Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
tippitappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Meille läheteltiin ilmeisesti -94---> osia,kun ei ne edes näyttänyt samalle toimivuudesta puhumattakaan. Ensimmäinen osa oli tarkistettu oikeaksi runkonumeron perusteella (mukamas)
Toinen tilattiin toisesta liikkeestä rekisterinumeron perusteella,ja maahantuojalta,piti kuulemma olla ihan varmasti se oikea. Eipä ollut :evil:
Kaikkeen sitä sortuu : )
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kyllä minuakin harmittais.
Mulla jää melkein toimiva anturi vapaaksi ensi viikolla, mutta eipä taida paljon helpottaa sinua...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
tippitappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Jamppa,jos lukee niitä kirjoituksia siitä ylempää,niin sieltä kyllä löytyy vastaukset ihmettelyysi.

Jos on kerran jo kokeiltu toista DI-boxia,niin vois olettaa,et sieltä silloin sellainen löytyy :roll:
Punainen.
Kaikkeen sitä sortuu : )
tippitappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Joo,se varaosanumero on tosiaan 9130493 ,ja ainakin merkkiliikkeen myyjän mukaan muita vaihtoehtoja ei ole saatavissa.
Eli se varmaan sopii ja toimii.

Tällä kertaa semmonen edullisimman vaihtoehdon hakeminen kostautui ylimääräisinä kuluina,helpommalla olis päässyt kun olisi mennyt heti maanantaina sinne merkkiliikkeeseen, ostanut sieltä sen osan ja ajanut auton kotiin.
Ja niinhän sitä olis tehtykin,jos nämä tarvikeosamyyjät olis osanneet hommansa ja sanoneet meille,et sitä tunnistinta ei tarvikkeena saa.

Lopputulos oli neljän hotelliyön jälkeen semmonen,että ei ollut enää aikaa odotella sitä oikeaa osaa,eikä edes varaa ostaa sitä 300e maksavaa alkuperäistä,oli pakko lähteä kotiin ja jättää auto sinne :(
Kaikkeen sitä sortuu : )
tippitappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Semmonen englantilainen osaluettelo väittää,et tässä olis LH 3.1 Jetronic.
Mahtaako pitää paikkaansa?
Kaikkeen sitä sortuu : )
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja suorsa »

tippitappi kirjoitti:Semmonen englantilainen osaluettelo väittää,et tässä olis LH 3.1 Jetronic.
Mahtaako pitää paikkaansa?
Ei pidä. Autossasi on LH2.4.2
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
rikeranen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 11:12

Re: Hätä olis,saabbi sammui kesken matkan

Viesti Kirjoittaja rikeranen »

Minulla Saab 9000 vm. -88 (aj. 365000 km) sammui kesken ajon.
Vika löytyi parin tunnin etsinnän jälkeen virranjakajan pyörijästä = Se lakkasi toimimasta kertaheitolla ja on asentajan mukaan aika harvinainen vika.

Vanhoissa autoissa on vikoja, mutta näitä matkankeskeytysvikoja on ollut vähän liikaa:
- laturi lakkasi toimimasta (varoitusvalo ei syttynyt, koska varoitusjohto on kytketty siihen hiileen, joka kestää kauemmin?).
- edellisen omistajan matkanteko keskeytyi bensapumpun takia ( forumilta olen kuullut tämän naputteluohjeen. Hyvä vinkki, jos se uudempi pumppu sippaa )
- virtalukon hajoaminen pysäytti työkaverin matkanteon ; Meneeköhän ratti lukkoon, jos virtalukon poistaa ja käynnistää meisselillä?

Ihmetyttää vaan kun tämän forumin kautta kuullee näistä samoista ja monesta muusta ns.matkankeskeytysvioista paljon uudemmissa ja vähemmän ajetuissa autoissa, että eikö näissä tapahdu kehitystä.

Jos seuraava autoni on saab 9000, niin peräkonttiin on hankittava valmiiksi niitä varaosia, joita autoon ei ole vielä vaihdettu. Automatkathan tehdään monesti viikonloppuna tai juhlapyhinä kun osien saaminen on hankalaa (laturi meni juhannuspäiväniltana: auto hinaukseen ja hotelliin yöksi ja sitten soitteleen tuntemattomille asentajille, että lähetkö pyhätöihin).

Aikaisemmat Saab 99 -72,-78, -82 sekä Saab 900 -82, -83 = eivät jättäneet kertaakaan välille vaikka mittarilukemat 200000-400000 km:n välillä. Tämä 9000:n on muuten niin mukava auto, että en viittis enää palata entisiin malleihin.
Vaimo sanoo, että osta toyota.....En osta.
Vastaa Viestiin