Magneettiventtiili testiin Tamperella?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

G-mies kirjoitti:Hätäkorjauksena yhdistä kompuralta tuleva C-letku W-letkuun, pääset ajamaan peruspaineilla. Puhaltele mankkuun ja yhdistä niihin paikkoihin, joista tulee ilma kokoajan läpi, et tarvitse mitään liitoskappaleita.

Matti
Kiitos taasen :)

Tuli mieleen, että eihän DI/APC-tontun (-89) magneettiventtiili sovi -96 trionicciin? Se kun makaa tällä hetkellä tarpeettomana...

EDIT: Sun toisesta viestistä bongasin:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2377

Eli tämän perusteella käy (Jee?)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

En nyt muista onko samannäköinen osa, mutta tuo linkin osa on se mitä tarvitset. On niilläkin hinta noussut, mutta on edelleen halvempi, kuin Suomessa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

Henkka #2283 kirjoitti:
api kirjoitti:ootko kokeillut ajaa mankun töpseli irti? pitäs ahtaa peruspaineet jos mankku kunnossa, jos mankku paskana ni voi tunkee töpseli irti vaik kuin paljo!
En halua kyseenalaistaa, ennemmin päästä helpolla. Eero menee kuin pieni perkele, kunnes tahdot mustalla töksäyttää paineet veke. Kokeilin ajaa magneettiventtiilin töpseli irti ja sama meno jatkuu. Voidaanko tästä jo diagnosoida viallinen magneettiventtiili? Pääsiäinen tulossa ja Saabin tiskillä kerkii käymään vain kerran.

Kiitos :)
noi sun cutti-pauke-oireet, niinku G-mies jo totesi fuel cut, on mahdollisia ehjälläkin mankulla. jos olet vaihtanut esim jäykemmän kellon hukkikselle mikä on liian tiukalla tai olet orkkiskellon kiristänyt hulluna kaakkoon? aina pamahtaa fuel cutille. onks jotain virivirikaakaopalikoita autossa?
Yamaha FZ1-N -08
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

G-mies kirjoitti:Hätäkorjauksena yhdistä kompuralta tuleva C-letku W-letkuun, pääset ajamaan peruspaineilla. Puhaltele mankkuun ja yhdistä niihin paikkoihin, joista tulee ilma kokoajan läpi, et tarvitse mitään liitoskappaleita.

Matti
Mihinkäs R letku (jos se nyt R oli) Olisin ostanu uuden metro-autosta mutta oli juuri joku hakenut viimeisen. Vaikeaa löytää mistään tuota osaa. On niin kallis ettei pidetä varalla.. On kai jos hinta tuplataan tuosta vaan...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

api kirjoitti:noi sun cutti-pauke-oireet, niinku G-mies jo totesi fuel cut, on mahdollisia ehjälläkin mankulla. jos olet vaihtanut esim jäykemmän kellon hukkikselle mikä on liian tiukalla tai olet orkkiskellon kiristänyt hulluna kaakkoon? aina pamahtaa fuel cutille. onks jotain virivirikaakaopalikoita autossa?
Jees, hyvä pitää mielessä! Viripalikoita ei ole. Vaihdoin mankun tuosta -89:stä ja hyvin pelaa taas :D Pitää pistää uusi metsästykseen...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Rafu kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Hätäkorjauksena yhdistä kompuralta tuleva C-letku W-letkuun, pääset ajamaan peruspaineilla. Puhaltele mankkuun ja yhdistä niihin paikkoihin, joista tulee ilma kokoajan läpi, et tarvitse mitään liitoskappaleita.

Matti
Mihinkäs R letku (jos se nyt R oli) Olisin ostanu uuden metro-autosta mutta oli juuri joku hakenut viimeisen. Vaikeaa löytää mistään tuota osaa. On niin kallis ettei pidetä varalla.. On kai jos hinta tuplataan tuosta vaan...
Mietin itse hetken ja tulpatahan se pitää tai ime hiekkaa koneeseen.

Avasin mankun ja sieltä tuli pellinpaloja ulos. Välilevy on siis murtunut palasiksi. Liekkö vaihtaneet pellin halvempaan ja hauraampaan kun ei tunnu kestävän. Joukkokanteen paikka alkaisi olla. Nyt olisi avattuna jos vielä saisi purettua magneetit erilleen niin tuosta saisi ehjän pellinpalan korvaamalla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Voi korjata

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Rafu kirjoitti:
Rafu kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Hätäkorjauksena yhdistä kompuralta tuleva C-letku W-letkuun, pääset ajamaan peruspaineilla. Puhaltele mankkuun ja yhdistä niihin paikkoihin, joista tulee ilma kokoajan läpi, et tarvitse mitään liitoskappaleita.

Matti
Mihinkäs R letku (jos se nyt R oli) Olisin ostanu uuden metro-autosta mutta oli juuri joku hakenut viimeisen. Vaikeaa löytää mistään tuota osaa. On niin kallis ettei pidetä varalla.. On kai jos hinta tuplataan tuosta vaan...
Mietin itse hetken ja tulpatahan se pitää tai ime hiekkaa koneeseen.

Avasin mankun ja sieltä tuli pellinpaloja ulos. Välilevy on siis murtunut palasiksi. Liekkö vaihtaneet pellin halvempaan ja hauraampaan kun ei tunnu kestävän. Joukkokanteen paikka alkaisi olla. Nyt olisi avattuna jos vielä saisi purettua magneetit erilleen niin tuosta saisi ehjän pellinpalan korvaamalla.
Jos jostakin löytyisi jousiterästä, mikä on magneettiin ottavaa (ei rosteria).Itselläni on kanssa 190€ helistin. Pitää yrittää vielä korjata, kun asiat selviävät ja sopiva pelti löytyy. Kannattaa kokeilla haulla, jos löytyisi jotakin tietoa, koska muutama klubilainen on näitä korjannut.

Mielenkiintoista asiassa on se, että ostin 2001 Nokian talvipäiviltä 2€ magneettiventtiilin, josta oli keskimmäinen letkun kiinnitys poikki. Tämä venttiili toimii edelleen, vielä 6v käytön jälkeenkin :lol: . Tämä uusi kesti samassa autossa puoli vuotta :cry: , koska vaihdoin tämän vanhan vähemmän ahtoja käyttävään tonnariin.

Tällä hetkellä toinen tonnareista toimii bleedin kanssa vain täyspaineisen tehoilla (ahtoja 0.7-0.8bar) :(
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Veikkaisin että materiaalia on valmistajan toimesta muutettu.

Kurko oli laittanut ilmoituksen jonka mukaan korjaa noita laition YV:n ja suosittelen samaa sinulle jospa noista vielä ehyitä saataisiin kun noita kierrätetään noita särkyviä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

api kirjoitti: noi sun cutti-pauke-oireet, niinku G-mies jo totesi fuel cut, on mahdollisia ehjälläkin mankulla. jos olet vaihtanut esim jäykemmän kellon hukkikselle mikä on liian tiukalla tai olet orkkiskellon kiristänyt hulluna kaakkoon? aina pamahtaa fuel cutille. onks jotain virivirikaakaopalikoita autossa?
Eli hukkaporttia mun pitäis ruveta tutkimaan kun mun -94 9000 Aero ahtaa liikaa? Ostin käytetyn mankkuvenan, asensin sen, ja kaikki näytti toimis niin kuin pitäis.. Ei ahtanut liikaa, mutta taas myöhemmin samana päivänä rupesi ahtamaan liikaa taas. Ja, tosiaan se vanhakin joskus toimi niinkuin olisi pitänyt, että, ehkä yhtäkkiä vika ei olekaan mankkuvenassa, vai jossain muualla??
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Magneettiventtiili testiin Tamperella?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

ja tosivirittäjät :) korjaa vian lopullisesti pikku päivityksellä ... http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettiventtiili testiin Tamperella?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Elkpartsin paskapalikka, siis sama kuin orkkis, (kerran jo vaihdettu vuoden sisällä) antautui taas. Vaihtokappale tulee sieltä tilalle, mut myös Länsiautossa tilaus vetämässä uudesta venttiilistä (320€!). Se kun taas tietenkin porsii uudestaan tänä kesänä, niin onpa nopeampi vaihtaa kuin odotella aasinpostia Briteistä.

Olarin Länskärin hepun mukaan heiltä on ostettu tämän vuoden puolella vain yksi vastaava venttiili. Jaa-a.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneettiventtiili testiin Tamperella?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Joo, Länsiauton venttiili on ollu kiinni perjantaista lähtien. Poljettuun on tullu niin pahuksesti, ei kertaakaan oo nostanu paineita fuelcutille.

Mikä piru noitakin rikkoo. Trionicin fetit on tsekattu, ei ongelmia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin