Pelkääjän puolen sivupeili säätyy vain sivusuunnassa, mutta ei korkeussuunnassa. Missä sijaitsee/mitä kautta pääsee käsiksi sähköpeilin liittimeen (peilin päässä), jos vaikka yleismittarilla katsoisi onko johto jostain kohtaa poikki. Kuskin puolen peili säätyy normaalisti, eli kytkimessä ei vikaa.
Kiitos vinkeistä.
Tontun sivupeilistä
Tontun sivupeilistä
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Re: Tontun sivupeilistä
Eli moottori vaihtoon, vai onko tuo poikkeuttajamagneetti vaihdettavissa oleva osa?
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Minulla oli kerran ko. magneetin liitin irronnut peilin sisällä. Ovat aika löysällä olevia kaapelikenkiä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Ok. Kiitoksia vinkeistä!
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Nyt on vaihdettu vaihtomoottori tilalle ja sama ongelma. Onko vain huonoa tuuria, että "uusikin" (käytetty) moottori on samalla lailla viallinen, vai onko muita kohtia mistä vikaa voisi lähteä etsimään.
Tietty vois testata moottorin toimivuuden lainaamalla kuskin ovesta moottoria, koska se pelittää hyvin. Näin voisi laskea pois mahdollisuuden, että tämä toinenkin moottori on sökö.
Mutta jos osottautuu olevan sama ongelma, niin mitkähän olisivat seuraavat kordinaatit vian etsinnälle?
Tietty vois testata moottorin toimivuuden lainaamalla kuskin ovesta moottoria, koska se pelittää hyvin. Näin voisi laskea pois mahdollisuuden, että tämä toinenkin moottori on sökö.
Mutta jos osottautuu olevan sama ongelma, niin mitkähän olisivat seuraavat kordinaatit vian etsinnälle?
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684
Oven johtoliitin A-pilarissa, tai peilin johtoliitin oven sisällä?swolking kirjoitti:Mutta jos osottautuu olevan sama ongelma, niin mitkähän olisivat seuraavat kordinaatit vian etsinnälle?
Ei taida olla kuskin ovessa olevan käyttökytkimen vika jos kerran kuskin puolen peili liikkuu samalla kytkimellä joka suuntaan ja puolenvaihtokin onnistuu (vänkärin peili liikkuu sisään ulos).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo, käyttökytkin toimii moitteetta kuskinpuolen peilissä, joten vika ei siinä. Luulen että teen tän pikaisen moottorin vaihdon kuskin ovesta pelkääjän oveen niin saa rajattua mahdollisen moottoriviankin pois. Sitten liitosten kimppuun.
Pelkääjän puolen moottorissa on myös semmoinen havainto, että se liikkuu sisään-ulos niin kuin pitääkin, mutta kun koittaa säätää ylös-alas suunnassa niin se tavallaan jatkaakin matkaa sivulle, eikä vaihdakkaan suuntaa.
En ole sähkömies, mutta voisiko olla taas joku maadoitusjuttu, tai oikosulku jossain hapettuneissa liitoksissa?
Pelkääjän puolen moottorissa on myös semmoinen havainto, että se liikkuu sisään-ulos niin kuin pitääkin, mutta kun koittaa säätää ylös-alas suunnassa niin se tavallaan jatkaakin matkaa sivulle, eikä vaihdakkaan suuntaa.
En ole sähkömies, mutta voisiko olla taas joku maadoitusjuttu, tai oikosulku jossain hapettuneissa liitoksissa?
Saabismi on sairautta...
Jäsen # 2684
Jäsen # 2684