venttiilin nakutus vähän tyhjäkäynnin yläpuolella
venttiilin nakutus vähän tyhjäkäynnin yläpuolella
Alkoipas ilmenemään aika jännä nakutus. Parhaiten saa esille kun kone on kuuma ja lähtee hitaasti kiihdyttämään paikaltaan. Ykkösvaihteella 1000-2000rpm kohdalla kuuluu ihan selkeä venttiilin naputus. Saman saa aikaa kuumalla koneella paikallaankin. Itse veikkailen venttiilin nostajaa, mutta hajoilevatko ne itsekseen tuolla tavalla? Muita syitä ? Mitenkäs nostajat saa testattua parhaiten ? Ajettu on 239tkm
Re: venttiilin nakutus vähän tyhjäkäynnin yläpuolella
Varmaan likaa jossain venttiilinpainimessa. Pitäisi ottaa nokat pois, painimet pois ja liottaa esim bensassa niitä.
Meidän tonnarin venanpaininäänet (ja muutkin koneen lisämökät) vähenivät todella paljon noilla öljyillä (5W-40):
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... xlife.html
Öljyvuodotkin pienenivät (no eikait Saabi voi olla täysin vuotamatta öljyä
).
Meidän tonnarin venanpaininäänet (ja muutkin koneen lisämökät) vähenivät todella paljon noilla öljyillä (5W-40):
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... xlife.html
Öljyvuodotkin pienenivät (no eikait Saabi voi olla täysin vuotamatta öljyä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hoplaa !
Sain kaverilta käsiini purkillisen Forte moottorin huuhteluainetta. Ehdin tosin just 500 km sitten vaihtamaan öljyt , mutta ei kun toimeksi ! Öljyt olivat siis vielä täysin puhtaat -> Forte koneeseen ja 20 minuuttia 2000rpm tyhjäkäyntiä-> öljyt ulos ja hitto ! nehän olivat muuttuneet mustaksi liejuksi ! Uudet öljyt koneeseen ja kaikki muutkin rallatukset olivat poissa, myös tuo nostajan naputus. Eli siis ko. mömmöhän toimii ! Nyt kone käy todella äänettömästi.
Sain kaverilta käsiini purkillisen Forte moottorin huuhteluainetta. Ehdin tosin just 500 km sitten vaihtamaan öljyt , mutta ei kun toimeksi ! Öljyt olivat siis vielä täysin puhtaat -> Forte koneeseen ja 20 minuuttia 2000rpm tyhjäkäyntiä-> öljyt ulos ja hitto ! nehän olivat muuttuneet mustaksi liejuksi ! Uudet öljyt koneeseen ja kaikki muutkin rallatukset olivat poissa, myös tuo nostajan naputus. Eli siis ko. mömmöhän toimii ! Nyt kone käy todella äänettömästi.
Jahaa. Muistahan sitten torstaina tulla, niin kuunnellaan. Kelläs se oli viimeks se stetoskooppi
.

Jaahas, kultakorva siellä taas kuittailee
Sä nyt kuulet niiden muurahaisten kävelyn auton pohjassa motarinopeudella ....

Emmä mitään kuittaillu. Ihan mie tossissaan oon.
Mut jos mä hei kuuntelen sun vortea, niin ota sä stetoskoopeilla vähän JT:tä
. Vai pitäsköhän se putki suosiolla jo heittää kalanruuaks
.
Ostin muuten pari tuntia sitten ne käytetyt aeron takajouset 50€ jesh.
Mut jos mä hei kuuntelen sun vortea, niin ota sä stetoskoopeilla vähän JT:tä

Ostin muuten pari tuntia sitten ne käytetyt aeron takajouset 50€ jesh.