anti lock

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: anti lock

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei niitä ehjänä saa irti, jos tarttee käyttää napaa irti nii pätkii johdot mieluummin.

nimimerkillä laakeria vaihtaessa pääsi ostamaan myös absin anturin
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: anti lock

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kannattaa asennettaessa voidella anturin kylki alumiinirasvalla tai vastaavalla, niin ehkä seuraava anturin irroittaja jopa onnistuu toimissaan...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: anti lock

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ahtopaine kirjoitti:Kannattaa asennettaessa voidella anturin kylki alumiinirasvalla tai vastaavalla, niin ehkä seuraava anturin irroittaja jopa onnistuu toimissaan...
Ilman muuta, ja putsaan anturin kolonkin hyvin ennen uuden asentamista. Taitaa silti olla järkevintä purkaa napa ja poistaa kaikki anturin jämät sieltä, ja samalla putsata se hammaskehä?
Melkein voisi purkaa muutkin 3 napaa ja puhdistaa abs-anturien alapinnat, ja napojen hampaat (liittimet putsattu), ja sitten vasta ihmetellä syttyileekö antilock-valo tämän tästä? Niin ja jarrunesteet karsean näköistä kuraa, ne täytyy vaihtaa asap.
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Anti Lock, korjattu !

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

viiksi kirjoitti:Kiitos vain kaikille neuvoista, sain vian korjattua, mimmin ohjeilla, erityiskiitos Mimmille ! Vaihdoin nesteet ja suurin vika taisi olla siinä, kun jarrunestesäiliö oli liian täynnä, siinä säiliössä on se maximi merkki aikalailla säiliön puolivälissä. Joten seon monella muullakin varmaan liian täysi. Nyt ainakin Anti Lock valo sammuu normaalisti, niinkuin pitää.
Olen haulla yrittänyt etsiä tuota oikeaa tapaa tarkistaa jarrunesteen määrää. Meneekö se niin, että kun auto on seissyt jonkun aikaa (useamman tunnin tms.) niin silloin siinä säiliössä pitää olla nesteet lähellä max-merkkiä?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Anti Lock, korjattu !

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

makinju2 kirjoitti:
viiksi kirjoitti:Kiitos vain kaikille neuvoista, sain vian korjattua, mimmin ohjeilla, erityiskiitos Mimmille ! Vaihdoin nesteet ja suurin vika taisi olla siinä, kun jarrunestesäiliö oli liian täynnä, siinä säiliössä on se maximi merkki aikalailla säiliön puolivälissä. Joten seon monella muullakin varmaan liian täysi. Nyt ainakin Anti Lock valo sammuu normaalisti, niinkuin pitää.
Olen haulla yrittänyt etsiä tuota oikeaa tapaa tarkistaa jarrunesteen määrää. Meneekö se niin, että kun auto on seissyt jonkun aikaa (useamman tunnin tms.) niin silloin siinä säiliössä pitää olla nesteet lähellä max-merkkiä?
Jarruneste tarkastetaan silloin kun järjestelmä ei ole ladannut vielä painetta.
Tällöin nesteen pinta pitäisi olla siinä MAX merkin tasolla.
Ja kun järjestelmä lataa paineakun niin se pinta vajenee melko paljon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin