Haku ei ihan samanlaista löytänyt joten..
On tässä nyt muutaman päivän ollut hassua "vikaa". Check oil level ja check radiator level vuorottelevat tieturissa, vaikka nesteitä pitäisi olla riittävästi.
Eka kerran kun tuosta radiator levelistä mainitsi, niin lisäsin sitä ja valo asettui. Kohta syttyi oil level, mutta öljyä on tarpeeksi. Nyttemmin en ole pellin alla lähtenyt ravaamaan joka ilmoituksesta, kun ei siellä kuitenkaan mitään lisättävää ole.. Okei, katsonpa ehkä sittenkin ennen seuraavaa lähtöä
Joskus valo sammuu, jos auton sammuttaa ja käyttää virran pois. Jompikumpi syttyy sitten ennen pitkää. Oil level saa nyt vaikka välillä vilkahtaakin, kun on tuota vuotoa jonkin verran.
Anturivialtahan tämä vaikuttaisi, mutta liekö sittenkään. Nytkin kun lähikaupassa kipaisin, niin mennessä herjasi oljyn taso ja tullessa jäähdyttimen.
Tarkastan nyt seuraavaksi ainakin antureiden johdot, mutta mistähän löydän öljyn tason anturin?
Muuten auto käy kukkuu ja kulkee mukavasti.
Check milloin mikäkin level?
Re: Check milloin mikäkin level?
Mimmin allekirjoitus osuu taas
Öljyn anturi on öljypohjassa, poistoropusta vähän ylös ja oikealle..
Check oil leveliä saattaa poltella vaikka öljyt olisi yli puolivälin tikussa, mulla ainakin tuntui herjaavan melkein heti kun laski alle yläviivan.
Öljyn anturi on öljypohjassa, poistoropusta vähän ylös ja oikealle..
Check oil leveliä saattaa poltella vaikka öljyt olisi yli puolivälin tikussa, mulla ainakin tuntui herjaavan melkein heti kun laski alle yläviivan.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Check milloin mikäkin level?
Jos CHECK OIL LEVEL syttyy ajon aikana, ajotietokoneen jännitteensyötössä on jotain ongelmaa. Esim akku tai laturi loppu, yli- tai alijännitettä. Öljypinnan korkeus tarkistetaan vain virrat kytkiessä, ja silloinkin vain jos sammuttamisesta on viisi minuuttia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Check milloin mikäkin level?
Hmm.. Kyllähän tässä vaihtoehtoja taitaa piisata. En ole saanut tehtyä asialle vielä mitään, ehkäpä viikonloppuna sitten.
Pitääpä nyt siis tarkkailla, missä tilanteessa check oil syttyy. Tänä aamuna ainakin jäi check radiator level palamaan käynnistyksen jälkeen, mutta sammui heti kun auto liikahti (parkissa hieman nokka alamäkeen). Sitten huristelin 70km ilman mitään varoituksia. Seuraavaan lähtöön olisi vuorossa vanhan kaavan mukaan check oil level
Öljyn pinta on tosiaan hiukan alle max -merkin. Jos nyt sitten oikealla hetkellä katsoin (sammuttamisesta jonkin aikaa).
Tutkiskellaan.. Kiitos teille asiantuntija-avusta
Pitääpä nyt siis tarkkailla, missä tilanteessa check oil syttyy. Tänä aamuna ainakin jäi check radiator level palamaan käynnistyksen jälkeen, mutta sammui heti kun auto liikahti (parkissa hieman nokka alamäkeen). Sitten huristelin 70km ilman mitään varoituksia. Seuraavaan lähtöön olisi vuorossa vanhan kaavan mukaan check oil level
Öljyn pinta on tosiaan hiukan alle max -merkin. Jos nyt sitten oikealla hetkellä katsoin (sammuttamisesta jonkin aikaa).
Tutkiskellaan.. Kiitos teille asiantuntija-avusta
Re: Check milloin mikäkin level?
Tekaisin taas pienen lenkin. Turhankin pienen, mutta en viitsinyt kävellä sateessa.. No niin asiaan.
Lähtiessä: Virta päälle, varoitusvalot syttyvät, muutaman sekunnin kuluttua sammuvat, paitsi check radiator. No annetaan olla. Matka on niin lyhyt ja sataa reilusti vettä joten en ala aukomaan peltiä.
Paluu: Virta päälle (tässä vaiheessa unohtui seurata peliä), auto käyntiin ja menoksi. Kun olin päässyt liikkeelle, niin huomasin check oil level -valon. Missasin peijoona sen hetken kun valojen pitäisi sammua. Todennäköisesti se jäi palamaan alusta asti. Mutta hei, missä on taas check radiator level
Lisäänpä ennen seuraavaa matkaa vaikka kumpaakin nestettä jos piirunkaan vajetta on. Katsotaan sitten..
Miksei ne vaihteen vuoksi palaisi yhtäaikaa
Lähtiessä: Virta päälle, varoitusvalot syttyvät, muutaman sekunnin kuluttua sammuvat, paitsi check radiator. No annetaan olla. Matka on niin lyhyt ja sataa reilusti vettä joten en ala aukomaan peltiä.
Paluu: Virta päälle (tässä vaiheessa unohtui seurata peliä), auto käyntiin ja menoksi. Kun olin päässyt liikkeelle, niin huomasin check oil level -valon. Missasin peijoona sen hetken kun valojen pitäisi sammua. Todennäköisesti se jäi palamaan alusta asti. Mutta hei, missä on taas check radiator level
Lisäänpä ennen seuraavaa matkaa vaikka kumpaakin nestettä jos piirunkaan vajetta on. Katsotaan sitten..
Miksei ne vaihteen vuoksi palaisi yhtäaikaa