DI-kasetin vaihto
DI-kasetin vaihto
Onko mitään erikoista huomioitavaa tuossa kasetin vaihdossa?
Tuli hankittua tuo varakasetti kun on reissuun lähtö.
Pitäisikö esim. akunkaapeli ottaa irti asennuksen ajaksi?
Tuli hankittua tuo varakasetti kun on reissuun lähtö.
Pitäisikö esim. akunkaapeli ottaa irti asennuksen ajaksi?
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: DI-kasetin vaihto
virta pois, liitin irti, ruuvit auki, kasetti ylös.
uusi tilalle, ruuvit kiinni, liitin kiinni ja kovaa ajoa.
liittimen voi ottaa pois myös oman maun mukaan, enne tai jälkeen kasetin irroituksen![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
uusi tilalle, ruuvit kiinni, liitin kiinni ja kovaa ajoa.
liittimen voi ottaa pois myös oman maun mukaan, enne tai jälkeen kasetin irroituksen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: DI-kasetin vaihto
Tuo puolien öljyjen valuminen kannattaa ottaa asennettaessa huomioon.
Eli, jos kasetin on erehtynyt kääntämään ylösalaisin, pitää kasetin antaa olla oikeinpäin 10-15 min ennen käynnistämistä.
Eli, jos kasetin on erehtynyt kääntämään ylösalaisin, pitää kasetin antaa olla oikeinpäin 10-15 min ennen käynnistämistä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: DI-kasetin vaihto
kattokaapas joskus kummin päin ne on siellä saapin hyllyllä ne kasetit
jyväskylän laakkosella ainakin just väärin päin...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jyväskylän laakkosella ainakin just väärin päin...
Re: DI-kasetin vaihto
kylmänä ilmeisesti ei ole niin suurta väliä kuin päin kasetti on, mutta tosiaan jos väärinpäin käännettynä niin turvallista pitää se 10-15min oikein päin ennen virtojen kytkentää.
Mutta lämpimänä ei kannata kääntää väärinpäin missään nimessä, lämmin öljy saattaa valua vääriin paikkoihin.
Mutta lämpimänä ei kannata kääntää väärinpäin missään nimessä, lämmin öljy saattaa valua vääriin paikkoihin.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: DI-kasetin vaihto
Ite kysyin Putkolasta asiaa, kun muistelin jotai vastaavaa; sieltä kerrottiin että ihan sama miten sitä säilyttää ja hyvin toimii kun kiinni vaan pistät.Tuo puolien öljyjen valuminen kannattaa ottaa asennettaessa huomioon.
Eli, jos kasetin on erehtynyt kääntämään ylösalaisin, pitää kasetin antaa olla oikeinpäin 10-15 min ennen käynnistämistä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
...annoin kuitenkin olla ennen käynnistämistä kasetin pystyssä jonkin aikaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: DI-kasetin vaihto
No niin. Kiitokset taas kerran vastauksista!
Kasetti on nyt asennettu ja toimii.
Oli asiallista toimintaa tuolla Kuopion Delta-Autossa.
Ostin kasetin kyseisestä liikkeestä.Myyjä nimenomaan suositteli tuon
kasetin säilyttämistä oikeinpäin,oli muuten liikkeen hyllyssäkin oikeinpäin!
Muisti vielä kysäistä noista tulpista,että onko varmasti oikeat.
Kasetti on nyt asennettu ja toimii.
Oli asiallista toimintaa tuolla Kuopion Delta-Autossa.
Ostin kasetin kyseisestä liikkeestä.Myyjä nimenomaan suositteli tuon
kasetin säilyttämistä oikeinpäin,oli muuten liikkeen hyllyssäkin oikeinpäin!
Muisti vielä kysäistä noista tulpista,että onko varmasti oikeat.
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: DI-kasetin vaihto
Ei se muuntajaöljy mitään tervaa ole. :-)
Ottakaa se musta utare pois ja käännelkää kasettia, puolien muovin läpi pitäisi näkyä kuinka se öljy siellä liikkuu.
Ottakaa se musta utare pois ja käännelkää kasettia, puolien muovin läpi pitäisi näkyä kuinka se öljy siellä liikkuu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: DI-kasetin vaihto
Paljon maksoit kasetista?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: DI-kasetin vaihto
Eikä niissä edes öljyä ole enää nykyään vaan jonkinlaista hyytelöä, paitsi vanhoissa.(en tiedä kuinka vanhoissa) Ei siis väliä miten päin säilyttää eikä tarvitse odottaa asennuksenkaan jälkeen.Jope kirjoitti:Ei se muuntajaöljy mitään tervaa ole.
Ottakaa se musta utare pois ja käännelkää kasettia, puolien muovin läpi pitäisi näkyä kuinka se öljy siellä liikkuu.
Re: DI-kasetin vaihto
Mullakin joku muistikuva jotta vanhoja (alle 1995) valmistettuja piti roikottaa 15min ennen sähkön antoo.
Uusilla kuulma ei niin väliä.
Uusilla kuulma ei niin väliä.
Re: DI-kasetin vaihto
Kasetti maksoi 230 euroa ja on myyjän kertoman mukaan se uusin versioPee kirjoitti:Paljon maksoit kasetista?
Pitäisi kuulema kestää paremmin kuin ne vanhat kasetit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: DI-kasetin vaihto
Sitten kun kasetti on vaihdettu niin SAAB pitää sopeuttaa tämän
jälkeen.
*lainattu Mäksän viestistä*
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!
jälkeen.
*lainattu Mäksän viestistä*
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: DI-kasetin vaihto
Joskus kokeiltu tota niin di/apc kuin trionic saabbiin, jotka molemmat sammuivat kyseisestä kytkennästä. hyvin ovat kulkeneet toimineet sopeuttamattakin, vähän hitaasti vaan...NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: DI-kasetin vaihto
Trionic sopeutuu kokoajan. Käytä akun miinusnapa hetkeksi irti ja sopeutuminen alkaa nollasta. Mitään LH2.4-tyylisiä liittimen napojen yhdistämisiä ei tule tehdä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)