ZCU-681, Kenen vanha? 2.0T ahtopainesta vielä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

ZCU-681, Kenen vanha? 2.0T ahtopainesta vielä

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Tuli hommattua turbo tonnari pihaan, kun pitäisi saada vaimokkeelle auto käyttöön. Nyt on kaksi resua, joista pitäis saada yksi hyvä... :D

Tunnistaako joku tuota vanhaksi autokseen. Näkyi olevan takasivulasissa saab-klubin tarra kiinni. Auto on väriltään semmonen vaaleansininen.Olisi kuulemma lastutettu, mene ja tiedä kun ei hirveesti tohtinu vedättää kun piti kotia asti saada ajettua. Ahtimena siinä kuitenkin näytti olevan mitsu eikä garrett.

Onko jotain erityisiä vinkkejä tai huomioita moottorin ja vaihteiston irroitukseen? Enää ei olisi kuin vetareiden ja laturin johtojen irroitus. Sitten pääsisi moottori + vaihteisto paketin nostoon.

Kun saan koneen irti myös luovuttaja autosta, pitää siihen vielä vaihtaa parempi vaihteisto tästä konerikkosen perästä.
Viimeksi muokannut Tapsa84, Pe Maalis 07, 2008 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: ZCU-681, Kenen vanha? Ja moottorin irroituksesta.

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kun kone on irti niin oisko mahdollista vaihtaa stefat ja tutki öljypohjan tiiviste. Koneen irti ollessa kannattaa vaihtaa ja tarkistaa joka tiiviste. Hintaa tulee muutama kymppi enemmän eikä vituta niin paljoa kuin konetta käynnistettäessä huomaat stefan vuotavan..hah
Saab 9-5 2,0t -1999
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: ZCU-681, Kenen vanha? Ja moottorin irroituksesta.

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Juu, kone lähti irti. Kattelin että turbossa oli merkintä TE05-12B, eli on varmaan kyseessä mitsu? Onko tällä kovin suurta eroa normi Garrettiin?

Kerkesin aloittaa moottorin irroituksen luovuttaja autosta. Pitäisi kyllä irrota huomattavasti helpommin nyt kun on hieman kokemusta. Meinasi lähtee irti tehostajanpumpun letku sieltä sylinterin päästä kun en siinä pimeässä ja kauheassa tohinassa sitä huomannut... :lol:

Ihmetyttää kyllä että miten tuossa motissa oli saatu mäntä dumppi toimimaan. Se nimittäin päästi suoraan ilmakehään tavaran. Ei se kyllä meinannutkaan sammua kiihdytyksen ja suhauksen jälkeen. Näytti vaan olevan tuo bybass -> ahtimen imupuoli putki suoraan ilmakehään, joten on sieltä kyllä saanut ilmamäärä mittarin ohi ilmaa (ja kaikki oravaa pienemmät roskat).
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: ZCU-681, Kenen vanha? 2.0T ahtopainesta vielä

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Juu, selvisihän se ahtimien ero tuolta UKT:ta.

Aikasemmin kerroin että pitäisi olla lastu, mutta ei kyllä saisi varmaan olla 1,5bar piikkipaine? En tohtinut enempää vedättää kun hyyty siihen meno. En tiedä olikohan joku painevahti joka katkasi menon ja olisiko noussut vielä enemmän paineet.

Voiko rikkoontunut magneettiventtiili tehdä tollasen paineen nousun?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Vastaa Viestiin