Automaatin öljynvaihto?
Automaatin öljynvaihto?
Ostin ekan Saabin, 9000 cse-97 2.0t automaatilla, ajattelin vaihtaa kaikki nesteet...Onkos tuon tomaatin öljynvaihdossa jotain erikoista?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Öljystä
Itse vaihdoin eilen tomaatin öljyt, pohjasta kansi auki 3kpl m6 pultteja,
Kansi aukesi ja öljyä rupesi tulemaan, sitä tuli 3,5L ulos.
Nykäisin suodattimen ulos ja puhdistin sen, ja ei kun takaisin.
Lisäsin öljyä 3.5L ja auto käyntiin,moottori oli vielä kylmä joten katsoin tikun +40 alueelta ( tikun toisella puolella ) näytti olevan melko ala rajalla
joten lisäsin 0,5L, nyt pinta nousi melkein ylärajaan ja jätin sen siihen.
Öljyksi valitsin Teboilin FLUID D Automaatti vaihteisto öljyn.
Teboil Fluid D Dexron II, Allison C3/C4, ZF
ATF Type A Suffix A, Ford M2C-138-CJ,
Ford M2C-166-H, Cat TO-2, MB 236.2.
Teboil Fluid D on GM Dexron II -luokan automaattivaihteistoöljy. Sitä voidaan käyttää myös useimmissa ohjaustehostimissa.
http://www.teboil.fi
Kansi aukesi ja öljyä rupesi tulemaan, sitä tuli 3,5L ulos.
Nykäisin suodattimen ulos ja puhdistin sen, ja ei kun takaisin.
Lisäsin öljyä 3.5L ja auto käyntiin,moottori oli vielä kylmä joten katsoin tikun +40 alueelta ( tikun toisella puolella ) näytti olevan melko ala rajalla
joten lisäsin 0,5L, nyt pinta nousi melkein ylärajaan ja jätin sen siihen.
Öljyksi valitsin Teboilin FLUID D Automaatti vaihteisto öljyn.
Teboil Fluid D Dexron II, Allison C3/C4, ZF
ATF Type A Suffix A, Ford M2C-138-CJ,
Ford M2C-166-H, Cat TO-2, MB 236.2.
Teboil Fluid D on GM Dexron II -luokan automaattivaihteistoöljy. Sitä voidaan käyttää myös useimmissa ohjaustehostimissa.
http://www.teboil.fi
Re: Öljystä
Ööö pesit suotimen ja laitoit takaisin, ei millään pahalla mutta en ostaisi sinun tonnariasi jos olisit myymässä.9000CD23T kirjoitti:Itse vaihdoin eilen tomaatin öljyt, pohjasta kansi auki 3kpl m6 pultteja,
Kansi aukesi ja öljyä rupesi tulemaan, sitä tuli 3,5L ulos.
Nykäisin suodattimen ulos ja puhdistin sen, ja ei kun takaisin.
Lisäsin öljyä 3.5L ja auto käyntiin,moottori oli vielä kylmä joten katsoin tikun +40 alueelta ( tikun toisella puolella ) näytti olevan melko ala rajalla
joten lisäsin 0,5L, nyt pinta nousi melkein ylärajaan ja jätin sen siihen.
Öljyksi valitsin Teboilin FLUID D Automaatti vaihteisto öljyn.
Teboil Fluid D Dexron II, Allison C3/C4, ZF
ATF Type A Suffix A, Ford M2C-138-CJ,
Ford M2C-166-H, Cat TO-2, MB 236.2.
Teboil Fluid D on GM Dexron II -luokan automaattivaihteistoöljy. Sitä voidaan käyttää myös useimmissa ohjaustehostimissa.
http://www.teboil.fi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sinulla ehkä on varaa korjauttaa kun rikkoutuu, mutta seuraavalla omistajalla ei ehkä ole jos siihen mennessä ei mene rikki.
Kärjistän tämän asian oman automaatin ja muiden kertoman mukaan. Ei mitään henkilökohtaista siis
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tuo ZF:n vaihteiston suodin on sen laatuinen, että en näe mitään syytä olla pesemättä ja käyttämättä uudelleen jos verkko ja O-renkaat vaan on ehjät. Motonettikin kiskoo parin euron kikkareesta ties mitä. Paljon tärkeämpää on että öljyjä vaihdellaan ennen kuin vaihteisto alkaa osottaa oireita, koska ei tuo suodatin öljyn väsyneisyyttä ja kontaminaatiota poista.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Suodattimesta
Suodatin on siis teräsverkkosihti, ja SAABilta saamieni ohjeiden mukaan sen voi pestä.
Siis samanlainen kuin hydrauliikassa käytettävä imusihti.
Imusihti voidaan pestä ja se toimii jos verkko ei ole rikki.
( ollut hydrauliikka alalla n.20v. ).
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transmission.htm
Siis samanlainen kuin hydrauliikassa käytettävä imusihti.
Imusihti voidaan pestä ja se toimii jos verkko ei ole rikki.
( ollut hydrauliikka alalla n.20v. ).
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transmission.htm
Re: Suodattimesta
Outoa kun taas automaatti korjaaja + PCS varoitteli öjynsuotimen kanssa leikittelystä. Mutta toisaalta luulis teräsverkon voitavan pestäkkin. Mut on ollut niin kallis remppa että laatikko taas toimii, niin taidan jatkossa vaihdella edelleen suotimet kuten ennenkin ...9000CD23T kirjoitti:Suodatin on siis teräsverkkosihti, ja SAABilta saamieni ohjeiden mukaan sen voi pestä.
Siis samanlainen kuin hydrauliikassa käytettävä imusihti.
Imusihti voidaan pestä ja se toimii jos verkko ei ole rikki.
( ollut hydrauliikka alalla n.20v. ).
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transmission.htm
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kannen kolme ruuvia auki, ja kansi pois. Sitten vaan vedetään suodattimesta, ei se siellä millään muulla ole kiinni kuin juuressa olevan O-renkaan kitkalla.MacTurbo kirjoitti:Saako tuon suodattimen irti vaan vetämällä, vai pitääkö sitä pyöritellä tms?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Öljystä puheen ollen..
Eräs kauppaa 88 turbo ysitonnista, jossa on vaihdettu automaattiloota (ja turbo) jokin aika sitten. Loota ja kone toimivat hyvin eikä syö öljyä. Mutta mutta..
Koneesta joku jossain (tråget = kaukalo/purtilo sanakirjan mukaan) pukkaa öljyä pieniä määriä. Mikähän tämä tällainen mahtaapi olla? Lieneeköhän vakavaa?
Entäpä sitten kuskin persiinlämmitin? Mahtaako penkilämmittimien kanssa kotikonstein pärjätä?
nimim. peukalo suht keskellä kämmentä autojen suhteen..![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eräs kauppaa 88 turbo ysitonnista, jossa on vaihdettu automaattiloota (ja turbo) jokin aika sitten. Loota ja kone toimivat hyvin eikä syö öljyä. Mutta mutta..
Koneesta joku jossain (tråget = kaukalo/purtilo sanakirjan mukaan) pukkaa öljyä pieniä määriä. Mikähän tämä tällainen mahtaapi olla? Lieneeköhän vakavaa?
Entäpä sitten kuskin persiinlämmitin? Mahtaako penkilämmittimien kanssa kotikonstein pärjätä?
nimim. peukalo suht keskellä kämmentä autojen suhteen..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)