DI-kasetin vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Onko mitään erikoista huomioitavaa tuossa kasetin vaihdossa?
Tuli hankittua tuo varakasetti kun on reissuun lähtö.
Pitäisikö esim. akunkaapeli ottaa irti asennuksen ajaksi?
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja saabracing »

virta pois, liitin irti, ruuvit auki, kasetti ylös.

uusi tilalle, ruuvit kiinni, liitin kiinni ja kovaa ajoa.

liittimen voi ottaa pois myös oman maun mukaan, enne tai jälkeen kasetin irroituksen :mrgreen:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuo puolien öljyjen valuminen kannattaa ottaa asennettaessa huomioon.
Eli, jos kasetin on erehtynyt kääntämään ylösalaisin, pitää kasetin antaa olla oikeinpäin 10-15 min ennen käynnistämistä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kattokaapas joskus kummin päin ne on siellä saapin hyllyllä ne kasetit :lol:

jyväskylän laakkosella ainakin just väärin päin...
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Boiga »

kylmänä ilmeisesti ei ole niin suurta väliä kuin päin kasetti on, mutta tosiaan jos väärinpäin käännettynä niin turvallista pitää se 10-15min oikein päin ennen virtojen kytkentää.
Mutta lämpimänä ei kannata kääntää väärinpäin missään nimessä, lämmin öljy saattaa valua vääriin paikkoihin.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuo puolien öljyjen valuminen kannattaa ottaa asennettaessa huomioon.
Eli, jos kasetin on erehtynyt kääntämään ylösalaisin, pitää kasetin antaa olla oikeinpäin 10-15 min ennen käynnistämistä.
Ite kysyin Putkolasta asiaa, kun muistelin jotai vastaavaa; sieltä kerrottiin että ihan sama miten sitä säilyttää ja hyvin toimii kun kiinni vaan pistät. :lol:
...annoin kuitenkin olla ennen käynnistämistä kasetin pystyssä jonkin aikaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Neukku »

No niin. Kiitokset taas kerran vastauksista!
Kasetti on nyt asennettu ja toimii.
Oli asiallista toimintaa tuolla Kuopion Delta-Autossa.
Ostin kasetin kyseisestä liikkeestä.Myyjä nimenomaan suositteli tuon
kasetin säilyttämistä oikeinpäin,oli muuten liikkeen hyllyssäkin oikeinpäin!
Muisti vielä kysäistä noista tulpista,että onko varmasti oikeat.
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei se muuntajaöljy mitään tervaa ole. :-)

Ottakaa se musta utare pois ja käännelkää kasettia, puolien muovin läpi pitäisi näkyä kuinka se öljy siellä liikkuu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Pee
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pee »

Paljon maksoit kasetista?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jope kirjoitti:Ei se muuntajaöljy mitään tervaa ole. :-)

Ottakaa se musta utare pois ja käännelkää kasettia, puolien muovin läpi pitäisi näkyä kuinka se öljy siellä liikkuu.
Eikä niissä edes öljyä ole enää nykyään vaan jonkinlaista hyytelöä, paitsi vanhoissa.(en tiedä kuinka vanhoissa) Ei siis väliä miten päin säilyttää eikä tarvitse odottaa asennuksenkaan jälkeen.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mullakin joku muistikuva jotta vanhoja (alle 1995) valmistettuja piti roikottaa 15min ennen sähkön antoo.
Uusilla kuulma ei niin väliä.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Pee kirjoitti:Paljon maksoit kasetista?
Kasetti maksoi 230 euroa ja on myyjän kertoman mukaan se uusin versio
Pitäisi kuulema kestää paremmin kuin ne vanhat kasetit :P
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Sitten kun kasetti on vaihdettu niin SAAB pitää sopeuttaa tämän
jälkeen.

*lainattu Mäksän viestistä*
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja j0ne »

NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
Joskus kokeiltu tota niin di/apc kuin trionic saabbiin, jotka molemmat sammuivat kyseisestä kytkennästä. hyvin ovat kulkeneet toimineet sopeuttamattakin, vähän hitaasti vaan...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI-kasetin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jope »

Trionic sopeutuu kokoajan. Käytä akun miinusnapa hetkeksi irti ja sopeutuminen alkaa nollasta. Mitään LH2.4-tyylisiä liittimen napojen yhdistämisiä ei tule tehdä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin