Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Tonnari odottelee vaihtokonetta sisuksiinsa. Kone+vaihteisto-paketti on kyllä olemassa, mutta sen historia ja vaihteiston kunto on hiukan hamärän peitossa...

Ja kun nyt näyttäisi siltä, että ajan- ja viitseliäisyyden puutteen takia en ala loputtomaan hitsaus-savottaan, puran toisen pihalla odottelevan tonnarin osiksi, siitä irtautuisi hyväksi todettu moottoripaketti (raketti 8O ) tilalle.

Joku muukin on varmaan joko harkinnut tai toteuttanut moisen hankkeen, niin nyt olis asian suhteen faktatieto paikallaan.

Eli mitä muutoksia joutuisi tekemään tuohon vanhaan, että saisi DI/APC-härpätyksen toimimaan ?
Vai onko järkevämpää napata DI-Kasetti koneesta buis ja iskeä virranjakaja kanteen ?
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Viesti Kirjoittaja Jope »

Oliko tämä nyt varmasti M88 DI+APC vai tuoreempi yhden boksin DI/APC?

DI+APC:n saa suhteellisen vähällä vaivalla toimimaan siirtämällä pelkän DI+APC-järjestelmän toiseen autoon. DI/APC vaatinee myös ruiskun vaihdon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Nyt täytyy sanoa, että en oo ees ihan varma, kumpi systeemi on kyseessä.
Auto on -88 CC, boksi on kuskin penkin alla ja ainakin tuossa speedpartsin lastunasennus-ohjeessa lukkeepi DI/APC :roll:

Ja tuo mahdollinen osat luovuttava auto on täydellisen ajokuntoinen kaikkine hilpakkeineen, että tuon ruiskun+johdotkin saa siitä nappastua, mutta kysymys kuuluukin, että onko homma turhan työläs ja hankala ?

Menisin muuten tutkimaan autoa tohon pihalle paremmin, mutta tällä hetkellä eilisen päivän aikana puhjennut pohjois-kirgisialaisen kurkkumätäepidemian aiheuttama kuumetila ei oikeen salli sitä :evil:
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Vihdoin ehdin autoa vilkaista tarkemmin, DI/APC-versio tuo todellakin on.
Äkkisältään katsottuna siis joutuis vaihtamaan koneen+ruiskun+boxien johdot yms.

Nyt olis suhteellisen hyvä tilanne tehä muutoksia tuohon kapineeseen, kun keula on purettu "luilleen"...vähän kaipaisin vaan faktaa, etten oo lähössä yrittämään mahottomia...

Mutta onko näin, ettei Foorumilla oo kukaan tällaista vaihtoa tehnyt?
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Moottorin vaihto -88 DI/APC>>>-85 virranjakamalliseen autoon

Viesti Kirjoittaja Jope »

On niitä tehty. Kaikkein varmiten homma toimii, jos vaihdat kaikki auton sähköt, mutta et varmaankaan jaksa purkaa niin paljoa. :-)

Kytkentäkaaviot käteen vaan ja irroittele johtosarjat luovuttaja-autosta mahdollisimman suurina kokonaisuuksina. Kyllä se mahdollisuuksien rajoissa on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin