Automaatin säätö
Automaatin säätö
-95 cde 2.3t aut. Vaihtaa liian korkeilla kierroksilla ja rykäsee vaihtaessaan siitä johtuen.
Eli, Mistä voi säätää lootaa, että millä kierrosluvulla vaihtaa? Vinkkejä kaivattais.
Eli, Mistä voi säätää lootaa, että millä kierrosluvulla vaihtaa? Vinkkejä kaivattais.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kickdown-vaijerin säädön tarkastus lienee ensimmäinen. Sinulla tietysti noin uudessa on TCS ja muita kamppeita, mutta vanhemmassa ainakin vaijerin liikkeen pituus tyhjäkäyntiasennosta kickdown-pykälän reunaan 39 (+0,5) mm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/kickdown
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/kickdown
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllä vaijeri välittää kaasupolkimen asentoa ennen kickdown-asentoakin, vaikuttaa kuormituspaineeseen, joka on yhtenä osatekijänä vaihtamishetkeä määräämässä. En osaa sanoa onko vaikutus lineaarinen vai tyyliin ei kaasua / täyskaasu / kickdown.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Noniin. Auto kävi metro-autossa lootan takia. Vaijeri oli niin kuin kuuluikin. Tosin sanoivat, että niiden automaattilaatikko guru on lomilla... Eivätkä osanneet kertoa mistä vois säätää pienemmillä kierroksilla vaihtavaksi. Vie vaan kosolti enmmän bensaa noilla säädöillä.
Lootaan vaihdettiin ölyt. Sitä olikin rontti litra ylimääräistä, mutta ei auttanut vaihtamis probleemaan.
Olisko vielä kellään vinkkei asiaan liittyen?
Lootaan vaihdettiin ölyt. Sitä olikin rontti litra ylimääräistä, mutta ei auttanut vaihtamis probleemaan.
Olisko vielä kellään vinkkei asiaan liittyen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
siitä on varmaan kytkin menossa, mulla oli samantyyppistä oiretta aluksi - päätyi siihen että kytkin rupes antamaan periks, ja lopuks luisti niin ettei enää kulkenut kuin kylmiltään - ekoihin liikennevaloihin kaupungissa......
Sabo kirjoitti:Noniin. Auto kävi metro-autossa lootan takia. Vaijeri oli niin kuin kuuluikin. Tosin sanoivat, että niiden automaattilaatikko guru on lomilla... Eivätkä osanneet kertoa mistä vois säätää pienemmillä kierroksilla vaihtavaksi. Vie vaan kosolti enmmän bensaa noilla säädöillä.
Lootaan vaihdettiin ölyt. Sitä olikin rontti litra ylimääräistä, mutta ei auttanut vaihtamis probleemaan.
Olisko vielä kellään vinkkei asiaan liittyen?
Osaisiko joku informoida, mistä johtuu 9000:n automaattivaihteiston edestakaisin vaihtaminen 3:n ja 4:n välillä voimakkaammin kiihdytettäessa?
Vaihteisto toimii mukavasti rauhallisessa ajossa ja kiihdytyksessäkin, mutta mm. ohittamaan lähdettäessä se vaihtaa kolmoselle je heti perään neloselle ja taas kolmoselle. Tästä johtuu raju nykiminen. Onko "kick down" vaijerin säätö pielessä vai onko jokin muu vialla? Öljyt on vaihdettu ja öljytaso on kohdalla.
Vaihteisto toimii mukavasti rauhallisessa ajossa ja kiihdytyksessäkin, mutta mm. ohittamaan lähdettäessä se vaihtaa kolmoselle je heti perään neloselle ja taas kolmoselle. Tästä johtuu raju nykiminen. Onko "kick down" vaijerin säätö pielessä vai onko jokin muu vialla? Öljyt on vaihdettu ja öljytaso on kohdalla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Automaatin säätö
Sabo kirjoitti:-95 cde 2.3t aut. Vaihtaa liian korkeilla kierroksilla ja rykäsee vaihtaessaan siitä johtuen.
Eli, Mistä voi säätää lootaa, että millä kierrosluvulla vaihtaa? Vinkkejä kaivattais.
Siinä lootan etu-kyljessä on kuusiokolomutteri joka on lukittu isolla mutterilla olikohan 22mm. Sillä säädetään "pannan" kireys. Ohjeet löytyy townsendin sivuilta. Kannattaapi koittaa.
http://www.townsendimports.com/Sabo kirjoitti:Voisitko laittaa tarkemman osoitteen, kun löytänyt pelkällä nimellä. Kiitos.
Saab master site
tuolta pääsee teknisiin dokumentteihin, on taas vaihteeks alaalla, joten suoraa linkkiä ei pysty nyt antaan.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000faqs.htm nää luultavasti onkin jo tuttua kauraa.