Kannentiiviste vuotaa/kansi halki???
Ainakin ilmamäärä/massamittarillisissa sen ottama ilma on sitten "mitattua", mutta tuskimpa tuo kovin suurta häiriötä aiheuttaa, varsinkin jos joku lambda-anturi sen korjaa. Joku pieni kumiläppä takaiskuventtiilinä estäisi kyllä ainakin roskien pääsyn imusarjaan.mikvil kirjoitti:Periaatteessa joo, mut onhan sillä yhteys ulkoilmaan vaikka huohotin putki olis imuputkessa, tulee se ulkoilma vaan ilmansuodattimen läpi kulkeneena. Hyvin toi mulla pelittää.
Esa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Eipä tossa tyhjäkäynnillä taida niin kovaa imua olla, että sieltä mitään roskaa tulisi. Ja venttiilikopan pieni ylipaine(huohotus) estää osaltaan mitään sinne koppaan imeytymästä. Ilmeisesti sen pienemmän letkun tarkoitus on antaa lisäilmaa tyhjäkäynnillä. Omassa pelissä mitään massamittreita ole joten eipä tolla niin väliä ole. Hyvin pelittää eikä öljy imupuolella enää vaivaa.
9000 CS 2.3t
Tyhjäkäyntiongelma ratkaistu
Nyt on sitten tyhjäkäyntiongelma ratkaistu.
Imunokka-akselin ajoitus oli hampaan verran aikaisella.
Nokkapyörien merkkien välissä oli vain 14 ketjun niittiä, vaikka pitää olla 15.
Kuvat ajoitusmerkeistä oikein ja väärin osoitteessa
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/jakoketju/
Käynti parani heti kun laitoin ajoitukset oikein. Enää ei tyhjäkäynti kakoile eikä nykimistä moottorijarrutuksessa esiinny. Näköjään ammattilainenkin tekee joskus virheitä, vaikka sanoikin kahteen kertaan tarkistaneensa ajoituksen.
Vika ei tullut esiin ensimmäisissä koeajoissa, koska olin ottanut ilmastoinnin kompressorin sulakkeen pois ja tyhjäkäyntikorotus oli siten jatkuvasti päällä. Korotetulla tyhjäkäynnillä toiminta oli tyydyttävää ja veto oli normaaliajossa ok.
EDIT: linkki korjattu
Imunokka-akselin ajoitus oli hampaan verran aikaisella.
Nokkapyörien merkkien välissä oli vain 14 ketjun niittiä, vaikka pitää olla 15.
Kuvat ajoitusmerkeistä oikein ja väärin osoitteessa
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/jakoketju/
Käynti parani heti kun laitoin ajoitukset oikein. Enää ei tyhjäkäynti kakoile eikä nykimistä moottorijarrutuksessa esiinny. Näköjään ammattilainenkin tekee joskus virheitä, vaikka sanoikin kahteen kertaan tarkistaneensa ajoituksen.
Vika ei tullut esiin ensimmäisissä koeajoissa, koska olin ottanut ilmastoinnin kompressorin sulakkeen pois ja tyhjäkäyntikorotus oli siten jatkuvasti päällä. Korotetulla tyhjäkäynnillä toiminta oli tyydyttävää ja veto oli normaaliajossa ok.
EDIT: linkki korjattu
Viimeksi muokannut jus, Ke Kesä 05, 2013 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä ainakin tässä näyttäisi olevan B234L -95 -koneessa myöskin 15 niittiä nokkapyörien korkeimpien kohtien välillä, vaikka pyöriin stanssatut merkit ei olekaan näkyvillä kuvissa:Sabo kirjoitti:Mulla olis hieman samaa vikaa tyhjäkäynnin kanssa. Voihan syyllisiä olla monta, mutta tuo olis helppo tarkistaa... Joten onko tietoa onko 2.3T -92 samat 15 niittiä merkkien välissä?
http://project911.luminasweden.com/log_ ... 9_5978.jpg
http://project911.luminasweden.com/defa ... rm_where=9
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00