Tonnariksi tulossa?!?
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Oiken v*tun pellekerto päässyt vauhtiin tähän ketjuun:
Yks ostaa "uusia" rengassarjoa satasella foorumin myyntipalstalta PILVIN PIMEIN, mutta ei vieläkään yhtään linkkiä noihin ekstra-halpoihin uudenveroisiin merkkirenkaisiin hyvillä vanteilla...?
Toinen ostaa ruosteetonta ja parempiteknistä CS-mallia vuodelta 94-98 hintaan 2.000 euroa.
Jos et halua leimautua paskanpuhujaksi ja nolata itteäs täysin, niin nyt viimeistään niitä linkkejä tuollaisiin CS-malleihin ja heti! (Muuten voit mennä imee peukaloas ja keksii äidilles uusia satuja.)
Yks ostaa "uusia" rengassarjoa satasella foorumin myyntipalstalta PILVIN PIMEIN, mutta ei vieläkään yhtään linkkiä noihin ekstra-halpoihin uudenveroisiin merkkirenkaisiin hyvillä vanteilla...?
Toinen ostaa ruosteetonta ja parempiteknistä CS-mallia vuodelta 94-98 hintaan 2.000 euroa.
Jos et halua leimautua paskanpuhujaksi ja nolata itteäs täysin, niin nyt viimeistään niitä linkkejä tuollaisiin CS-malleihin ja heti! (Muuten voit mennä imee peukaloas ja keksii äidilles uusia satuja.)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Raser kirjoitti:Oiken v*tun pellekerto päässyt vauhtiin tähän ketjuun:
Yks ostaa "uusia" rengassarjoa satasella foorumin myyntipalstalta PILVIN PIMEIN, mutta ei vieläkään yhtään linkkiä noihin ekstra-halpoihin uudenveroisiin merkkirenkaisiin hyvillä vanteilla...?
Toinen ostaa ruosteetonta ja parempiteknistä CS-mallia vuodelta 94-98 hintaan 2.000 euroa.
Jos et halua leimautua paskanpuhujaksi ja nolata itteäs täysin, niin nyt viimeistään niitä linkkejä tuollaisiin CS-malleihin ja heti! (Muuten voit mennä imee peukaloas ja keksii äidilles uusia satuja.)
Ja jollekin näyttää auton myyminen toisen kirjoittajan ketjussa olevan niin stressaavaa puuhaa että siinä menee mielenterveyskin. Valmista kamaa Suomi24:lle....
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Ja tämähän tulikin vasta oikealta ja todella aikuismaisesti käyttäytyvältä käyttäjältä.Raser kirjoitti: (Muuten voit mennä imee peukaloas ja keksii äidilles uusia satuja.)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Tonnariksi tulossa?!?
siltä vahvasti kyllä näyttää....Raser kirjoitti:Oiken v*tun pellekerto päässyt vauhtiin tähän ketjuun:
taispa puhua ken-1 että vois saada hyvän 3000e tosta ikäluokasta..ja ku nettiautoa kattelee esim. niin saahan sillä. 2000e saa kyllä esim. -92 cs tonnarin joka on pelleiltään suht varmasti parempi ku joku -90 vuoden cd pommi.Raser kirjoitti: Toinen ostaa ruosteetonta ja parempiteknistä CS-mallia vuodelta 94-98 hintaan 2.000 euroa.
onnistuit jo molemmissa..Raser kirjoitti: Jos et halua leimautua paskanpuhujaksi ja nolata itteäs täysin...
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Olen yrittänyt kaikin keinoin perustella näitä outoja väitteitä paikkansa pitämättömiksi, mutta ei.Tri-Lo kirjoitti:Ja tämähän tulikin vasta oikealta ja todella aikuismaisesti käyttäytyvältä käyttäjältä.Raser kirjoitti: (Muuten voit mennä imee peukaloas ja keksii äidilles uusia satuja.)Ei sitä kaikkea tarvitse, eikä kannata, ottaa noin henk.kohtaisesti.
Jos nyt sitten aletaan haukkua sitä CS-mallia vuorostaan, niin se se vasta paska vanhenmiten onkin. Meinaan vetokoukku-keskusteluketjuissa on todettu, että CD-malli ei vaadi mitää erillisiä tukirautoja peräänsä, mutta CS-mallissa ne ovat välttämättömät, koska kori ei ole niin jäykkä (lue: se on nitisevä, natiseva, löysä-paska koriltaan).
Mutta anna tulla niitä linkkejä CS-malleihin??? Katotaan mullekin hyvä parempi (ja halvempi) auto samalla.
Mitä tulee henkilökohtaisuuksiin, niin kun allekirjoittaneella on CD-mallin 9000:n myynnissä, niin kai se nyt vähän vituttaa kun joku sanoo saavansa samaan hintaan paljon paremman, tuoreemman ja samanhintaisen CS-mallin? Todista.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Toisen kirjoittajan ketju...? Mikäs se tämä on? Oletko foorumin ylläpidosta ja määritellyt tämän ketjun jonkun omaisuudeksi?Minuteman kirjoitti:
Ja jollekin näyttää auton myyminen toisen kirjoittajan ketjussa olevan niin stressaavaa puuhaa että siinä menee mielenterveyskin. Valmista kamaa Suomi24:lle....
Kaikki ketjussa kirjoitettu on liittynyt käytettyyn saabbiin. Korostan edelleen, että väitetään tonnariin saavan puoli-ilmaisia rengassarjoja tämän foorumin myyntiosastolta. Tämän "tiedon" oikaisemiseksi olen väittänyt, että niin halpoja rengassarjoja niin vähillä kilometreillä kuin on esitetty, ei ole yleisesti foorumiltakaan saatavilla.
Eikö se ole uuden tonnaristinkin etu, että ei elä siinä uskossa?
Yo. väitteen kohdalla viitattiin taas minun autooni, joten on kai ilmeistä että siinä yhteydessä siitäkin puhutaan? Eli se "myyminen ja myyntipuheet".
Sitten väitetään CS-mallien olevan ruosteettomia (mikä tarkoittaa tietenkin että muut 9000 mallit ovat ruosteisia).
Heitetään vielä joku hinta perään... noin 2.000 euroa. Sitten saakin jo kohta -98 mallia 3.000:lla eurolla.
Näitä väitteitä vastaan argumentoin kiivaasti, edelleen.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Kai osaat itsekin Nettiautoa selata? Siinä kuitenkin pari CS- mallia, varsin lähellä sitä paria tonnia mennään:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1673371
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1693697
Enkä muuten ihmettelekään jos sinulla on vaikeuksia myydä autoasi: Ilmoittelithan jo täällä autossasi olevan orastavan kansivian ja myyväsi auton kuitenkin "ehjänä" eteenpäin..
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1673371
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1693697
Enkä muuten ihmettelekään jos sinulla on vaikeuksia myydä autoasi: Ilmoittelithan jo täällä autossasi olevan orastavan kansivian ja myyväsi auton kuitenkin "ehjänä" eteenpäin..
Re: Tonnariksi tulossa?!?
CS-mallissa on sinkitys jo heti alusta lähtien, CD-malliin se tuli vasta -94 ja CC mallissa sitä ei ollut koskaan.Raser kirjoitti: Sitten väitetään CS-mallien olevan ruosteettomia (mikä tarkoittaa tietenkin että muut 9000 mallit ovat ruosteisia).
Ruosteettomuudessa on todella huomattava ja merkittävä ero kun verrataan sinkittyjä CS ja uudempia CD-korisia vanhempiin. Yksilökohtaisia eroja toki on mutta varmaan yli 90% tapauksista CS on vähäruosteisempi ja tulee myös sellaisena pysymään pidempään.
Tekniikka on aikalailla samanlainen vuoteen -94 asti (poikkeuksena Aero johon tuli jo -93 Trionic mutta oli edelleen pitkälohko) jolloin ns. pitkälohko vaihtui lyhytlohkoon ja LH-Jetronic vaihtui Trioniciin. Myöhemmät ovat käytökseltään parempia, kestävämmillä vaihdelaatikoilla ja muutenkin kestävillä moottoreilla varustettuja verrattuna vanhoihin (erityisesti ero näkyy uusien ja vanhojen 2.3 koneiden välillä).
Mitä jäykkyyteen tulee niin CS on edeltäjäänsä CC:tä huomattavasti jäykempi. CD on tonnarin korimalleista jäykin. CD:kin kyllä uudistui siinä -94 tienoilla keulan ja perän osalta, joten sekin saattoi siinä jäykentyä vrt. vanhaan CD:hen josta ainakin itsellä on reippaasti nitinä- ja natinakokemuksia.
Kyllä se vaan valitettavasti niin menee, että tonnaria ostaessa jos ei halua harrastaa niin kannattaa jättää ostamatta kaikki CC-tonnarit ja CD:tkin -93 vuosimalliin asti ja keskittyä vain noihin uudistettuihin "matalakeula"-malleihin. Poikkeuksena kyllä -94 vuodelta löytyy vielä CD mallia sinkityksellä, lyhytlohkolla ja Trionicilla ja uudistetulla perällä mutta silti vanhemman näköisellä "viistokeulalla".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Ken-1 kirjoitti:ehkä kannattaa sijoittaa pikkasen lisää ja samalla saada tuo vähän modernimpi CS-kori. Ruosteeton sellainen ruiskukoneella ekä maksa jotain ~2000€?
Vittuiluksi ei ollut ajateltu, pahoittelen jos näytti siltä.Raser kirjoitti:
Heheheheh, jos toi ei taas ole vittuilua niin ei mikään!?!
Vähän uudempi CS-malli, on ruosteeton ja toimii paremmin, eikä maksa kuin 2.000 euroa...!
Kirjoitinko jossain "uudempi CS-malli"? Ajattelin tuommoinen 1992-93 joka kai on mahdollista ostaa noin 2000€:lla
Kuten kirjoitin niin 94 tai uudempi maksaa varmasti enemmän, taisin laittaa luku 3000€ sinne, voi olla että ne maksavat jopa 4000€. Mutta miksi se sua ärsyttää?Raser kirjoitti: Mä voisin kanssa ostaa sellaisen, sanotaan että heität mulle linkin 94-98 CS-malliin (?), ruosteeton ja viimeisen päälle laitettu (niillä hyvillä renkailla) ja hinta se kaksi tuhatta euroa (2000 E).
Tuo kirjoitus antaa ymmärtää, että CS-mallissa olisi jotenkin "parempi" tekniikka ja CD-mallit ruostuisivat muka herkemmin?
Renkaista en ole kirjoittanut sanakaan. Enkä ole vertanut sen CD:n kanssa. Ajatus oli että verrattuna vanhempiin tonnariin ne vähän uudemmat ovat paremmat. Monella eri tavalla. Olen omistanut sekä 86:nen että 95:nen ja tuo uudempi on selvästi järkevämmin suunniteltu. Ei kai ole yllätys että autonvalmistajat parantavat mallinsa läpi tuotantovuodet.
Tämä threadi ei ole sinun autosta vaikka näin nyt luulisi, taas kerran minulla ei ollut sun auto mielessä kun minä tuo kirjoitin. Yritin vastata papamiguelin kysymykseen. Eikä muuta.Raser kirjoitti: Sitten vielä samalla hinnalla saisi muka tuoreemman pelin, mitä CD-malleista pyydetään? Joutuu laittaa ehkä 5000-6000 euroa ennen kuin löydät sen paljon paremman yksilön, mut laita linkkejä niistä tuoreemmista 2.000 euron ruosteettomista CS-malleista, niin mä ostan heti!
Jos hinta on todella tärkeätä niin ruotsilta saa noita todella halvalla. Eikä vero ole kummoinen kun puhutaan vanhoista paljon ajetuista peleistä
Terv. Kenneth
9-5 -00, Aero
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Tuolla vähän hinta tietoa...
http://www.autopiste.net/saab.php
http://www.autopiste.net/saab.php
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 18:50
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Jopa on tunteikasta keskustelua ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No jos ajatellaan vaikkapa sitten 1992 mallisia CS- tonnareita, niin millaista kommenttia näistä olisi ihmisillä? Mitä kannattaa maksaa ja onko immeiset täällä ajelleet tällaisilla paljon maileja?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No jos ajatellaan vaikkapa sitten 1992 mallisia CS- tonnareita, niin millaista kommenttia näistä olisi ihmisillä? Mitä kannattaa maksaa ja onko immeiset täällä ajelleet tällaisilla paljon maileja?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnariksi tulossa?!?
papamiguel kirjoitti:Jopa on tunteikasta keskustelua
No jos ajatellaan vaikkapa sitten 1992 mallisia CS- tonnareita, niin millaista kommenttia näistä olisi ihmisillä? Mitä kannattaa maksaa ja onko immeiset täällä ajelleet tällaisilla paljon maileja?
Näyttää olevan "vuodenvaihteenhuumaa".
Kyllä noiden vastauksien joukossa oli helmiäkin, joita minäkin luin mielenkiinnolla.
Valitse joku ehdokas-yksilö ja esittele se täällä.
Saat varmasti myös asiantuntevia kommentteja, joiden perusteella voit tehdä omat johtopäätöksesi.
Tietoa tällä foorumilla on vaikka kuinka paljon.
On myös piristäviä kinoja ja tunteenpurkauksia, jotka usein johtuvat siitä että ei olla ymmärretty kirjoitettua tekstiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Mä kävin tänään hakee tämän: http://www.nettiauto.com/1698778papamiguel kirjoitti:No jos ajatellaan vaikkapa sitten 1992 mallisia CS- tonnareita, niin millaista kommenttia näistä olisi ihmisillä? Mitä kannattaa maksaa ja onko immeiset täällä ajelleet tällaisilla paljon maileja?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maantieajoa nyt noin 200 km takana ja sen perusteella hyvin samanlainen, kuin tuo meidän vm. 87 CC-mallinen tonnari. No, tuolla CC:llä on ajettu vähemmän (pian 250 tkm) ja se tuntuukin vähemmän ajetulta, eli siis jämäkämmältä. Mutta cabiinissa ei muuta eroa juuri huomaa.
Hankintahinta CC:llä oli vuosi sitten hieman alle 2000 euroa ja tällä CS:llä nyt jonkun verran yli 2000 euroa (hintapyynti oli 2500 euroa, joten en miettinyt hetkeäkään, kun näin ilmoituksen). CC:ssä hieman ruostetta takaovissa ja takakaarissa nähtävissä, mutta esim. katsastuksessa 2 viikkoa sitten ei tullut sanomista. Tämä CS taas vaikuttaa täysin ruosteettomalta, mutta esim. pohjaa en ole vielä edes nähnyt.
Näiden kahden oman tonnarin perusteella en pelkäisi vanhempiakaan malleja, jos koeajolla tuntuu hyvältä. Enkä osaa sanoa, onko tonnari muuttunut noiden vuosien jälkeen vielä paremmaksi.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Jossain 94...96 välillä äänieristys on selkeesti parantunut. Tuo aero itellä on selvästi hiljaisempi kun tuo 94, lattiamaton alla oleva eriste vaikuttas paksummalta. Tekniikkapuolella T5 on huolettomampi verrattuna näihin DI/APC+LH systeemeihin jo pelkästään sen takia että komponentteja on huomattavasti vähemmän. CC kori on kyllä omien kokemusten mukaan selkeesti vetelämpi kun CS:njariha kirjoitti:Mä kävin tänään hakee tämän: http://www.nettiauto.com/1698778papamiguel kirjoitti:No jos ajatellaan vaikkapa sitten 1992 mallisia CS- tonnareita, niin millaista kommenttia näistä olisi ihmisillä? Mitä kannattaa maksaa ja onko immeiset täällä ajelleet tällaisilla paljon maileja?![]()
Maantieajoa nyt noin 200 km takana ja sen perusteella hyvin samanlainen, kuin tuo meidän vm. 87 CC-mallinen tonnari. No, tuolla CC:llä on ajettu vähemmän (pian 250 tkm) ja se tuntuukin vähemmän ajetulta, eli siis jämäkämmältä. Mutta cabiinissa ei muuta eroa juuri huomaa.
Hankintahinta CC:llä oli vuosi sitten hieman alle 2000 euroa ja tällä CS:llä nyt jonkun verran yli 2000 euroa (hintapyynti oli 2500 euroa, joten en miettinyt hetkeäkään, kun näin ilmoituksen). CC:ssä hieman ruostetta takaovissa ja takakaarissa nähtävissä, mutta esim. katsastuksessa 2 viikkoa sitten ei tullut sanomista. Tämä CS taas vaikuttaa täysin ruosteettomalta, mutta esim. pohjaa en ole vielä edes nähnyt.
Näiden kahden oman tonnarin perusteella en pelkäisi vanhempiakaan malleja, jos koeajolla tuntuu hyvältä. Enkä osaa sanoa, onko tonnari muuttunut noiden vuosien jälkeen vielä paremmaksi.
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Helppopa se tonttu on ostaa, mutta näköjään vaikea myydä. Itsellänikin on kuitenkin suht hyvässä kunnossa oleva tonttu, kaikki tuohon ikään porsineet osat on vaihdettu, mutta ei soiton soittoa ole tullut. Hintakaan minusta ei ole päätä huimaava? Vai onko?
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124