Nyt on saabissa sen laatuinen vika että APUA!!! Kyse on siis Saab 9000i hb.. ns.Karvalakki malli. Muuta en siitä tiiä. 2.0 ruisku ei turboa eikä muita hilppeita.Vain se alkukantainen "ajotietokone". Muuten on hyvä kiesi vaan 3 pytty on "pimeä". KAIKKI muut osat on virran jakajan puolelle vaihdettu,tulpat,johdot,pyörijän kansi ja sitä pyöriäähän ei saa ehjänä irti. Lisäksi lämmöt nousee TYHJÄKÄYNNILLÄ normaaliin Rajaan, vaan kun ajoon lähtee... niin sama mennä kävellen!!!KAIKKI muu tuossa koslassa kyllä toimii mutta kun ei kiihdy, ei lämmitä. Joku fiksu sanoi että vika on jossa hemmetin SYTYTYSKASETISSA! Se kuulema aiheuttaa sen että vain 3 ei saa kipinää. Jos joku ei keksi pian auttaa niin ostakaa koko läjä pois 400e!!! Sisusta ei TODELLAKAAN ole mikään ruusu. Mutta kori on hyvässä kunnossa, vaikka prosentteja on 14%... 98 kolarivaurio. valvottu korjaus ja paperit löytyy
nimimerkillä: kyllästynyt saabisti!
ps. 100e lisää niin saa rullatun turbo saban kaikilla herkuilla mukaan. KATON KAUTTA käynyt joten "ilmastointi" toimii.. sitä ei voi ajaa!!!
Saab 9000i
Re: Saab 9000i
Hintaluokasta ja tulpanjohdoista päätellen autosi on sellaista vuosimallia, että sytytyskasettia ei ole (DI, suorasytytys). Vika ei siis ole sytytyskasetissa.
Virranjakajan pyörijäkin kuuluu määräajoin vaihdettaviin osiin, vaikka onkin liimattu jakajan akseliin ainakin merkkihuolloissa uutena. Pysyy paikallaan ilmankin liimaa, vanhaan saa pois vaikka pihdeillä puristellen murtamalla.
Onko puristuspaineita mitattu vai miten on todettu että kolmossylinteri ei toimi? Onko suuttimien johdot ehjät ja paikallaan? Toimiiko paremmin jos irrotat ilmamassamittarin johdon?
Virranjakajan pyörijäkin kuuluu määräajoin vaihdettaviin osiin, vaikka onkin liimattu jakajan akseliin ainakin merkkihuolloissa uutena. Pysyy paikallaan ilmankin liimaa, vanhaan saa pois vaikka pihdeillä puristellen murtamalla.
Onko puristuspaineita mitattu vai miten on todettu että kolmossylinteri ei toimi? Onko suuttimien johdot ehjät ja paikallaan? Toimiiko paremmin jos irrotat ilmamassamittarin johdon?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 9000i
Kesällä CD:hen vaihdettiin pyörijä ja vanha lähti ihan nostamalla (vissiin vaihettu aikasemmin kertaalleen), uutta ei tullut liimattua kun ei ollut sopivaa liimaa.