisessa päässä lohkoa ja huomattavasti helpompi vaihtaa. Mutta ei se asentoanturi siltikään yhtä pyttyä saa pelistä putoamaan.Minuteman kirjoitti:Asentotunnistimeen käsiksi pääseminen vaatii moniurahihnan, ja kampiakselin hihnapyörän irroittamisen.
Mitä tulppien väriin tulee, niin ei lambda-ohjatuissa autoissa juuri tulppien väristä voi päätellä elleivät satu sitten olemaan pikimustat tms. Aika vaaleat ne nimittäin stoikiometrisellä seoksella normaaliajossa käynnin jälkeen ovat, vanhat kaasarikoneet joista tulppia oli tapana lukea kävivät kokoajan selvästi rikkaammilla seoksilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Jep, sori en ollut selvillä lyhyehköjen lohkojen tilanteesta, enkä malttanut lukea vaikka se tuolla jo olikin "Jouni CSE":n kirjoittamanajcarlson kirjoitti:Pitää paikkansa pitkälohkossa, mutta tässä on nyt kyseessä lyhytlohko ja Trionic, jossa asentotunnistin on toisessa päässä lohkoa ja huomattavasti helpompi vaihtaa. Mutta ei se asentoanturi siltikään yhtä pyttyä saa pelistä putoamaan.
Mitä tulppien väriin tulee, niin ei lambda-ohjatuissa autoissa juuri tulppien väristä voi päätellä elleivät satu sitten olemaan pikimustat tms. Aika vaaleat ne nimittäin stoikiometrisellä seoksella normaaliajossa käynnin jälkeen ovat, vanhat kaasarikoneet joista tulppia oli tapana lukea kävivät kokoajan selvästi rikkaammilla seoksilla.

Mutta tämä imusarjan tiiviste kannattaa kyllä katsoa ja vaikka vaihtaa jos on helposti avattavissa.
Ja noista tulppien väreistä, ainakin minun muistaakseni ja nähdäkseni sitä kahvinruskeata ei ole näkynyt sitten sen jälkeen kun lyijyllisestä bensiinistä jouduttiin luopumaan. Ainakin Turbosatasessa ja tässä tonnarissa tulppien väriskaala on ollut mustan ja valkoisen väliltä autojen ollessa oikeissa säädöissään.
Re: Kampiakselin asentotunnistin
jcarlson kirjoitti:Vika oli jossain muualla joka tapauksessa. Asentoanturin pätkiminen ei voi pudottaa yhtä pyttyä pois, asia on päivänselvä jos tietää miten anturi ja moottorinohjaus toimivat.
Noh mikä vois sitten aiheuttaa ton kolmella käynnin? Tulpat tsekattu vaihdettu uusiin, bensaa tulee ja kaikki bensaanliittyvä toimii, di-kasetti vaihdettu uuteen, apc-boksi vaihdettu varmasti toimivaan (lähti käyntiin punasella boksilla mitä on modattu mutta ei vakioboksilla?) anturi tuli vaihdettua joka ostettiin käytettynä? miljoona johtoa käyny läpi eikä näyttäis mitenkään epämääräsiltä? joten missä vois olla vikaa? alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua kun ei vikaa löydy

Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Tässä on nyt varmaan kyseessä eri auto kun alkuperäisellä kysyjällä?Ikotion kirjoitti:jcarlson kirjoitti:Vika oli jossain muualla joka tapauksessa. Asentoanturin pätkiminen ei voi pudottaa yhtä pyttyä pois, asia on päivänselvä jos tietää miten anturi ja moottorinohjaus toimivat.
Noh mikä vois sitten aiheuttaa ton kolmella käynnin? Tulpat tsekattu vaihdettu uusiin, bensaa tulee ja kaikki bensaanliittyvä toimii, di-kasetti vaihdettu uuteen, apc-boksi vaihdettu varmasti toimivaan (lähti käyntiin punasella boksilla mitä on modattu mutta ei vakioboksilla?) anturi tuli vaihdettua joka ostettiin käytettynä? miljoona johtoa käyny läpi eikä näyttäis mitenkään epämääräsiltä? joten missä vois olla vikaa? alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua kun ei vikaa löydy
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Tässä nyt sotketaan useaa eri autoa ja moottorinohjausjärjestelmää keskenään, mutta vikahan voi olla mekaaninenkin (esim. venttiili palanut). Onko puristukset mitattu? Onko tarkistettu että kaikista suuttimista tulee hyvä sumu bensaa?Ikotion kirjoitti:jcarlson kirjoitti:Vika oli jossain muualla joka tapauksessa. Asentoanturin pätkiminen ei voi pudottaa yhtä pyttyä pois, asia on päivänselvä jos tietää miten anturi ja moottorinohjaus toimivat.
Noh mikä vois sitten aiheuttaa ton kolmella käynnin? Tulpat tsekattu vaihdettu uusiin, bensaa tulee ja kaikki bensaanliittyvä toimii, di-kasetti vaihdettu uuteen, apc-boksi vaihdettu varmasti toimivaan (lähti käyntiin punasella boksilla mitä on modattu mutta ei vakioboksilla?) anturi tuli vaihdettua joka ostettiin käytettynä? miljoona johtoa käyny läpi eikä näyttäis mitenkään epämääräsiltä? joten missä vois olla vikaa? alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua kun ei vikaa löydy
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin asentotunnistin
jcarlson kirjoitti:Tässä nyt sotketaan useaa eri autoa ja moottorinohjausjärjestelmää keskenään, mutta vikahan voi olla mekaaninenkin (esim. venttiili palanut). Onko puristukset mitattu? Onko tarkistettu että kaikista suuttimista tulee hyvä sumu bensaa?Ikotion kirjoitti:jcarlson kirjoitti:Vika oli jossain muualla joka tapauksessa. Asentoanturin pätkiminen ei voi pudottaa yhtä pyttyä pois, asia on päivänselvä jos tietää miten anturi ja moottorinohjaus toimivat.
Noh mikä vois sitten aiheuttaa ton kolmella käynnin? Tulpat tsekattu vaihdettu uusiin, bensaa tulee ja kaikki bensaanliittyvä toimii, di-kasetti vaihdettu uuteen, apc-boksi vaihdettu varmasti toimivaan (lähti käyntiin punasella boksilla mitä on modattu mutta ei vakioboksilla?) anturi tuli vaihdettua joka ostettiin käytettynä? miljoona johtoa käyny läpi eikä näyttäis mitenkään epämääräsiltä? joten missä vois olla vikaa? alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua kun ei vikaa löydy
Joo toi on eri auto.
Mutta tässä "orginaali" tapauksessa vika on ilmeisesti kasetissa. Pari kertaa kokeiltu kun auto on ruvennu rötäämään niin kaveri juossu konepellin alle ja painanu kasetista niin käynti on tasaantunut. Varmaa ei osaa vielä sanoa kun ei ole toisella kasetilla kokeiltu.
Re: Kampiakselin asentotunnistin
Terve!
Rötäilyt loppu uuden kasetin myötä!!........ Ja Suabbi kehrää jälleen kuin kissa
Rötäilyt loppu uuden kasetin myötä!!........ Ja Suabbi kehrää jälleen kuin kissa
