Check engine
Re: Check engine
Suunnitteilla jonkinmoisen viripurkin hankinta, elikkä ongelman pitäisi hävitä sillä?
#3834
Re: Check engine
Ongelma häviää sillä kyllä. Jos virifirmalta ostat niin saat uuden tilalle ja oma vanha menee vaihdossa. Katteet on niillä sen verran kovat että saavat kyllä ihan mieluusti yhden purkin korjata flashit vaihtamalla eikä suurta vääryyttä siitä tule.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engine
Näillä näkymin pajalla käytän, jos ei näppäriä korkeasaaren apinatarhassa testattuja tee-se-itse ohjeita löydy
#3834
Re: Check engine
Noh hieman perehtymistä vaatii kyllä itseohjelmointi. Myöskin englanninkielen taito ja kohtuullinen elektroniikkatuntemus on tarpeen. Eli helpommalla kyllä pääsee maksamalla jokusen satasen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engine
Olisi mullakin tällänen Check engine ongelma.käynnistäessä ei pala mutta kun ajaa pitempää matkaa/ei aina edes pitempää matkaa.mutta kun kovempaa menee ja isoilla kierroksilla niin syttyy palamaan mutta sammuu kun käy tyhjäkäynnillä vähän aikaa tai ajaa hiljempää tai sammuttaa ja käynnistää uudelleen.Vilkuttaa muuten 6 kertaa eli lamda anturia.Auto on vm.95 aero
Re: Check engine
Check engine vilkkuu 4 kertaa -> jäähytysnesteen lämpötila-anturi, mutta onko tämä se analoginan anturi jonka viisari on kojelaudan mittaristossa? viisari nousee normaalisti puolen välin tuntumaan. Vai tarkottaako tämä että anturi on paskana?ped187 kirjoitti:TT kirjoitti:
2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Virtaresetin jälkeen ce-valoa ei ole, mutta kun ajan pienen lenkin ja läpötilat koneessa nousee, syttyy ce-valo.
2,3 CD '91
Re: Check engine
Imusarjassa keskellä on lämpötilaanturi (sininen). Liitos hapettunut tai anturi rikki.Maski001 kirjoitti:Check engine vilkkuu 4 kertaa -> jäähytysnesteen lämpötila-anturi, mutta onko tämä se analoginan anturi jonka viisari on kojelaudan mittaristossa? viisari nousee normaalisti puolen välin tuntumaan. Vai tarkottaako tämä että anturi on paskana?ped187 kirjoitti:TT kirjoitti:
2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Virtaresetin jälkeen ce-valoa ei ole, mutta kun ajan pienen lenkin ja läpötilat koneessa nousee, syttyy ce-valo.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Check engine
Liitos näyttää kirkkaalta, ei happettumia. Anturi on nyt irtoitettu ja mittasin vastuksen. 1600 ohmia, ja kun lämmittää niin vastus pienenee, jäähdyttää niin kasvaa.9000LPT kirjoitti:
Imusarjassa keskellä on lämpötilaanturi (sininen). Liitos hapettunut tai anturi rikki.
2,3 CD '91
Re: Check engine
Anturi voi tunnetusti pätkiä välillä vaikka yleismittarilla mitattaessa sattuisikin silloin näyttämään oikein.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engine
Itsellä oli sama vika pari vuotta taaksepäin ja syynä oli termostaatti. Oli jumittunut auki asentoon joten kone ei lämmennyt tarpeeksi ja luuli anturi vikaa. Tuolloin vaihdoin molemmat anturit ekana, imusarjasta ja vesilämpötila-anturin, mutta silti poltteli CE:tä.Maski001 kirjoitti:ped187 kirjoitti:Imusarjassa keskellä on lämpötilaanturi (sininen). Liitos hapettunut tai anturi rikki.TT kirjoitti:
Check engine vilkkuu 4 kertaa -> jäähytysnesteen lämpötila-anturi, mutta onko tämä se analoginan anturi jonka viisari on kojelaudan mittaristossa? viisari nousee normaalisti puolen välin tuntumaan. Vai tarkottaako tämä että anturi on paskana?
Virtaresetin jälkeen ce-valoa ei ole, mutta kun ajan pienen lenkin ja läpötilat koneessa nousee, syttyy ce-valo.
Vaihda se termari eka.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Check engine
Ahaa, vaihdoin just sen sinisen lämpötila-anturin, ei auttanu.9000cst kirjoitti: Itsellä oli sama vika pari vuotta taaksepäin ja syynä oli termostaatti. Oli jumittunut auki asentoon joten kone ei lämmennyt tarpeeksi ja luuli anturi vikaa. Tuolloin vaihdoin molemmat anturit ekana, imusarjasta ja vesilämpötila-anturin, mutta silti poltteli CE:tä.
Vaihda se termari eka.
Kokeilenpa sitä termaria..
2,3 CD '91
Re: Check engine
Termarikin on nyt vaihdettu, mutta valo syttyy edelleen puolen kilometrin ajon jälkeen.
2,3 CD '91
Re: Check engine
Mites oletko vaihtanut sen toisen anturin ? Ja kumman anturin olet vaihtanut ? Imusarjasta vai koneen kyljestä ?Maski001 kirjoitti:Termarikin on nyt vaihdettu, mutta valo syttyy edelleen puolen kilometrin ajon jälkeen.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Check engine
Täällä katellaan nyt aivan vääriä koodeja, ei nuo Trionicin vilkaukset kerro mitään jos kyseessä on allekirjoituksen -91 CD vaparitonnari(?) jossa on LH-jet. Eikä LH-jetti myöskään osaa tunnistaa veden hidasta lämpenemistä kuten T5 joten termarista ei voi olla kiinni.
Vanhemmissa EZK-tonnareissa 4 CE:n vilkausta tarkoittaa nakutusanturia. Jos valo syttyy ja alkaa vilkkua kun kierrokset ylittävät noin 2k rpm mutta ei tyhjäkäynnillä niin tästä lienee kyse.
Jos on tehty koneremppaa niin eihän tyhjäkäyntimoottorin ja nakutusanturin piuhat ole menneet ristiin väärinpäin? Yltävät nimittäin näppärästi tekemään niin, nimim. yhden tällaisen tapauksen nähnyt. TK-moottorille kuuluvassa piuhassa on valkoinen liitinrunko ja nakutusanturille tulevassa musta. Myöskin nakutusanturille menevä johto haarautuu samasta mistä menee kampiakselin asentoanturille. Näin siis ainakin '91 9000 CD 2.0i:ssä.
Vanhemmissa EZK-tonnareissa 4 CE:n vilkausta tarkoittaa nakutusanturia. Jos valo syttyy ja alkaa vilkkua kun kierrokset ylittävät noin 2k rpm mutta ei tyhjäkäynnillä niin tästä lienee kyse.
Jos on tehty koneremppaa niin eihän tyhjäkäyntimoottorin ja nakutusanturin piuhat ole menneet ristiin väärinpäin? Yltävät nimittäin näppärästi tekemään niin, nimim. yhden tällaisen tapauksen nähnyt. TK-moottorille kuuluvassa piuhassa on valkoinen liitinrunko ja nakutusanturille tulevassa musta. Myöskin nakutusanturille menevä johto haarautuu samasta mistä menee kampiakselin asentoanturille. Näin siis ainakin '91 9000 CD 2.0i:ssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engine
Ahaa , missäs tämä nakutusanturi sijaitsee?jcarlson kirjoitti: Jos on tehty koneremppaa niin eihän tyhjäkäyntimoottorin ja nakutusanturin piuhat ole menneet ristiin väärinpäin? Yltävät nimittäin näppärästi tekemään niin, nimim. yhden tällaisen tapauksen nähnyt. TK-moottorille kuuluvassa piuhassa on valkoinen liitinrunko ja nakutusanturille tulevassa musta. Myöskin nakutusanturille menevä johto haarautuu samasta mistä menee kampiakselin asentoanturille. Näin siis ainakin '91 9000 CD 2.0i:ssä.
joo, ja kyllähän siis vaparitonnarista puhutaan
2,3 CD '91