Kilsan ajon jälkeen himmeni mittarivalot ja vähän ajan kuluttua syttyi laturin merkkivalo.
Akku hyytyi sunnuntai aamuna ja vaihdoin uuden tilalle. Toimii.
Ajattelin jo silloin että kylläpäs pääsi yllättävän vähällä. Väärin luultu!
Ekana tuli mieleen että hiilet/laturi meni ja päätin ajella takas kotio katsomaan tilanteen ennen kun lähden kävelemään töihin.
En ihan odottanut tuommoista näkyä. (Kuva otettu iltapäivällä, aamulla jäi hieman epäselväksi että mikä tuo metalliklöntti on, kiristäjä joku rulla vai mikä)
![Kuva](http://img40.imagevenue.com/loc993/th_35472_Kiristin_002_122_993lo.jpg)
Tuommonen sieltä sitten paljastui
![Kuva](http://img133.imagevenue.com/loc888/th_35483_Kiristin_004_122_888lo.jpg)
![Kuva](http://img240.imagevenue.com/loc442/th_35492_Kiristin3_005_122_442lo.jpg)
![Kuva](http://img128.imagevenue.com/loc1128/th_35487_Kiristin4_002_122_1128lo.jpg)
Eli näkemyksiä ja vinkkejä asiasta otetaan vastaan.
Kiristin ilmeisesti on kuitenkin ehjä ja muut rullat (laturi, ohjaustehostin,vesipumppu) pyörii käsin paitsi tuo kiristimen rulla on aika sitkas.
Joten syyllinen lienee siinä. Ja juu, onhan siellä joku laakeri ääntä pidellyt sillon tällöin.
Lohkon kyljessä oleva metalliosa (mikä lie nimeltään) on murtunut ja siihen kait saa uuden tilalle? Ja jos kellä on ylimääräistä olemassa niin ilmottelee
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yläkiinnike vaikuttaisi olevan kunnossa. Kuvassa olevan pultti lähti ihan käsin irti ja muutenkaan ei vaikuttanut saaneen isommin damagea.
Miten yleistä lienee tuon metalli osan murtuminen tuolla keinon???
Tuntuu vain melko käsittämättömältä.
Eka ajatus kyllä oli että viimeinen Saab minkä hommaan mutta kyllä siinä hieman ajatus muuttui kun kävin laina-autolla (80-luvun nissan) kaupassa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)