Rafu kirjoitti:Rafu kirjoitti:G-mies kirjoitti:Hätäkorjauksena yhdistä kompuralta tuleva C-letku W-letkuun, pääset ajamaan peruspaineilla. Puhaltele mankkuun ja yhdistä niihin paikkoihin, joista tulee ilma kokoajan läpi, et tarvitse mitään liitoskappaleita.
Matti
Mihinkäs R letku (jos se nyt R oli) Olisin ostanu uuden metro-autosta mutta oli juuri joku hakenut viimeisen. Vaikeaa löytää mistään tuota osaa. On niin kallis ettei pidetä varalla.. On kai jos hinta tuplataan tuosta vaan...
Mietin itse hetken ja tulpatahan se pitää tai ime hiekkaa koneeseen.
Avasin mankun ja sieltä tuli pellinpaloja ulos. Välilevy on siis murtunut palasiksi. Liekkö vaihtaneet pellin halvempaan ja hauraampaan kun ei tunnu kestävän. Joukkokanteen paikka alkaisi olla. Nyt olisi avattuna jos vielä saisi purettua magneetit erilleen niin tuosta saisi ehjän pellinpalan korvaamalla.
Jos jostakin löytyisi jousiterästä, mikä on magneettiin ottavaa (ei rosteria).Itselläni on kanssa 190€ helistin. Pitää yrittää vielä korjata, kun asiat selviävät ja sopiva pelti löytyy. Kannattaa kokeilla haulla, jos löytyisi jotakin tietoa, koska muutama klubilainen on näitä korjannut.
Mielenkiintoista asiassa on se, että ostin 2001 Nokian talvipäiviltä 2€ magneettiventtiilin, josta oli keskimmäinen letkun kiinnitys poikki. Tämä venttiili toimii edelleen, vielä 6v käytön jälkeenkin
. Tämä uusi kesti samassa autossa puoli vuotta
, koska vaihdoin tämän vanhan vähemmän ahtoja käyttävään tonnariin.
Tällä hetkellä toinen tonnareista toimii bleedin kanssa vain täyspaineisen tehoilla (ahtoja 0.7-0.8bar)