Tässä keskustelussa on kai aika turha puhua alipainecruiseista, niissä mennään peruspaineilla niin kauan kuin cruisen letkuissa on alipaine. Autoissa ilman DI/APC:tä alipainekytkin katkaisee magneettiventtiilille menevän johdon, joten mennään peruspaineille. DI/APC-autoissa alipainekytkin katkaisee DI/APC-boksilta "ajetaan cruisella"-jännitteen ja boksi ohjaa peruspaineille.puu kirjoitti:Meikäläisen vanha '89 CD 2.0T teki niin, että cruise on-asennossa ahtoi vaan peruspaineille.
Vai onko jollain alipainecruisellinen auto, joka jää perusahtopaineille cruisen ollessa pelkästään päällä (virta kytketty cruiseboksille) muttei aktiivisena (letkuissa alipaine)? Tuollaisia ei pitäisi olla, auto ei voi tietää cruisen päälläolosta mitään ellei letkuissa ole alipaine. Letkuissa on alipaine vain silloin kun cruise painaa kaasua. Jos painetaan kaasua niin että nopeus nousee korkeammaksi kuin cruiselle asetettu tavoitenopeus, cruise yrittää löysätä kaasua, eli päästää alipaineen pois.
Sähköcruisellisessa ilmeisesti nyt sitten on eroja ohjelmistossa, joissakin versioissa ei päästä millään konstilla yli perusahtopaineiden jos cruisessa on virrat päällä.