Syylari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Syylari

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

kojetaulussa käynnistyttäessä palaa "check engine, radiator" ja lämmötkään ei tunnu nousevan edes puoleen väliin, mahtaako olla termari menny vai mikä on.?
sit taas kun konepellin aukasee ni tuntuu kyllä olevan lämpöä reilusti, ilmottaako ajotietokone jos esim, lämpöanturi rikki.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syylari

Viesti Kirjoittaja Boiga »

noi varoitusvalot syttyy käynnistyksen yhdeydessä ja sammuu sitten. jos check radiator level syttyy niin jäähdytin neste on vähissä. check oil level pitäisi syttyä myös käynnistyksen yhteydessä ja tarkoittaa öljyn vähyyttä.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Syylari

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

ok, tänks
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Syylari

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000cse kirjoitti:kojetaulussa käynnistyttäessä palaa "check engine, radiator" ja lämmötkään ei tunnu nousevan edes puoleen väliin, mahtaako olla termari menny vai mikä on.?
sit taas kun konepellin aukasee ni tuntuu kyllä olevan lämpöä reilusti, ilmottaako ajotietokone jos esim, lämpöanturi rikki.?
Tämän ikäisessä tonnarissa on tyyppivikana lämpömittarin roikkuminen. Haulla löytyy ohjeet mittarin korjaamiseksi.

Uudemmissa ei ole enää öljyn tason anturi, joten ainoa keino tarkastaa öljyn riittävä taso on mittatikku.

Jos lämpötila-anturi menee rikki/johdin poikki, niin koetauluun syttyy Check engine teksiti (myös useita muita syitä). Monesti lämpötilaanturi ei anna oikeaa lämpötilaa vaikka ei sytyttäkään mitään vikavaloja eli anturi valehtelee, mutta elektroniikka ei tunnista vikaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Syylari

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Katso myös paisarin alla oleva nesteen pinnan anturi ja sen johto, ettei ole kuoriutunut auki ja johtimet koskevat toisiinsa. Tekee väärän ilmoituksen kojelautaan myös tämä.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Vastaa Viestiin