Aeron outo releen nakutus/sirinä?
-
- "Hölösuu"
Aeron outo releen nakutus/sirinä?
Joo potilaana 9000 2.0 aero -95 huomasin tuossa varusvapailla ollessa kun sammutin musiikin niin kojelaudan alta vänkärin puolelta kuuluu välillä releen sirinää/nakutusta? Auto toimii moitteettomasti ja ei ole ollut sähkövikoja, mikäs siis se voi olla?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Aeron outo releen nakutus/sirinä?
Eihän kyseessä ole hiilisuodattimen venttiilin nakutus oikean etulokasuojan tietämiltä? Olikohan taajuus jotain 16 Hz. Ja on normaalia.
Ellei, niin voit ottaa vänkärin kojetaulusta esille reletelineen ja kuunnella tarkemmin, josko jokin siellä olevista releistä sirisee/nakuttaa.
Ellei, niin voit ottaa vänkärin kojetaulusta esille reletelineen ja kuunnella tarkemmin, josko jokin siellä olevista releistä sirisee/nakuttaa.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
-
- "Hölösuu"
joo se kuuluu kyllä sisältä niin täytyypi ottaa tuo releteline esiin ja kuunnella...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Ilmastoinnin askelmoottori..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
Voi olla askelmoottorikin, mutta mitä tuossa viikonloppuna tutkin niin voi olla vilkun rele.. Pitää juhannuksena muutaman kaljan kera tutkia koko homma:)
Mulla alko kuulumaan outoa ääntä mittariston takaa kun sain automaatin kuntoon.
Sellasta sekunnin välein toistuvaa naputusta epämääräisestä suunnasta, ei kuitenkaan terävä naksutus kuten releessä. Mikähän kumma? ABS-systeemi kuitenkin toimii eikä ole se, sitä ensin epäilin mutta kun jatkuu ja jatkuu. Kone käynnissä niin ei kuule mutta kone sammuksissa virrat päällä kuuluu.
(mulla ei siis aero eikä samaa ongelmaa, ajattelin tässä ketjussa kysästä kun sopivasti oli juttua oudoista äänistä)
Eipäs enää kuulukaan, mikälie usean kuukauden seisonnan tuloksena syntyny naputus oli...
Sellasta sekunnin välein toistuvaa naputusta epämääräisestä suunnasta, ei kuitenkaan terävä naksutus kuten releessä. Mikähän kumma? ABS-systeemi kuitenkin toimii eikä ole se, sitä ensin epäilin mutta kun jatkuu ja jatkuu. Kone käynnissä niin ei kuule mutta kone sammuksissa virrat päällä kuuluu.
(mulla ei siis aero eikä samaa ongelmaa, ajattelin tässä ketjussa kysästä kun sopivasti oli juttua oudoista äänistä)
Eipäs enää kuulukaan, mikälie usean kuukauden seisonnan tuloksena syntyny naputus oli...
-
- "Hölösuu"
Kuuluu mittariston takaa? Voisi olla matkamittari tai kierrosluku mittari sillä eikös ne ole elektronisia molemmat?
Nopeusmittari ei toimi, kiekkamittari toimii. En päässyt käsiksi nopeusmittarin anturiin laatikon kyljessä (jos se mötikkä oli edes se anturi mihin koitin sormilla kurottaa) matolaatikon jousten vaihdon yhteydessä.scorpio_88 kirjoitti:Kuuluu mittariston takaa? Voisi olla matkamittari tai kierrosluku mittari sillä eikös ne ole elektronisia molemmat?
Voishan se olla se kiekkamittari, eilen tosiaan ei ylimäärästä ääntä kuulunu. Käytin tosin vain parkissa enkä ajanu metriäkään. Tietty vois joku päivä avata kojelaudan kannen ja tarkistaa onko lämppärin putkissa vielä montakin ruuvia (itse yhden tiputin, ainakin 3 ongin pois magneetilla sen jälkeen).
Itse huomasin myös saman omassa tontussa. Laivalle kun olin menossa ja jouduin parkkipaikkaa odottamaan, niin sammutettuani auton alkoi joku nakutus kuulumaan, mutta loppui sitten hetken päästä. Ja kaikki tuntuu toimivan kuitenkin. En tiedä sit mistä johtuu