Esim. manuaali ilmastointi tuommoseen -96 cs tonnariin, mitä kaikkia osia tarvitsee?
Tuo kait on helpompi asennella kuin automaatti ilmastointi.
Onko noita edes ollut manuaali ilmastoinnilla?
Hakua käytin ja ei tuntunut oikein apua olevan, kaikki vinkit ja avut otetaan vastaan.
Pee kirjoitti:Esim. manuaali ilmastointi tuommoseen -96 cs tonnariin, mitä kaikkia osia tarvitsee?
Tuo kait on helpompi asennella kuin automaatti ilmastointi.
Onko noita edes ollut manuaali ilmastoinnilla?
Hakua käytin ja ei tuntunut oikein apua olevan, kaikki vinkit ja avut otetaan vastaan.
Kaikkeahan sitä on rakenneltu Saabiin, mutta ilmastoinnin osalta viisainta on hankkia auto jossa se jo on valmiina!
Mielestäni ei kannattava projekti. Myös kaverit jotka työkseen korjaavat autoja suhtautuivat nuivasti jälkiasentaa toimiva ilmastointi !
Jos sen välttämättä haluaa siihen omaan ja ainoaan niin hankkimaan siihen vierelle identtinen auto jossa toimiva täydellinen ilmastointi. Tästä sitten purkamaan osa osalta ja välittömästi kiinni siihen omaan ja ainoaan! Tälläsysteemillä saisi ainakin osiensuhteen täydellisen systeemin!
Ottaen huomioon ilmastoinnin kanta-auton hankintahinnan ja sen pirunmoisen työn kyllä ehdotan tuota alussa mainitsemaani ehdotusta: Hankki SABA jossa ilmastointi ja samalla muutkin varusteet toiveisi tasolla .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Tuon ikäisessä tonnarissa on valmiina kaikki tarvittavat johdotukset manuaali ilmastointia varten. Itse asensin automaattisen jälkiasennuksena, mutta manuaali sarjoja myydään myös paketteina.
Manuaali ilmastoinnin asennus ei ole mikään mahdoton tehtävä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
No mitä osia tuohon manuaali ilmastointiin nyt sitten tarvitsee?
Että jos sais toimivia osia ostettua eri paikoista jos ei samasta paikasta kokonaan toimivaa settiä saa.
Viimeksi muokannut Pee, Su Kesä 15, 2008 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pee kirjoitti:No mitä osia tuohon manuaali ilmastointiin nyt sitten tarvitsee?
Että jos sais toimivia osia ostettua eripaikoista jos ei samasta paikasta kokonaan toimivaa settiä saa.
Kannattaa etsiä koko pakettia. Tiedän ainakin yhden Saabistin, joka löysi valmiin paketin ulkomailta.
Tinen vaihtoehto on etsiä purkuauto, jossa on manuaali-ilmastointi. Järjestelmän pystyy asentamaan myös avaamatta putkiliitoksia eli aineet pysyy järjestelmässä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
En tiedä mitään muutoksia johtosarjaan, koska 96 vuosimallissa on liittimet ja johdot valmiina. Omassa tonnarissa johtosarjan muutokset liittyivät automaatti toimintoihin. Kaikki kompuran ohjaukseen liittyvät johdot olivat valmiina.
Samalla kannattaa vaihtaa lämppärin kenno ja puhallin, jos ei ole vielä vaihdettu. Ilmastoinnillisessa kennon vaihto on hieman hankalampi kuin ilman ilmastointia.
Ilmastointi olisi hyvä olla CS mallista ja muistaakseni uudempi kuin -94. Muuten saattaa joutua vaihtamaan liittimiä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Juuh..aika helppo nakki vaihtaa ilmastointi toiseen autoon. Jotkut täällä pelottelee että ei kannata mutta eka kertaa lähdin tekemään ja kahtena päivänä tein valmiiksi. Tietysti jos työkalut ei pysy käsissä niin osa sua pelottelee..anna mennä vaan! Me ei poropeukaloita kuunnella..by the way..ilmastointi pyörii tälläkin hetkellä..uuden kuivaimen vaihdan!