Jousisanka pitää satulan puoliskot, eli varsinaisen pyörännapaan kiinnitetyn jarruikeen ja ulomman työsylinteripuoliskon sekä välissänsä istuvat jarrupalat välyksettöminä. Poisjättämisestä seuraa kolinaa, värinää ja pahimmassa tapauksessa levyjen sekä palojen epätasaista kulumista, lähinnä pintojen vinoonkulumista.
Jousisangat voi tarvittaessa irrottaa uudelleen ja muotoilla varovasti järkeä käyttäen niin että tekevät tehtävänsä mutta eivät ota vanteisiin kiinni, ainakin orkkisosat yleensä kestävät tuon.
E: Nyt kun tarkemmin mietin ja kävin käpälöimässä tonnaria, niin 15" vakiovanteilla jää ainakin sormenmentävä rako oikein asennetun jousisangan ja vanteen puolien väliin, eli onko jousi asennettu kuinka? Tässä linkin jarruartikkelissa on kuva oikein asennetusta jousisangasta:
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ntpads.php
Motonetin Saabiin kauppaamia "High Quality" merkkisiä jousisanganlänkyröitä en sitten suosittele kenellekään, eivät muotoilultaan ole edes sinnepäinkään.