Pää- / Bensarele kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Micky
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 11:06
Paikkakunta: pori
Viesti:

Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja Micky »

Käykö sen tilalle normaali ns. yleisrele vai vaatiko jonkin erikoisemman?Molemmista releistä virrat hukassa ns. yleisrelettä käytettäessä...päärele vaan vikisee eikä bp pumpun relekään tee mitään.. ongelma lienee 87a ja 87b jotka toimivat oikeassa releessä erilailla???

Suuri kiitos ongelman ratkaisijalle jo etukäteen!!!

Kiiruskin olis et saa koneen tulille!! :wink:

edit: 86 tonnari tic josta sähköt kyseessä
...
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Nostetaanpa ylös, kun on sama ongelma. Releiden kyljessä olevat kytkentäkaaviot ovat samanlaiset ja nastat käyvät päikseen. Onko noissa jokin ratkaiseva ero? Epäilen että pääreleessä on vikaa, kun ei "herää" heti, kun kääntää virrat päälle. Tuolla toisella releellä kokeilin ja heräsi heti.

Alkuperäinen rele on 8533176 ja tämä nyt kokeiltu 8536401.
Viimeksi muokannut makinju2, La Touko 24, 2008 07:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja kena »

Oletko tarkistanut, että releiden jalkajärjestys on varmasti sama?

Tuossa taannoin ihmeteltiin, kun ralliautomme trippimittari sekoili lisävalojen poiskytkemisellä ja vika jäljitettiin diodittomiin releisiin. Tähän sitten hankittiin diodilliset releet ja kas kummaa, ei meinannut löytyä alkuperäistä vastaavalla jalkajärjestyksellä mistään. Toki releen kyljessä oleva kytkis on täysin sama molemmissa, jalkojen sijainti vain ei täsmännyt. (noh, kyseessä olikin ooppeli ;))
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Jalkojen järjestys ja toimintakaavio on sama, mutta voiko noissa sisuskomponenteissa olla jotain eroa? Onko komponenteilla eri numero vain siksi, että toisen kyljessä lukee 87a ja toisen 87b?
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Kiitos, Mimmi. Ihmettelin kun autosta löytyy molempia.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja Svc »

makinju2 kirjoitti: Alkuperäinen rele on 8533176 ...
Ja pitipä vielä kaivaa esiin Boschin oma numero kun hain itsekin oikeita releitä:
Saab 8533176 on alunperin Bosch 0 332 204 109. Se on ensin korvattu numerolla 0 332 204 116 ja nykyään numero on 0 332 209 159.

Saab 8536401 on puolestaan 0 332 015 006.
Mitä eroa näillä sitten on, en tiedä.

Tiedot löytyivät täältä:
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/


EDIT:
Netti tarjoaa tuota 8536401 relettä bensapumpun releeksi ja sen Bosch numeroksi nykyään 0 332 015 013.

8533176:lle tarjotaan mm "A/C compressor relay", ABS Main relay, Low beam relay, High beam relay, Cooling fan relay, A - Low beam, Fuel pump relay

Ota näistä sitten selvä...
Käytännossä mikä tahansa kannaltaan vastaava rele toki käy mutta releessä pitää olla käämin rinnalla pieni vastus, joka estää jännitepiikit ECU:n suuntaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pää- / Bensarele kysymys

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Svc kirjoitti: Tiedot löytyivät täältä:
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
Tuo linkki onkin laitettava suosikkeihin :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin