NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Finn
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 17:12

NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Finn »

Hei.

Auto on -97 2,0TA ja nyt tarvitsisi saada varmuus oikeasta tulpasta eli BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11? Siellä sun täällä (täälläkin) mainitaan tuo 7 mutta mun omistajan manuaali viidennenkin tarkistuksen jälkeen antaa turbollekin tuon 6. Mikä tässä nyt on oikein? Onko tuossa kirjassa painovirhe vai onko lämpöarvoa muutettu jälkeenpäin?
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Japso »

Turbolle seiskat.
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Omassa tonnarissa Denso G22PRU-11:t, jotka speksattu mm. 2.3 turbolle. Autossa oli kiinni varmaan ainakin 60tkm:n ajon nähneet mitkälie tulpat (oli jokin kiinankielinen teksti niissä, ja kärkiväli oli about 3mm, ja silti sytkäkasetti on ehjä). Onko jollain oikeasti hajonnut sytkäkasetti esim Densojen vuoksi, vai olisko noiden kasettien pimahtamisen syynä nimenomaan NGK:n tulpat?
Ainakin moottoripyörissä NGK:t olivat huonoimmat tulpat mitä rahalla sai, Moto Guzzeissa pimahti aina oikeanpuoleinen NGK:n tulppa maks. 100km:n välein, mutta Densot kestivät ainakin yhden kesän (kerran vuoteen tuli vaihdettua tulpat, joten sen enempää ajokokemusta ei niistä ole).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Finn
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 17:12

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Finn »

Voi olla että syystä tai toisesta NGK:t eivät sopineet sun Guzziin. Mä olen ajanut niillä mun isolohko-Harleyssa tuhansia kilometrejä ilman mitään murheita. Ja kone on kaikkea muuta kuin vakio.

Seiskat ostin, kiitos tiedosta.
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tuohon CSE tonnariini laittoivat 150 000 km:n huollossa (ex. merkkihuolto), jotkut Bosch:in tulpat. Malliltaan Bosch FR 78X Super 4. CC tonnarissa vm. -88 käytin aikoinaan NGK:n tulppia.

Huollon kuittia ja Motonet:in sivuja tutkaillessa huomasin, että kyseiset Bosch:in tulpat maksoivat huollossa melkein puolet enemmän kuin Motonet:istä jos olisi ostanut, mutta jostain se huoltoliikkeenkin on rahaa tehtävä. :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

BCPR7ES-11 ehdottomasti :!:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:Omassa tonnarissa Denso G22PRU-11:t, jotka speksattu mm. 2.3 turbolle. Autossa oli kiinni varmaan ainakin 60tkm:n ajon nähneet mitkälie tulpat (oli jokin kiinankielinen teksti niissä, ja kärkiväli oli about 3mm, ja silti sytkäkasetti on ehjä). Onko jollain oikeasti hajonnut sytkäkasetti esim Densojen vuoksi, vai olisko noiden kasettien pimahtamisen syynä nimenomaan NGK:n tulpat?
Ainakin moottoripyörissä NGK:t olivat huonoimmat tulpat mitä rahalla sai, Moto Guzzeissa pimahti aina oikeanpuoleinen NGK:n tulppa maks. 100km:n välein, mutta Densot kestivät ainakin yhden kesän (kerran vuoteen tuli vaihdettua tulpat, joten sen enempää ajokokemusta ei niistä ole).
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:Vakio matalapaineiselle 6:et, muutoin 7:t.
Mielenkiintoista että minun vastaavalle on 7:t normaalit. Olen vain 6:iin törmännyt 9-5 malleissa 2.0t ja 2.3t.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!! :wink:
Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Japso »

ng900aero kirjoitti:
ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!! :wink:
Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?
Noi on hyviksi todettu, saatavuus hyvä ja hinnaltaankin edullisimpien joukossa, niin mitä sitä arpomaan. Toki jos haluaa olla vastarannankiiski, niin tunkee vaikka hehkutulpat sinne tilalle ja ajelee tyytyväisenä mäkiautona.
Foxbody turbo
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:
ecopower kirjoitti:
Ei kannata muiden lähteä tuohon tulppamerkki pelleilyyn mukaan!
NGK ja vaihtoväli 10tkm/tai huolehtia,että kärkiväli on noin 1,0-1,1mm!! :wink:
Onko tähän jokin perustelu, siis miksi vain ja ainoastaan NGK:t toimisivat DI-kasetillisessa autossa? Eikait muissakaan suorasytytysvehkeissä ole niin että vain yhdenmerkkinen tulppa toimisi, ja muut eivät?
Saabin läpyskätkin(käyttäjä ja korjaamokirjat)antaa Di:lle vain yhden mekin,tosin muille koko merkki litanian(Bosh,Tiimari,Kärkkäinen,Shampion..jne!)
Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Vastaan on tullu vääränmerkkisillä tai paljon ajaneita yllättävän paljon,tosi negatiivisillä kokekemuksilla.
Kannattaa koittaa jatkaa omaa testiä, jos hyvältä tuntuu!!! :wink: :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ecopower kirjoitti:
Saabin läpyskätkin(käyttäjä ja korjaamokirjat)antaa Di:lle vain yhden mekin,tosin muille koko merkki litanian(Bosh,Tiimari,Kärkkäinen,Shampion..jne!)
Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Vastaan on tullu vääränmerkkisillä tai paljon ajaneita yllättävän paljon,tosi negatiivisillä kokekemuksilla.
Kannattaa koittaa jatkaa omaa testiä, jos hyvältä tuntuu!!! :wink: :wink:
Ok, uskotaan ;)
Nuo Densot tuli tilattua joskus vuosia sitten Motonetistä ekaan DI-autooni, mutta jäivät asentamatta, kun silloin joku jo mainitsi ettei käy kuin NGK. Tuossa huollon yhteydessä tuli ruuvattua tonttuun, kun ei muitakaan ollut saatavilla (la. ja kaupat jo kiinni).
No vaihdetaan tonttuun tilalle NGK:t, ja ruuvaan Densot 99:iin, eipähän tule siihen liian kirkasta kipinää, kun on vastuksetkin noissa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Risto kirjoitti:
ecopower kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen harrastanut Di:n kans 22 vuotta!!
Olet siis ollut prototyyppivaiheessa mukana jo pari vuotta ennen DI-systeemin markkinoille tuloa. Kerro ihmeessä lisää tuosta ajasta.
Tuota kommenttia odottelinkin!!! 8) 8)
Tosiaan innokkaana nuorena Saabistina ongin kaiken tiedon tulevasta DI-järjetelmästä! :| Siihen aikaan soitto ja postia pukkaa laatikkoon parin viikon päästä!! :twisted: :twisted:
Tein ammattikuolussa siitä esitelmän-86 ja opettajat ottivat materiaalit opetuskäyttäöön! :lol: Kiinnostus palkittiin olin jo Saabin asentaja julkistus
hetkellä
!!!! :wink: :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: NGK BCPR6ES-11 vaiko BCPR7ES-11

Viesti Kirjoittaja V-M »

Bosch vastaavia kokeilin ja ne lotetti yhteistyön jo 100km matkalla. Olen noita NGK tulppia käyttänyt ja tähän asti 7:ja nyt sitten laitoin 6:set kokeilun vuoksi. En huomannut eroa, kovemmassakaan vedossa :mrgreen:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin