Ei käy
Ei käy
Mikä voisi olla vikana? Käynnistin tonnarin (92 2,3T TCS) ongelmitta pari viikkoa sitten aamulla, ajoin 100 km, sammutin, käynnistin vähän ajan kuluttua uudelleen, ja noin 100 m päästä kadunkulmasta käännyttyä moottori menetti tehonsa ja sammui. Käynnistysyritykset ovat sen jälkeen tuottaneet aina lyhyen pyrähdyksen ja moottorin sammumisen heti kun avaimesta päästää. Lujasti kaasuttamalla saa kierrokset nousemaan koko lailla korkealle startatessa, mutta lopputulos on aina sama. Bensapumppu ja sytytyskasetti on vaihdettu syksyllä, ja bensasuodatin aivan äskettäin. Kun pumpulle antaa virtaa sulakkeen kautta, niin se hyrisee tasaisesti. Imupuolen letkut näyttävät olevan kaikki paikallaan, eikä halkeamia tms. näy eikä tunnu. Nyt on omat neuvot vähissä ja akku koko lailla tyhjä. Auto mokoma on Forssassa parkkipaikalle hinattuna 100 km päässä kotoa.
Re: Ei käy
On, Cobran jälkiasennettu hälytin. Eipä tullut mieleen. Olen kyllä kaukosäätimellä avannut ovet niin kuin pitää. Omituiselta tuntuu, että se rupeaisi kesken ajon temppuilemaan. Täytyy kysellä Cobran edustajalta, missä voisi olla vika ja miten sen saisi hoidetuksi.
Re: Ei käy
Cobran ajoneston ei pitäisi mennä päälle jos sytytysvirta on päällä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ei käy
Nuo vanhat tarvikehälyt kannattaa nykkiä irti ja heittää metsään,ennen kuin aiheuttaa ongelmia!!!!!Mimmi kirjoitti:Cobrakin voi hajota.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Ei käy
Oisko mennyt uusi bensapumppu rikki?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Ei käy
Bensapumppu tuskin on rikki, kun se surisee tasaisesti saadessaan virtaa sulaketaulun kautta, ja moottori on pyrähtänyt käyntiin kerta toisensa jälkeen. Oireista vielä sen verran, että kaikki varoitusvalot ovat asianmukaisesti syttyneet ja sammuneet virrat kytkettäessä, ja käynnistysyritysten jälkeen CE-valo on vilkkunut tiuhaan, ikään kuin jonkin vikakoodin.
Re: Ei käy
Minulla aiheutti vastaavanlaiset oireet yksi hajonnut rele. vika löytyi ihan vahingossa kun suutuspäissäni löin nyrkillä kojelaudan päälle ni auto hörähti käyntiin. En muista tarkkaan mikä rele mutta liittyi jotenkin ruiskun ohjaukseen.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Re: Ei käy
Päivitystä tilanteeseen:
Tonnari on viettänyt tämän viikon autosähkökorjaamolla Forssassa. Viiden tunnin työn tuloksena on selvinnyt, että kaikki virransyötöt ja maadoitukset ovat kunnossa ja bensapaine normaali. Virtalukon pohjan vaihto ei auttanut. Varashälytin/ajonesto toimii normaalisti, ja tässä autossa se katkaisee vain käynnistyksen muttei polttoaineen syöttöä. Vikakoodeja eivät saaneet luetuksi, kun ei ollut Saabin omaa testeriä. Polttoainetta tulee sylintereihin, ja virran katkaisun jälkeen kuulu toisinaan jysähdys, kun kipinäryöppy polttaa moottoriin ja kanaviin jääneen seoksen. Sähköasentaja onnistui ajamaan auton moottorilla ulos hallista pitämällä virta-avainta koko ajan testiasennossa käynnistyksen ja ajoasennon välissä. Oma epäilykseni kohdistuu kampiakselin asentoanturiin, mitään muuta ei oikeastaan ole jäljellä, mutta ei oireet oikein siihenkään sovi. Polttoainepuoli tuntuisi olevan kunnossa, ja sytytyksessäkin kaikki toimii aina välillä. Vika on luultavasti pieni, kun sen vain löytäisi?
Onko kellään kokemuksia Forssan PP-autosta, joka on Saabin merkkiliike?
Tonnari on viettänyt tämän viikon autosähkökorjaamolla Forssassa. Viiden tunnin työn tuloksena on selvinnyt, että kaikki virransyötöt ja maadoitukset ovat kunnossa ja bensapaine normaali. Virtalukon pohjan vaihto ei auttanut. Varashälytin/ajonesto toimii normaalisti, ja tässä autossa se katkaisee vain käynnistyksen muttei polttoaineen syöttöä. Vikakoodeja eivät saaneet luetuksi, kun ei ollut Saabin omaa testeriä. Polttoainetta tulee sylintereihin, ja virran katkaisun jälkeen kuulu toisinaan jysähdys, kun kipinäryöppy polttaa moottoriin ja kanaviin jääneen seoksen. Sähköasentaja onnistui ajamaan auton moottorilla ulos hallista pitämällä virta-avainta koko ajan testiasennossa käynnistyksen ja ajoasennon välissä. Oma epäilykseni kohdistuu kampiakselin asentoanturiin, mitään muuta ei oikeastaan ole jäljellä, mutta ei oireet oikein siihenkään sovi. Polttoainepuoli tuntuisi olevan kunnossa, ja sytytyksessäkin kaikki toimii aina välillä. Vika on luultavasti pieni, kun sen vain löytäisi?
Onko kellään kokemuksia Forssan PP-autosta, joka on Saabin merkkiliike?
Re: Ei käy
Forssan PP-autossa ei kuulemma ole Saabin omaa ISAT-testeriä, kun saivat merkkihuollon vasta nelisen vuotta sitten.
Olisiko kellään Turun puolessa lainata tai vuokrata ISATia esim. ensi viikonlopuksi?
Kysyy Pekka Hakamies, 050-516 4824
Olisiko kellään Turun puolessa lainata tai vuokrata ISATia esim. ensi viikonlopuksi?
Kysyy Pekka Hakamies, 050-516 4824
Re: Ei käy
Olet varmaan tarkastanut, että läppäkotelon limp-home vaijeri on kiinni. Ettei temppuileva TCS läppäkotelo aiheuta sammumista. Tosin jos TCS rikki, niin pitäisi antaa TCS vikahälytyksen.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ei käy
Nyt olen päässyt sen verran eteen päin, että kun virtalukon releen ottaa irti, niin auto jää käyntiin ja tottelee kaasua, tosin TCS on vikatilassa. Jos rele on paikallaan, niin heti kun se kytkee käynnistyksen jälkeen takaisin +54-virtapiirin, moottori sammuu. Kokeeksi nypin myös irti kaikki sulakkeet, joiden kautta +54-jännite menee, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Uusi rele on ostoslistalla, mutta miten ihmeessä tällainen on mahdollista? Miten jännitteen kytkeytyminen +54-piiriin voi häiritä moottorinohjausta, kun se antaa virtaa vain valoihin yms? Vanha rele on mittauksen mukaan ihan kunnossa, kytkee ja päästää kuten kuuluu.
Autosähköliikkeen asentaja on kokeillut kaikki moottorinohjauksen maadoitukset ja virransyötöt eikä löytänyt niistä vikaa.
Uusi rele on ostoslistalla, mutta miten ihmeessä tällainen on mahdollista? Miten jännitteen kytkeytyminen +54-piiriin voi häiritä moottorinohjausta, kun se antaa virtaa vain valoihin yms? Vanha rele on mittauksen mukaan ihan kunnossa, kytkee ja päästää kuten kuuluu.
Autosähköliikkeen asentaja on kokeillut kaikki moottorinohjauksen maadoitukset ja virransyötöt eikä löytänyt niistä vikaa.