Mites tollainen 40/40 sarja käyttäytyy V6-tonnarissa? Nyykähtääkö keula liian alas? Vai eikö vaikuta ollenkaan? Mottihan painaa kuitenkin hieman tavallista enemmän, ilmeisesti n. 180-190 kg.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
nakke kirjoitti:Mites tollainen 40/40 sarja käyttäytyy V6-tonnarissa? Nyykähtääkö keula liian alas? Vai eikö vaikuta ollenkaan? Mottihan painaa kuitenkin hieman tavallista enemmän, ilmeisesti n. 180-190 kg.
Yleensä CS tonnarissa perä laskee sarjoilla etupäätä alemmas. Itsellä on vanhat Aeron/CSE jouset takana ja HR 40mm laskevat edessä ja konit joka kulmassa. Auto kantaa kuorman hyvin ja on suhteellisen tasapainoisen oloinen. Takaiskareita täytyisi säätää vähän jäykemmälle, koska on ajan kanssa muuttunut hieman löysemmäksi. Etupäätä on jo säädetty, koska on helppo tehdä
Ainakin HR sarjassa takjousien kantavuus on pienempi kuin alkuperäisissä. Minulla katsastusmies merkkasi laskeneen kantavuuden rekisteriotteeseen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mitä nyt lueskellut näitä forumiposteja tuosta tonnarin madaltamisesta, niin vähän jäänyt auki, että kuinka paljon nyt käytännössä kannattaa tiputtaa, suhteessa etu- ja takapäätä?
Mitä tuossa etupyörää mittailin, niin vanhalla kuluneella alustalla sellanen 25-30mm ois ihan ok. Tähän kun ottaa siis huomioon sen, kuinka paljon se on kasassa, niin oisko se sitten 40mm pudotus? Kyseessä on 1989 CD tonnari ja alla 225/45/17" ET25.
Jos keulaa tiputtaa sen 40mm, kuinka paljon perää kannattais? 30mm?
Audi urS4 kevyt huora 9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
tossa mun autossa on edessä 40mm madaltavat jouset ja aeron iskarit ja takana aeron orkkis jouset/iskarit (eli 20mm madaltavat orkkikseen nähden ilmeisesti?)... mielestäni ihan sopiva, tosin nyt jo mielessä sentti ainakin lisää lähemmäksi tonttia. ajomukavuus on nyt tosin kohdallaan omasta mielestä, ei ole kivireki mutta suht jämäkkä (ei radalle silti tohdi mennä kuitenkaan ).
suhteessa siis 40/20 tai 60/40 suunnilleen niin pysyy sopusuhtaisen näköisenä
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Vanha postaus, mutta kiitän vuosikymmen sitten asiaa pohtineita. GE motorsportilta siis tilasin ja se toimii nykyään nimellä: http://www.chassit.se
Säädettävää alustaa ei valitettavasti tuntunut löytyvän mistään. Tuolta saa kuitenkin ainakin 40/20 ja 60/40 mm madaltavat sarjat (470€ veroineen ja posteineen Suomeen), joka on jo paljon parempi, kuin ei mitään.
#7770 SAAB 9-3 SE 2.0T -99 E85 "Talvi levolla"
SAAB 99 GL 2.0 -75 "Ei liikenteessä"
SAAB 9-5 VECTOR 2.2TID -05 "Liikenteessä"