No ny se sen teki.
No ny se sen teki.
Minulla ollut kaikkiaan muutama 9tonnari. Nyt tuli sitten ENSIMMÄINEN MEKAANINEN vika. Öljyn paine valo syttyi. Oitis nykäisin auton tien sivuun. Pienen tarkastelun jälkeen totesin että öljyä oli, jotenkas riaknosoin vian öljypumppuun tai sinne päin.
Koska auto oli konetiellä Tampereella siaitsevan Karkunvuoren tunnelin suulla, ajoin auton noin 200 metrin päähän liittymään turvallisemmalle paikalle. Siitä saimme hinaus avun parin soiton jälkeen. Nyt saba odottaa remppaa omassa piha tallissa.
Kaikesta huolimkatta sabat ovat olleet parhaat ja luotettavimmat autot minulla, joten ei tämä romassi yhteen pumppuun kaadu. Hyvää loppukesää everybadi kaikille.
Koska auto oli konetiellä Tampereella siaitsevan Karkunvuoren tunnelin suulla, ajoin auton noin 200 metrin päähän liittymään turvallisemmalle paikalle. Siitä saimme hinaus avun parin soiton jälkeen. Nyt saba odottaa remppaa omassa piha tallissa.
Kaikesta huolimkatta sabat ovat olleet parhaat ja luotettavimmat autot minulla, joten ei tämä romassi yhteen pumppuun kaadu. Hyvää loppukesää everybadi kaikille.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Re: No ny se sen teki.
Katohan ettei oo öljynpaine-anturin piuha irronnut tai sitten anturin bakeliitti mehinyt. Jos on tihkunut läpi, niin suurella todennäköisyydellä anturi on tiensä päässä.
Foxbody turbo
Re: No ny se sen teki.
Pitäis varmaan onnitella tästä ensimmäisestä mekaanisesta viasta, joten onnittelut 
Ne muut viat on kai ollu sitte niitä ruostuneita peltejä?
Tuosta öljystä sen verran kiinnostais, oliko just vaihdetut öljyt vai vanhat tervat?
Jos hiljattain vaihdetut niin oliko oikeanlaista öljyä?
Eikö jollain öljyillä saanu jonkun ajan päästä tuon valon palamaan vaikka varsinaista vikaa ei ole? Jotenkin muistelisin että olisi mahdollista, jostain ehkä esson baarista kuullut.

Ne muut viat on kai ollu sitte niitä ruostuneita peltejä?
Tuosta öljystä sen verran kiinnostais, oliko just vaihdetut öljyt vai vanhat tervat?
Jos hiljattain vaihdetut niin oliko oikeanlaista öljyä?
Eikö jollain öljyillä saanu jonkun ajan päästä tuon valon palamaan vaikka varsinaista vikaa ei ole? Jotenkin muistelisin että olisi mahdollista, jostain ehkä esson baarista kuullut.
Re: No ny se sen teki.
Mobilin 1:n öljynä. Ajettu noin 2500km vaihdon jälkeen. En usko että on anturissa vika, rallatus oli sitä luokkaa että rokkibändikin
jää toiseksi. Eli öljy ei kierrä koneessa.
Minulla oli nykyistä tonnaria ennen Mazda 626 ja Ford Scorpio ja niissä oli vikoja alvariinsa.
Samalla heittäisinkin kysymyksen tiivisteistä. Mitkä kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa moottorin alapäähän tuon rempan yhteydessä?

Minulla oli nykyistä tonnaria ennen Mazda 626 ja Ford Scorpio ja niissä oli vikoja alvariinsa.
Samalla heittäisinkin kysymyksen tiivisteistä. Mitkä kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa moottorin alapäähän tuon rempan yhteydessä?
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Re: No ny se sen teki.
Juu no sitten se on selkeesti öljynkierrossa se vika. Et vaan maininnut ylimääräisistä äänistä mitään ensimmäisessä viestissäsi. Voihan se olla, että öljypumppun venalle on jumittunut joku roska ja sen takia ei pääse litkupaine nousemaan. Kannesta se öljy loppuu ensimmäisenä, jos nokat on ottanut kipeetä niin sitten on laakeritkin takuuvarmasti vaihtokunnossa, huonolla tuurilla kampuran kaulatkin pilalla.arskar67 kirjoitti:Mobilin 1:n öljynä. Ajettu noin 2500km vaihdon jälkeen. En usko että on anturissa vika, rallatus oli sitä luokkaa että rokkibändikinjää toiseksi. Eli öljy ei kierrä koneessa.
Minulla oli nykyistä tonnaria ennen Mazda 626 ja Ford Scorpio ja niissä oli vikoja alvariinsa.
Samalla heittäisinkin kysymyksen tiivisteistä. Mitkä kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa moottorin alapäähän tuon rempan yhteydessä?
Foxbody turbo
Re: No ny se sen teki.
Minkäslaista rallatusta kuuluu? Kovaa tikitystä vai jotain ihan muuta?
Itellä kuuluu tikitystä ja foorumia selaamalla tullu siihen tulokseen että paininkupeissa paksua tervaa tms
Pari minuuttia pitää jonkun 1500rpm niin rauhottuu iso tikitys. Öljyt vaihdettu varmaan joskus 2003, no eipä tuolla paljoa sen jälkeen ole ajeltu, odoteltu että joku ehjää pari pikkuvikaa.
Itellä kuuluu tikitystä ja foorumia selaamalla tullu siihen tulokseen että paininkupeissa paksua tervaa tms

Re: No ny se sen teki.
Niinpä jäi sanomatta. Muutenkin vähän oli vajaa tuo tarinani.Japso kirjoitti: Juu no sitten se on selkeesti öljynkierrossa se vika. Et vaan maininnut ylimääräisistä äänistä mitään ensimmäisessä viestissäsi.
Rallatus on terävää ja erittäin nopeaa. Siis sellaista että yläkerta on kuiva.
Taidan saman tien ottaa koko koneen pois nokalta ja katsella sitä vähän enämpi. Opuksia luettuani, tullut siihen tulokseen et melekeen helepompi otta kone nokalta, ku alakautta tehdä tuo remontti.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Re: No ny se sen teki.
Tyhjäkäynnilläkö? Itellä alkoi kuulua yhtä tiheää kun heinäsirkan ääni ja vaikea uskoa et venttiili pitäis tuollaista ääntä. Joskus käynnistäes ja ajaes ääni hiljenee täysin mut jos vähän polkee niin sen jälkeen tyhjäkäynnillä kalkattaa tosi lujaa.arskar67 kirjoitti: Rallatus on terävää ja erittäin nopeaa. Siis sellaista että yläkerta on kuiva..
Pitäis opetellä nauhoitus kännykällä ja laittaa se nettiin, mut jos siltikin vain paalais ton saapin kun nyt tuli hyvä syykin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: No ny se sen teki.
...nerokasta!liteFun kirjoitti:Öljyt vaihdettu varmaan joskus 2003, no eipä tuolla paljoa sen jälkeen ole ajeltu, odoteltu että joku ehjää pari pikkuvikaa.

# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: No ny se sen teki.
Meinaan 2003 viimeks katsastettu, vetonivelen vaihto ja nopeusmittarin saaminen kuntoon ois ne jäljelläolevat viat..lordofgreed kirjoitti:...nerokasta!liteFun kirjoitti:Öljyt vaihdettu varmaan joskus 2003, no eipä tuolla paljoa sen jälkeen ole ajeltu, odoteltu että joku ehjää pari pikkuvikaa.
Re: No ny se sen teki.
Itellä oli samanlaista vikaa. Mitään muuta ei löytynyt kun kuluneita laakereita ja leikannut tasapainoakselin laakeri. Öljy kuitenkin selvästi lakkasi kiertämästä yläkerrassa. Kampialeksin kaikki laakerit ja runkolaakerit vaihdettu ja tasapainoakselin ketju jätetty pois. Varsinaista syytä ei kuitenkaan löytynyt, mutta koneen kasasin, käyntiin lähti ja öljynpaineet nousee.
2,3 CD '91
Re: No ny se sen teki.
Eikä ikinä ennen....vois olla öljypumpun paineventtiili jumisa,itellä oli h-mjoottoris
semmottinen.....
semmottinen.....
