9000 CD ja vetokoukku
9000 CD ja vetokoukku
Mitä koukkua arvon kanssa Saabistit suosittelevat CD tonnariin asennettavaksi.
Mielellään irroitettavaa mallia.
Onko muuten -89 vuoden CD mallissa vetokoukulle sähköt jo valmiina, jossakin siellä takapäässä??
Mielellään irroitettavaa mallia.
Onko muuten -89 vuoden CD mallissa vetokoukulle sähköt jo valmiina, jossakin siellä takapäässä??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Itse suosittelen mahdollisimman halpaa ja käytettyä!!! Sellaisen löysin juurikin tämän foorumin ansiosta omaan saabbiini (sain kerjättyä myös asennuksen kaupan päälle ).Tuha kirjoitti:Mitä koukkua arvon kanssa Saabistit suosittelevat CD tonnariin asennettavaksi.
Mielellään irroitettavaa mallia.
Onko muuten -89 vuoden CD mallissa vetokoukulle sähköt jo valmiina, jossakin siellä takapäässä??
Miksi kaikki (?) haluavat irroitettavan koukun? Kerran taas kun saabbiani piti kaverini toimesta hinata, oli se rontti unohtanut oman koukunjatkeensa autotalliin. Ei mitään, seuraavana päivänä uudestaan...
Mutta oikeesti, eihän tuo koukku edes kunnolla hahmotu tuolta auton perästä ja siihen voi laittaa kiiltävän (kromatun) koukunsuojan näköä antamaan.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Saa niitä kiinteitäkin koukkuja suositella.... Vanhassa CC tonnarissani oli alunperi irroitettava koukku, mutta meni se kampi poikki, niin siitä tuli kiinteä.Raser kirjoitti: Miksi kaikki (?) haluavat irroitettavan koukun? Kerran taas kun saabbiani piti kaverini toimesta hinata, oli se rontti unohtanut oman koukunjatkeensa autotalliin. Ei mitään, seuraavana päivänä uudestaan...
Mutta oikeesti, eihän tuo koukku edes kunnolla hahmotu tuolta auton perästä ja siihen voi laittaa kiiltävän (kromatun) koukunsuojan näköä antamaan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
mulla ois molemmanlainen koukku jos jotain kiinnostaa.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Oletteko muuten seuranneet mitä jälkiasennetut vetokoukut maksavat uusiin tai uudempiin autoihin?
Aivan käsittämättömiä hintoja!!! Johonkin Audiin esim. 1.600 euroa ja yleensäkin näihin väylätekniikalla tehtyihin tonnista ylöspäin. Hehe!
Niissä kaiketi viedään joku kallis johtosarja takakontista eteen jonnekin boksille. Sitten vielä täytyy ohjelmoida auto tunnistamaan vetokoukun! Vähän niinkuin tietokoneeseen ja windowssiin asentaisi jonkin lisälaitteen. Auton tietokoneen ohjelmoitia ei tietenkään voi tehdä muuta kuin erityislaitteilla merkkikorjaamoissa (varmaan salasanoilla suojatut tai kryptatut ohjelmat noissa "bokseissa" nykyään).
Jotkut tee-se-itse miehet ovat yrittäneet laitella noita johdotuksia, mutta kun sitä koukkua ei ole ohjelmoitu, niin on auto alkanut oikkuilla oudosti. Varmaan menee takuut kärrystä samantien...
Ei kai vaan uusissa saabeissa moista väyläsysteemiä ole otettu käyttöön? Tai onkohan noissa joissain merkeissä väylään liitettäviä vetokoukun sähkösarjaliittimiä tms. valmiina? Myös sellaisia mitkä tunnistavat ilman ohjelmointia uuden koukun?
Aivan käsittämättömiä hintoja!!! Johonkin Audiin esim. 1.600 euroa ja yleensäkin näihin väylätekniikalla tehtyihin tonnista ylöspäin. Hehe!
Niissä kaiketi viedään joku kallis johtosarja takakontista eteen jonnekin boksille. Sitten vielä täytyy ohjelmoida auto tunnistamaan vetokoukun! Vähän niinkuin tietokoneeseen ja windowssiin asentaisi jonkin lisälaitteen. Auton tietokoneen ohjelmoitia ei tietenkään voi tehdä muuta kuin erityislaitteilla merkkikorjaamoissa (varmaan salasanoilla suojatut tai kryptatut ohjelmat noissa "bokseissa" nykyään).
Jotkut tee-se-itse miehet ovat yrittäneet laitella noita johdotuksia, mutta kun sitä koukkua ei ole ohjelmoitu, niin on auto alkanut oikkuilla oudosti. Varmaan menee takuut kärrystä samantien...
Ei kai vaan uusissa saabeissa moista väyläsysteemiä ole otettu käyttöön? Tai onkohan noissa joissain merkeissä väylään liitettäviä vetokoukun sähkösarjaliittimiä tms. valmiina? Myös sellaisia mitkä tunnistavat ilman ohjelmointia uuden koukun?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Itse asensin myös omaan cd malliin koukun itse. Ostin sen eräältä foorumilaiselta täältä. Johdot on helppo kytkeä takavalon alla olevaan pistokkeeseen abico liittimilla. Kytkentäohjeetkin löytyy haulla "vetokoukku cd tonnariin." itsekin mietin pitkään miten saan johdot asennettua. Etsin käypästä johtosarjaa ihan turhaan, kunnes tajusin että ihan tarvike pistokkeen piuhat voi kytkeä suoraan koukulle tulevaan sähköliittimeen. Joka siis on vasemman takavalon alla
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: 9000 CD ja vetokoukku
btw kun koukuista on puhetta, niin miks ihmeessä noissa koukuissa ei ole kunnon maalia/ruostesuojausta...
Itellä on org saabin irroitettava koukku ja nätin mustanruskea...
Sitten kun siinä on vielä kaiken näköisiä jousi ja tappitsydeemejä niin uudelleen rassaus/maalaus ei olekaan helppo homma...
t.Sami
Itellä on org saabin irroitettava koukku ja nätin mustanruskea...
Sitten kun siinä on vielä kaiken näköisiä jousi ja tappitsydeemejä niin uudelleen rassaus/maalaus ei olekaan helppo homma...
t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Minkälainen mahtaa olla tuo Motonetin koukku CD malliin??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Suositelkaa nyt jotain koukkuja, kun CC:ssä ei ole enää sisustaa ja se on talon autoista ainoa missä vetokoukku, niin CD:hen pitäisi koukku nyt hankkia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Hae purkaamolta ja laita uusi johtosarja. Mulle koukku maksoi 50eur. Helppo laittaa
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Onkos CD:n ja CS:n koukut samat?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Pitääkö muuten koukun laitto tai pois ottaminen käydä katsastuskonttorilla merkkauttamassa?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Eipä taida konttorit tänäpäivänä koukkua noteerata.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Juha96 kirjoitti:Pitääkö muuten koukun laitto tai pois ottaminen käydä katsastuskonttorilla merkkauttamassa?
joo ei tarvitse, kysyin tätä samaista asiaa viime kerralla konttorilla käydessäni, niin sanoivat että vedät sillä niin paljon kun koukun kilpi antaa luvan. En viittiny siinä sitten sanoa ettei mulla siinä mitään kilpeä ole...
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Re: 9000 CD ja vetokoukku
Minä(kin) riensin uuden käytetyn koukun asennuksen jälkeen konttorille kysymään myös mahdollista koukunkatsastusta, mutta sellaista ei nykyään kuulemma tarvita. Syy innokkuuteen oli lähinnä se, että miten mahdollinen onnettomuus vaikuttaa perävaunun/auton vakuutuksiin jos koukusta ei ole mitään mainintaa esim. rekisteriotteessa.Beagle kirjoitti:Juha96 kirjoitti:Pitääkö muuten koukun laitto tai pois ottaminen käydä katsastuskonttorilla merkkauttamassa?
joo ei tarvitse, kysyin tätä samaista asiaa viime kerralla konttorilla käydessäni,
Konttorineiti haki oikein insinöörin sen asian mulle kertomaan (olen sen verran noista katsastushommista vuosien varrella oppinut, että ei kannata niitä akkoja heti uskoa, vaan kysyy oikealta (?) insinööriltä jos kysyttävää on).
........
Uutta autoa varten (kun saisi tän vanhan p*skan vaan myytyä) kävin kysymässä koukun hintaa Autoaasi liikkeestä Lahden Saimaankadulta. Taivasteltuani siinä koukkusarjojen hintoja kysyin että mites jos tuon käytetyn koukun ko. liikkeen korjaamolle asennettavaksi. Äijän väri vaihtui tiskin takana ja sain kuulla opetuksen siitä ettei heidän liikkeessään mitään vanhoja koukunp*skoja sitten asenneta, koska kuulemma he joutuvat hirveään kauheaan vastuuseen siitä, jos koukku ei olekaan säännöstenmukainen, vaan katkeaa tms. !?!
Että mennään sitten asennuttamaan ne käytetyt koukut sinne "pärnäsen korjaamolle, molle" vaan ja jätetään Autoaasit niille joilla on varaa ostaa se tonnin koukku + puolen tonnin asennukset!!!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i