Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Motonetin vesipumppu oli fiasko!
CDE 2.3T:n vesipumppu tiputteli tippoja (208tkm) luultavasti alkuperäinen pumppu.Motonetistä 50e pumppu ja auto pajalle....Asennuksen jälkeen oli ensimmäisten ajojen jälkeen yllättäen auto kussu kaikki alleen(yön aikana)..Auto takaisin pajalle, purkamista, tutkintaa ja viaksi selvisi vesipumpun huono viimeistely(o-renkaalle menevä reikä huono).Asennus tehtiin huolella ja kaikki näytti menevän niin kuin pitää/sopivalta osalta/tiiviste ym)
Saabilta pumppu/tiiviste/o-renkaat tilalle jotta varmuudella asiallista tavaraa ja johan alkoi pitämään.
Oman kokemuksen perusteella ainakin tästä eteenpäin haen saabilta suoraan osan jos on iso-töinen..Onneksi ei rokotettu korjaamolla koska sen verran harvinaislaatuinen juttu, kokeneen asentajan sanoin..
Saabilta pumppu/tiiviste/o-renkaat tilalle jotta varmuudella asiallista tavaraa ja johan alkoi pitämään.
Oman kokemuksen perusteella ainakin tästä eteenpäin haen saabilta suoraan osan jos on iso-töinen..Onneksi ei rokotettu korjaamolla koska sen verran harvinaislaatuinen juttu, kokeneen asentajan sanoin..
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Jaa-a, maanantaikappaleita näkyy pääsevän seulasta läpi.
Itsellä ollu 2.3T:ssä motonetin pumppu jo parivuotta ilman mitään sen kummempia ongelmia. KOP, KOP...
Itsellä ollu 2.3T:ssä motonetin pumppu jo parivuotta ilman mitään sen kummempia ongelmia. KOP, KOP...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Kertokaa toki pumpun merkki (Graf, ..., ?) sen sijaan että "Motonetin pumppu" niin tietää paremmin vältellä.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Minullakin ollut alla motonetin pummpu 20 tkm ilman ongelmia. Tämä oli muistaakseni väriltään sinivalkoisessa laatikossa. Kun sitä vertasi alkuperäiseen kieltämättä näytti viimeistely hiukan huonommalta, mutta merkittäviltä osin ei ollut eroa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Kenen valmistajan nuo Saban alkuperäiset pumput on? On meinaan kestävin vesipumppu mitä autoissani on ollut: 392 tkm ajettu tuossa 2.3t:ssä.
* Saab 9k 2.3t *
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Pari vuotta takaperin vesipumppua etsiskellessä, Motonetissä oli tarjolla paketti josta ei kyllä ottanut selvää merkistä. Oli tosin made in EUhma kirjoitti:Kertokaa toki pumpun merkki (Graf, ..., ?) sen sijaan että "Motonetin pumppu" niin tietää paremmin vältellä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Tuon havainnon minäkin tuosta pumpusta tein, vain välttämättömät pinnat oli koneistettu.pevi kirjoitti:Kun sitä vertasi alkuperäiseen kieltämättä näytti viimeistely hiukan huonommalta, mutta merkittäviltä osin ei ollut eroa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Merkkiä en muista enää, mutta sini-valkoinen laatikko ja mustaa tekstiä(graf kuulostaa tutulta).Olisi kyllä pitänyt painaa merkki mieleen ennen ku laatikko oli matkalla kaatopaikalle.
Re: Motonetin vesipumppu oli fiasko!
Itsellä kun on sama Graf (juuri sellainen laatikko) tarvikeliikkeestä ostettuna ja ongelmitta on pelannut yli vuoden nyt. Samaa kamaa ne yleensä tarvikkeet on osti spedeltä, motosta tai vaikka "AD:lta".
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)