9000 outo ilmiö
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 19:58
outo ilmiö 9000 automat
tervehdys forumille,nyt sitten olisi seuraava omituinen juttu, kun automaatti vaihtaa 2.selta 3.selle niin välillä nykäisee ja välillä ei , samalla tuntuu kuiin auto puoltaisi vaihtaessa oikealle puolelle inansa ,mutta ei aina .kuuluukohan tämä asiaan samalla välillä kuuluu repsikan puolelta kuin klokhahdus , mutta nivelet ainakin näyttää hyviltä ja puslat hyviltä ja auto on juuri katsastettu joten jos väljää olisi ollut niin kai se olisi huomattu nosturilla
tuli mieleen että voisko kallistuksen vakaaja pystytanko tehdä tuota ilmiötä vai mikä
eihän se menoa haittaa mutta kumminkin
saab 9000 i -90 ja meno jatkuu
tuli mieleen että voisko kallistuksen vakaaja pystytanko tehdä tuota ilmiötä vai mikä
eihän se menoa haittaa mutta kumminkin
saab 9000 i -90 ja meno jatkuu
Re: outo ilmiö 9000 automat
Puoltaminen ja kolahdukset repsikan puolelta viittaisivat kylläkin enemmän pyöräntuennan ongelmiiin, kun vaihteisto sattuu olemaan kuskin puolella. Alatukivarren takapuslat ja etupuslat tukiholkkeineen uudestaan tarkastukseen, vaikka katsastuksessa kelpasivatkin.
Moottorin tukikumitkin on syytä tutkia, nekin ovat oikealla. Vakaajan tukitangot ja niiden kumit lähinnä kuormittuvat auton kallistuessa tai kuoppaan ajaessa, ei erityisesti tasaisella pinnalla suoraan ajamalla kiihdyttäessä.
Tyypillisimmin vaihteiston matolaatikon jousilla korjataan ongelmia vaihdoissa vaihteilla 4-3 ja 3-4, sekä vedon kytkeytymisessä liikkeellelähdettäessä.
Moottorin tukikumitkin on syytä tutkia, nekin ovat oikealla. Vakaajan tukitangot ja niiden kumit lähinnä kuormittuvat auton kallistuessa tai kuoppaan ajaessa, ei erityisesti tasaisella pinnalla suoraan ajamalla kiihdyttäessä.
Tyypillisimmin vaihteiston matolaatikon jousilla korjataan ongelmia vaihdoissa vaihteilla 4-3 ja 3-4, sekä vedon kytkeytymisessä liikkeellelähdettäessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: outo ilmiö 9000 automat
Ja vaikka muut pyöränripustuksen osat olisivatkin leimakunnossa, mikä ei automaattisesti tarkoita vimpanpäälle timmiä kuntoa, niin kokemuksen mukaan joustintukien yläpään laakeroinnin kunto tai pikemminkin kunnottomuus jää usein leimamieheltä huomaamatta.jus kirjoitti:Puoltaminen ja kolahdukset repsikan puolelta viittaisivat kylläkin enemmän pyöräntuennan ongelmiiin, kun vaihteisto sattuu olemaan kuskin puolella. Alatukivarren takapuslat ja etupuslat tukiholkkeineen uudestaan tarkastukseen, vaikka katsastuksessa kelpasivatkin.
Aiheuttaa myös kolahtelua sekä vetelyä, useimmiten juuri oikealle minne tiestömme viettävät.
Ja kuten yllä on jo mainittu, kolahtelua voi aiheuttaa tosiaankin moottorin apukuskin puoleiset kaksi hydraulivaimenteista kumityynyä, joko muuten väsyttyään tai oksennettuaan nesteensä ulos, tällöin moottori lepää suoraan apurungon päällä ja resonoi kyllä tuntuvasti tyhjäkäynnillä kuten meikäläisellä . Tai oikeastaan sitä kolahtelua aiheuttavat pikemminkin hydraulityynyjen ja apurungon yhteydessä olevat liikettä rajoittavat raudat jotka nimenomaan estävät sen että tyynyn pettäessä Saabin Hillitön Woima&Wääntö ei laita moottoria heittämään kuperkeikkaa.
Noista vaihteiston "matolaatikon" jousista ja muista huoltokohteista kuten keskipakosäätäjän O-renkaista en osaa sanoa oikein mitään koska itselläni osat odottelevat vieläkin paketissaan innokasta asentajaa
Re: outo ilmiö 9000 automat
Ei se katsastus takaa puslien kuntoa!Edellinen saabini juuri leimattuna nosturille ja etupään alumiinipalikathan oli suola syövyttänyt lähes olemattomiin.Motonetistä hain uudet eikä maksanut paljoakaan vaihdoin kaikki neljä suosiolla.
Koska olet vaihtanut öljyt vaihteistoon?
Koska olet vaihtanut öljyt vaihteistoon?
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: outo ilmiö 9000 automat
niinno iteltä loppu tuo repiminen 2-3 vaihdossa, kun vaihdoin laatikkoöljyt... näin ihan peelona ajatuksena, että koskas on tullu vaihdettua?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: outo ilmiö 9000 automat
Tuo tuli itsellekkin mieleenvelmu kirjoitti: Koska olet vaihtanut öljyt vaihteistoon?
Toisena (hyvänä kakkosena), paljonko laatikossa on yleensä öljyä?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 19:58
outo ilmiö 9000
no niin ,nyt se vika sit selvis kun auto jätti tielle, onneksi lähellä, veto loppu tyystin ja ajettelin että nyt meni laatikko paskask, mutta asiaa tutkittuani ja repsikan pyörän pois niin kas kummaa. vetoakseli oli tullut kuopastaan irti ja kun otin ko akselin irti ja puhdistin niin kas ristinivelestä oli lähtenyt yksi laaker kokonaan huitsin nevadaan , joten se aiheutti varmaan ton nykämisen välillä oikealle puolelle, ihmettilin suuresti mihkä toi laakeri on voinut kadota kokonaan,
nyt vaan täytyy metsästää uusi käytetty vetoakseli tai ristinivel, mutta onko turbossa ja iivarissa sama vetoakseli sekä 2,3 automaattti saman vuosimallin vai onko eroja tai sit tarvis vaan uuden ristilaakerin. täytys jostain saada vaikka varaosakirja ,että näkis onko vm eroja , romarilta kyllä löytyy 2,3 mutta käykö se iivariin autohan on ilman abs.
oisko täällä tietoa tai varaosanumeroa ko osasta
nyt vaan täytyy metsästää uusi käytetty vetoakseli tai ristinivel, mutta onko turbossa ja iivarissa sama vetoakseli sekä 2,3 automaattti saman vuosimallin vai onko eroja tai sit tarvis vaan uuden ristilaakerin. täytys jostain saada vaikka varaosakirja ,että näkis onko vm eroja , romarilta kyllä löytyy 2,3 mutta käykö se iivariin autohan on ilman abs.
oisko täällä tietoa tai varaosanumeroa ko osasta
Re: outo ilmiö 9000
Pistäppä tulemaan autosta TÄYDELLISET tiedot, vuosimalli ym. niin on paljon helpompi auttaa!!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: outo ilmiö 9000
Saab 9000 2,3 i -90 vetoakselin sisemmän nivelen tripodin osanumero on 8950628
2,3-turbomallissa on erilainen, isompi?
http://www.thesaabsite.com/9000/9000cvsandboots.htm
Kannattaa varmistaa, että mooottorin tuenta ja vetoakselin tukilaakeri on kunnossa ja että vetoakseli tulee riittävän syvälle sinne sisemmän nivelen maljaan.
Olisit voinut jatkaa tuohon jo aiemmin aloittamaasi viestiketjuun:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=67043
2,3-turbomallissa on erilainen, isompi?
http://www.thesaabsite.com/9000/9000cvsandboots.htm
Kannattaa varmistaa, että mooottorin tuenta ja vetoakselin tukilaakeri on kunnossa ja että vetoakseli tulee riittävän syvälle sinne sisemmän nivelen maljaan.
Olisit voinut jatkaa tuohon jo aiemmin aloittamaasi viestiketjuun:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=67043
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 19:58
9000 outo ilmiö
siis ajoneuvo on tonnari-90 i 16 v ei turboa eikä abs, ja autom johon nyt sit haen sitä ristikkoo tai vetoakselia. metro auto helsinki löytyy mutta hinta suolainen 380 ja risat varsinkin kun auton hinta on sitä mitä on , mutta eteeenpäin mennään ja eihän ole vielä mittarissa kuin 510 tuhatta ja sillee.
Re: 9000 outo ilmiö
Speedpartsilla 810 kruunua = 86 eur.tonnari-90 kirjoitti:hinta suolainen 380 ja risat
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_damasker.shtml
Kysy tarvikeliikkeestä tai Speedpartsin suomalaiselta jälleenmyyjältä http://www.pro-carservice.com/
Ei pitäisi käytetyn osankaan löytäminen olla vaikeaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 19:58
Re: 9000 outo ilmiö
no niin ,nyt tuli sitten vaihdettua ristikkolaakeri vetoakseliin ,käytetty sellainen, kiinni paikalleen auto käymään kaikki ok. vähän aikaa !!!! sain peruutettua auton tallista ja vaihde silmään niin kas vetoakseli uudestaan irti kulhosta , puhdistettuani jälleeen akselin rasvasta huomasin yksi laakeri ja neulat oli lähtenyt taas irti kyllä ny ketuttaa. missä ihmeessä ja mikä sen laakerin sieltä tiputtaa, vai oliko vanha ja väsynyt ja petti sen takia. kaikki näyttää olevan muuten ok , kulhokin on ehjä ja akseli oli kunnolla paikallaan kulhossa . oisko mitään neuvoja mikä ton on voinut aiheuttaa , meni meinaan jo sormi niin sanotusti suuhun. konekin on suorassa eikä ripustukset ole pettänyt
,kulho oli kyllä vähän kuluneen oloinen mutta kumminkin
9000 i -90 2,0l 16 v
,kulho oli kyllä vähän kuluneen oloinen mutta kumminkin
9000 i -90 2,0l 16 v
Re: 9000 outo ilmiö
Onko takimmaisen moottorin kannakkeen sivuttaistukirauta paikallaan ja pultit tiukalla? Kuvassa osa numero 2:tonnari-90 kirjoitti:konekin on suorassa eikä ripustukset ole pettänyt, kulho oli kyllä vähän kuluneen oloinen mutta kumminkin
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ituet.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 outo ilmiö
Onko vetoakseli ulommassa nivelessä oikein,eli lukkorengas urassaa???
Jos on liian syvällä ohi lukkorengas uran,voi myös aiheuttaa tuon ongelman!
Jos on liian syvällä ohi lukkorengas uran,voi myös aiheuttaa tuon ongelman!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 19:58
Re: 9000 outo ilmiö
tere foorumille. nyt sitte se vetoakseli ongelma ratkesi, moottori on kuin onkin sit tippunut alas n 15-20 mm, kuskin puolelta eli hydraulikumit on tullunna tien päähän.siellä ilmeisesti on näitä kumeja 2 kpl. toinen edessä ja toinen takana, jotta ja kun lähden tähän vaihtotyöhön niin ettei tulis tehtyä jotain turhaa ja aikaavievää niin mitähän kaikkea pitää purkaa ja irroittaa, jotta homma onnistus tälläi ihan maallikkoasentajalta ja oisko hyviä neuvoja mitä pitäs ja saa tehdä ,ettei mene ihan overiks. tämmöstä vielä ei oo tullunna eteen vaiikka kaikkea onkin räpelletty autojen kanssa ,mutta oppia ikä kaikki ja kyllähän noin kilometritkin jo sano että kyl maar tarttis tehä jottain sano.
nyt ois hyvät neuvot tarpeen. apua saan kyllä tarvittaessa ja vaikka nosturin tai talja on jo varattu mutta mitä muuta ?????
autoilu avartaa jälleen kerran mutta opettaa kummasti.
millä me ennen ajettiin kun ei olunna
nyt ois hyvät neuvot tarpeen. apua saan kyllä tarvittaessa ja vaikka nosturin tai talja on jo varattu mutta mitä muuta ?????
autoilu avartaa jälleen kerran mutta opettaa kummasti.
millä me ennen ajettiin kun ei olunna