NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Hei.
Auto on -97 2,0TA ja nyt tarvitsisi saada varmuus oikeasta tulpasta eli BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11? Siellä sun täällä (täälläkin) mainitaan tuo 7 mutta mun omistajan manuaali viidennenkin tarkistuksen jälkeen antaa turbollekin tuon 6. Mikä tässä nyt on oikein? Onko tuossa kirjassa painovirhe vai onko lämpöarvoa muutettu jälkeenpäin?
Auto on -97 2,0TA ja nyt tarvitsisi saada varmuus oikeasta tulpasta eli BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11? Siellä sun täällä (täälläkin) mainitaan tuo 7 mutta mun omistajan manuaali viidennenkin tarkistuksen jälkeen antaa turbollekin tuon 6. Mikä tässä nyt on oikein? Onko tuossa kirjassa painovirhe vai onko lämpöarvoa muutettu jälkeenpäin?
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Omassa tonnarissa Denso G22PRU-11:t, jotka speksattu mm. 2.3 turbolle. Autossa oli kiinni varmaan ainakin 60tkm:n ajon nähneet mitkälie tulpat (oli jokin kiinankielinen teksti niissä, ja kärkiväli oli about 3mm, ja silti sytkäkasetti on ehjä). Onko jollain oikeasti hajonnut sytkäkasetti esim Densojen vuoksi, vai olisko noiden kasettien pimahtamisen syynä nimenomaan NGK:n tulpat?
Ainakin moottoripyörissä NGK:t olivat huonoimmat tulpat mitä rahalla sai, Moto Guzzeissa pimahti aina oikeanpuoleinen NGK:n tulppa maks. 100km:n välein, mutta Densot kestivät ainakin yhden kesän (kerran vuoteen tuli vaihdettua tulpat, joten sen enempää ajokokemusta ei niistä ole).
Ainakin moottoripyörissä NGK:t olivat huonoimmat tulpat mitä rahalla sai, Moto Guzzeissa pimahti aina oikeanpuoleinen NGK:n tulppa maks. 100km:n välein, mutta Densot kestivät ainakin yhden kesän (kerran vuoteen tuli vaihdettua tulpat, joten sen enempää ajokokemusta ei niistä ole).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Voi olla että syystä tai toisesta NGK:t eivät sopineet sun Guzziin. Mä olen ajanut niillä mun isolohko-Harleyssa tuhansia kilometrejä ilman mitään murheita. Ja kone on kaikkea muuta kuin vakio.
Seiskat ostin, kiitos tiedosta.
Seiskat ostin, kiitos tiedosta.
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Tuohon CSE tonnariini laittoivat 150 000 km:n huollossa (ex. merkkihuolto), jotkut Bosch:in tulpat. Malliltaan Bosch FR 78X Super 4. CC tonnarissa vm. -88 käytin aikoinaan NGK:n tulppia.
Huollon kuittia ja Motonet:in sivuja tutkaillessa huomasin, että kyseiset Bosch:in tulpat maksoivat huollossa melkein puolet enemmän kuin Motonet:istä jos olisi ostanut, mutta jostain se huoltoliikkeenkin on rahaa tehtävä.
Huollon kuittia ja Motonet:in sivuja tutkaillessa huomasin, että kyseiset Bosch:in tulpat maksoivat huollossa melkein puolet enemmän kuin Motonet:istä jos olisi ostanut, mutta jostain se huoltoliikkeenkin on rahaa tehtävä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
BCPR7ES-11 ehdottomasti
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!ng900aero kirjoitti:Omassa tonnarissa Denso G22PRU-11:t, jotka speksattu mm. 2.3 turbolle. Autossa oli kiinni varmaan ainakin 60tkm:n ajon nähneet mitkälie tulpat (oli jokin kiinankielinen teksti niissä, ja kärkiväli oli about 3mm, ja silti sytkäkasetti on ehjä). Onko jollain oikeasti hajonnut sytkäkasetti esim Densojen vuoksi, vai olisko noiden kasettien pimahtamisen syynä nimenomaan NGK:n tulpat?
Ainakin moottoripyörissä NGK:t olivat huonoimmat tulpat mitä rahalla sai, Moto Guzzeissa pimahti aina oikeanpuoleinen NGK:n tulppa maks. 100km:n välein, mutta Densot kestivät ainakin yhden kesän (kerran vuoteen tuli vaihdettua tulpat, joten sen enempää ajokokemusta ei niistä ole).
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Mielenkiintoista että minun vastaavalle on 7:t normaalit. Olen vain 6:iin törmännyt 9-5 malleissa 2.0t ja 2.3t.Mimmi kirjoitti:Vakio matalapaineiselle 6:et, muutoin 7:t.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Noi on hyviksi todettu, saatavuus hyvä ja hinnaltaankin edullisimpien joukossa, niin mitä sitä arpomaan. Toki jos haluaa olla vastarannankiiski, niin tunkee vaikka hehkutulpat sinne tilalle ja ajelee tyytyväisenä mäkiautona.ng900aero kirjoitti:Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!!
Foxbody turbo
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Saabin läpyskätkin(käyttäjä ja korjaamokirjat)antaa Di:lle vain yhden mekin,tosin muille koko merkki litanian(Bosh,Tiimari,Kärkkäinen,Shampion..jne!)ng900aero kirjoitti:Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!!
Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Vastaan on tullu vääränmerkkisillä tai paljon ajaneita yllättävän paljon,tosi negatiivisillä kokekemuksilla.
Kannattaa koittaa jatkaa omaa testiä, jos hyvältä tuntuu!!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Ok, uskotaanecopower kirjoitti:
Saabin läpyskätkin(käyttäjä ja korjaamokirjat)antaa Di:lle vain yhden mekin,tosin muille koko merkki litanian(Bosh,Tiimari,Kärkkäinen,Shampion..jne!)
Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Vastaan on tullu vääränmerkkisillä tai paljon ajaneita yllättävän paljon,tosi negatiivisillä kokekemuksilla.
Kannattaa koittaa jatkaa omaa testiä, jos hyvältä tuntuu!!!
Nuo Densot tuli tilattua joskus vuosia sitten Motonetistä ekaan DI-autooni, mutta jäivät asentamatta, kun silloin joku jo mainitsi ettei käy kuin NGK. Tuossa huollon yhteydessä tuli ruuvattua tonttuun, kun ei muitakaan ollut saatavilla (la. ja kaupat jo kiinni).
No vaihdetaan tonttuun tilalle NGK:t, ja ruuvaan Densot 99:iin, eipähän tule siihen liian kirkasta kipinää, kun on vastuksetkin noissa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Tuota kommenttia odottelinkin!!!Risto kirjoitti:Olet siis ollut prototyyppivaiheessa mukana jo pari vuotta ennen DI-systeemin markkinoille tuloa. Kerro ihmeessä lisää tuosta ajasta.ecopower kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Tosiaan innokkaana nuorena Saabistina ongin kaiken tiedon tulevasta DI-järjetelmästä! Siihen aikaan soitto ja postia pukkaa laatikkoon parin viikon päästä!!
Tein ammattikuolussa siitä esitelmän-86 ja opettajat ottivat materiaalit opetuskäyttäöön! Kiinnostus palkittiin olin jo Saabin asentaja julkistus
hetkellä
!!!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11
Bosch vastaavia kokeilin ja ne lotetti yhteistyön jo 100km matkalla. Olen noita NGK tulppia käyttänyt ja tähän asti 7:ja nyt sitten laitoin 6:set kokeilun vuoksi. En huomannut eroa, kovemmassakaan vedossa
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135