Jarruongelma
Jarruongelma
Eli ajaessani jarrut 'pettivät', paineet hävisivät ja ei oikein tahdo edes mennä lukkoon. Yritin ilmata, tuloksetta. Vaihdoin eteen satulan + palat, ei mitään.
Normaalia painetta ei tunnu jarrupolkimessa, eli jarru pitää oikeasti painaa pohjaan, että edes vähän jarruttaa.
Kävin Essolla jarrudynossa ja näytti, että oikea etunen ja taka vasen ottavat normaalisti. Muiden jarrujen mittarit eivät värähtäneetkään.
Mistä voisi alkaa etsimään vikaa?
Normaalia painetta ei tunnu jarrupolkimessa, eli jarru pitää oikeasti painaa pohjaan, että edes vähän jarruttaa.
Kävin Essolla jarrudynossa ja näytti, että oikea etunen ja taka vasen ottavat normaalisti. Muiden jarrujen mittarit eivät värähtäneetkään.
Mistä voisi alkaa etsimään vikaa?
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Eli koko sylinteri menee vaihtoon?
unohdin vielä sen sanoa, että aikaisemmin sai normaalit paineet kun pumppasi, mutta sitten sekin hävisi![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
unohdin vielä sen sanoa, että aikaisemmin sai normaalit paineet kun pumppasi, mutta sitten sekin hävisi
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Sulla on pettänyt tiivisteet pääsylinteristä.
Vanhaan pääsylinteriin voi osin tiivisteiden vaihto olla vaan ensiapua, ainakin ilman kunnon hoonausta.
Tosin tuon sylinteputken syöpyneisyys selviää vasta purettaessa.
Vanhaan pääsylinteriin voi osin tiivisteiden vaihto olla vaan ensiapua, ainakin ilman kunnon hoonausta.
Tosin tuon sylinteputken syöpyneisyys selviää vasta purettaessa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Jarruongelma
Ei korjausta ilman uutta vikaa
En viitsi aloittaa uutta threadia, joten... Jarruvalo palaa KOKO ajan. riippumatta siitä, että ottaako kytkimen irti, vai antaako olla paikallaan, taikka liittämällä johdot yhteen. Liekkö rele rikki, vaiko jossain maadoitusvika? Jarruvalo sammuu ainoastaan virrat akusta, taikka lamp-releen kun ottaa pois.....
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Tsekkasin sen. Unohdinn sanoa, että tuo ongelma alkoi kun vaihdoin jarrupääsylinterin.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Tuskimpa itse pääsylinterillä on mitään tekemistä, jostain on johto oikosissa.Maximus kirjoitti:Tsekkasin sen. Unohdinn sanoa, että tuo ongelma alkoi kun vaihdoin jarrupääsylinterin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Jarruongelma
Oletinkin, varmaan jokin heittänyt sekasin samalla ropatessa. Taidan alkaa vaan kaatamaan kaksin käsin
Hyvää vappua jokaiselle
Neuvot on kyllä tarpeen edelleen, viinalla se ongelma ei kuitenkaan poistu ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Äläs sano, myyt sen vielä jollekkin illallaMaximus kirjoitti:viinalla se ongelma ei kuitenkaan poistu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Jarruongelma
vitonen tarjottu perinnetonnarista ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Jarruongelma
Tuossa tänään taistelin kanssa tehostajan ja pääsylinterin vaihdon parissa. Mullakin jäi jarruvalot palamaan kokoajan, varmaankin se anturi oli hieman liikahtanut ja kärsinyt. Ainakin joku muovinpala sieltä lenti.
Olethan katsonut oikeaa anturia siinä alempana on vakionopeuden säätimen anturi ja siellä ylempänä hankalammassa paikkaa se itse jarruanturi.
Korjasin vian teippamalla pellin palasen polkimen varteen ja se kestikin melkein kotiin asti
Hankalassa paikkaa vaan se anturi, varmaan helpointa hitsata siihen lisää rotia alle.
Olethan katsonut oikeaa anturia siinä alempana on vakionopeuden säätimen anturi ja siellä ylempänä hankalammassa paikkaa se itse jarruanturi.
Korjasin vian teippamalla pellin palasen polkimen varteen ja se kestikin melkein kotiin asti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: Jarruongelma
Itseasiassa jarruvalokatkasimen jälkeen on pari relettä, niin ilmeisesti toinen rele on palanut. Pitäisi selvittää missä tämä rele mahtaa sijaita ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Tuo vika muuten taisi selvitä, kirjasta.
Me roplattiin tosiaan väärää kytkintä, sieltä jostain löytyy erikseen vielä jarruvalokytkin
Tuo kytkin mitä tutkittiin on tosiaan pelkästään vakionopeussäätimelle, johtovärit violetti ja musta.
Lisäksi tuo vakkarin kytkin toimii sähkökaavionkin mukaan väärinpäin (avautuva), kun jarruvalokytkin on sulkeutuva.
Jossain ylempänä polkimen varressa pitää olla toinenkin katkaisija.
Tuo valvontarele mainitussa autossa on hanskalokeron boxissa.
Me roplattiin tosiaan väärää kytkintä, sieltä jostain löytyy erikseen vielä jarruvalokytkin
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tuo kytkin mitä tutkittiin on tosiaan pelkästään vakionopeussäätimelle, johtovärit violetti ja musta.
Lisäksi tuo vakkarin kytkin toimii sähkökaavionkin mukaan väärinpäin (avautuva), kun jarruvalokytkin on sulkeutuva.
Jossain ylempänä polkimen varressa pitää olla toinenkin katkaisija.
Tuo valvontarele mainitussa autossa on hanskalokeron boxissa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Jarruongelma
haha, tekevälle sattuu
Eiköhän tuo ongelma sitten ala löytymään ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Jarruongelma
Äärettömän surkeaa Italian paskalaatua Motonetin jarruvalokytkimet. Tais olla viides joka meni rikki eli kytkimen sisällä pykälät hyppäs yli. Teki mieli ottaa polttimot irti kun ei heti osunut kytkimen johdot käteen että sai valot sammumaan. Mikään pelti tai poljin ole vääntynyt vaan vika on kytkimessä.
Onkohan marmoritiskillä samoja susi kytkimiä? Onko kukaan korvannyt kytkintä jonkun muun automerkin kytkimellä, esim Lada missä laadukkaammat osat kun Saabissa?
Onkohan marmoritiskillä samoja susi kytkimiä? Onko kukaan korvannyt kytkintä jonkun muun automerkin kytkimellä, esim Lada missä laadukkaammat osat kun Saabissa?
Re: Jarruongelma
Ei taida Ladassa olla ees moista kytkintäet kirjoitti:Äärettömän surkeaa Italian paskalaatua Motonetin jarruvalokytkimet. Tais olla viides joka meni rikki eli kytkimen sisällä pykälät hyppäs yli. Teki mieli ottaa polttimot irti kun ei heti osunut kytkimen johdot käteen että sai valot sammumaan. Mikään pelti tai poljin ole vääntynyt vaan vika on kytkimessä.
Onkohan marmoritiskillä samoja susi kytkimiä? Onko kukaan korvannyt kytkintä jonkun muun automerkin kytkimellä, esim Lada missä laadukkaammat osat kun Saabissa?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ei oo viel kukaan vissiin keksinyt niin monimutkaisia osia kun Saab
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988