vian metsästystä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja peepee »

No niin, 2,3 vapari -94 nykii varsinkin vedätettäessä ja tuntuu kuin kävisi kolmella, mutta kytkin pohjaan painettaessa ottaa kyllä kierroksia normaalisti.

1. vaihdoin tulpat, ei vaikutusta
2. vaihdoin bensafiltterin, ei vaikutusta.
3. testasin bensan paineensäätimen, ei vikaa.
4. löysin vuodon polttoaineletkusta, tai pikemminkin pumpulta siitä valk. mutkasta eli takaiskuventtiilistä. Korjattu, auttoi vähän, mutta ei ongelma ei poistunut.

Alipaineletkuja on syynätty, eivät nekään hyviä ole, jotain vuotojakin oli, mutta korjaukset eivät auttaneet.

=Sähköpuolelta seuraavaksi, eli di-kasetti mallia punainen?
Muita mahd. vikoja?
-81 99
-88 900i
-89 900i
-94 9000i
-90 9000i
-90 900i
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ota se DI-kasetti irti ja katso niitä "tappeja" jokaisessa pitäisi olla samanverran
nestettä, jos jostain tämä neste puuttuu niin melkovarmasti on viallinen.

Ja jos kokeilet DI kasetti irti ja tulpat kiinni näissä "tapeissa" niin MUISTA ETTÄ
TULPAT PITÄÄ MAADOITTAA HYVIN.
Huono maadoitus tekee hallaa Di-Kasetille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Semmoinen juttu DI-kasetista myös, että muistakaa aina tarkistaa, että niissä utareissa on ne pikkujouset sisällä. Näkyy ihan kun kääntää sen kasetin ylösalaisin ja katsoo sinne tulpanreikiin.

Joskus vanhemmiten utareet löystyy niin paljon (jos se kasetti nyt niin kauaa edes kestää heh-heh), että ne jouset tippuu sieltä ulos, se on sitten kasetin kuolemantuomio. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja peepee »

Kiitos, olipas pikaisia vastauksia.

Olen nyt viikonlopun reissussa, joten saappaan räpläämiseen tuli välipäivät, mutta homma valitettavasti jatkuu viikonlopun jälkeen.

Jos jollain on Tampereella / lähiympäristössä tai e-p:lla myydä ehjää di:tä, olen kiinnostunut. (ostamaan sen joutuu kuitenkin ennemmin tai myöhemmin :| )
-81 99
-88 900i
-89 900i
-94 9000i
-90 9000i
-90 900i
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja kena »

9000CD23T kirjoitti:Ota se DI-kasetti irti ja katso niitä "tappeja" jokaisessa pitäisi olla samanverran
nestettä, jos jostain tämä neste puuttuu niin melkovarmasti on viallinen.
????

Mitkä tapit ja mikä neste? :O
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Otat sen mustan utaremuovin pois kasetin alapuolelta. Ruuveilla kiinni.

Vähän semmoinen muistikuva olis, että kiinteäpuolaisesta kasetista ei sitä muovia saa veke, mutta eipä ole tullut taas aikoihin noita pyöriteltyä kädessä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuo näkyvä MUSTA muovisuojus, on 8:lla torx ruuvilla kiinni.
Tämän sisältä löytyvät nämä "tapit" ( utareet )

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tarkennukseksi, itse tarkoitan utareilla nimenomaan sitä mustaa muovia ulokkeineen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja kena »

Noh, kasetti toimii -> en ala sitä purkamaan.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja peepee »

Päivitystä asiaan sen verran, että Bilteman bensapumppu vaihdettu varmuuden vuoksi, ei vaikutusta. Voiko tuohon p-ainejärjestelmään jäädä ilmaa kummittelemaan johonkin väärään paikkaan?
-81 99
-88 900i
-89 900i
-94 9000i
-90 9000i
-90 900i
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko testattu niinkin yksinkertainen juttu kuin renkaiden tasapainoitus?

Itsellä oli omassa tontussa tämä ongelma kerran. Pienissä nopeuksissa nytkytti hassusti ja se ilmeni tosiaan renkaiden tasapainoituksesta.
Kytkin pohjaan vauhdissa ja rullatessa edelleen pomppi auto.

Entä ne vetareiden nämä vetomaljat. Eikös Tontussa ole sama tzydeemi kuin satkussa? Kuluu ne kolme syvennystä ja sitten nytkyy vedossa tms...

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja peepee »

hessu75 kirjoitti:Onko testattu niinkin yksinkertainen juttu kuin renkaiden tasapainoitus? Entä ne vetareiden nämä vetomaljat.-Hessu-
Ei selittäisi moottorin käyntihäiriötä.
-81 99
-88 900i
-89 900i
-94 9000i
-90 9000i
-90 900i
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Häröpallo lukuvirhehöhlämä :D

Hei, entäs ne muutamat hianot painoliittimet imuilman putkessa ja asentoanturin kyljessä?
Mulla oli omassa 2.3T trionicissa yksi näistä liittimistä melkein poikki johdoistaan, se teki aina moottoripesun jälkeen mielenkiintoisia pätkimisiä tutinoita. Kun liittimet paineilmalla puhalteli kaikki liittimet kuiviksi, homma toimii.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

Re: vian metsästystä

Viesti Kirjoittaja peepee »

Pannaanpa piste tälle säikeelle, mutta päivitetään ensin tilanne ajantasalle, jos vaikka siitä olisi vastaisuudessa jollekin haun käyttäjälle apua.

Eli oireet olivat: Nykimistä vedätettäessä, kytkin pohjassa otti kierroksia normaalisti, välillä kävi kolmella. Moottori kylmänä toimi hetken normaalisti, mutta lämmön noustua vaiva palasi heti.

1. vaihdoin tulpat, ei vaikutusta
2. vaihdoin bensafiltterin, ei vaikutusta.
3. testasin bensan paineensäätimen, ei vikaa.
4. löysin vuodon polttoaineletkusta, tai pikemminkin pumpulta siitä valk. mutkasta eli takaiskuventtiilistä. Korjattu, auttoi vähän, mutta ei ongelma ei poistunut.
5. Vaihdoin bensapumpun, ei vaikutusta. (Mallia Biltema, 39€, helpohko vaihtaa, tosin 8mm lähdöllä, eikä 6mm kuten orkkiksessa)
6. Kahdesta alipaineletkusta löytyi vikaa, uusittu, eikä vaikutusta.
7. Se kuuluisa DI-kasetti vaihtoon, 220€, ja kuntoon tuli!

Tulipahan uusittua tulpat, se bensafiltteri ja pumppu sekä löydettyä bensan paineputkesta vuoto, jota ei muuten olisi tullut huomattua, ainakaan vielä.
-81 99
-88 900i
-89 900i
-94 9000i
-90 9000i
-90 900i
Vastaa Viestiin