9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

stage 4
33 428.00 SEK

halpaa ku saippua
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kromattu M tarra biltemasta hahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

nalleolut kirjoitti:kromattu M tarra biltemasta hahaha
:mrgreen: ANTEEKSI MUTTA TÄMÄ OLI HAUSKA :saab:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Boiga »

simanski kirjoitti:Pienellä budjetilla olis tarkotus edetä.
Virittäminen vaan harvemmin toimii pienellä budjetilla, varsinkin kun tuo 300 hepan rajapyykki olisi tarkoitus rikkoa... suuttimet, kuuleri, putkisto, turbo, pakosarja (mahdollisesti, riippuen turbosta saattaa sopia orkkikseenkin) niin johan on palanut tuhannen euroa helposti, sen jälkeen sitten softaa jostain keksimään jotta yhdistelmä pelaa.. sen jälkeen kun voima on kivaa, hajoaa vetoakselia ja mahdollisesti jotain muutakin :) se pieni budjetti kaatuu siihen :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

simanski kirjoitti:Milläs konsteilla helpoiten 300hv korville? ahdin, ic ja putki luonnollisesti, mutta kuinkas ton ikäisessä hoidellaan softa puoli ja mimmoseen hintaan?

Kiitos viisaammille!
No ei tuohon voi millään keinoilla saada niin paljoa tehoa kuin haluat, koska eikös suurin sallittu tehonlisäys ole 20%, ja siinä käytetään mallisarjan tehokkainta versiota laskulähtökohtana (jossei Aeroa lasketa kokonaan omaksi automallikseen, toivottavasti kyllä lasketaan).
Eli siis Aeron 225hv x 1.22 = 270.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Elo 15, 2008 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää? Aihetta on käsitelty sen miljoona kertaa sekä tässä että muissa osioissa. HAKU-nappi ja selailu auttaa moneen pulmaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tobbana kirjoitti:Mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää? Aihetta on käsitelty sen miljoona kertaa sekä tässä että muissa osioissa. HAKU-nappi ja selailu auttaa moneen pulmaan.

-Sami
Samiii.!

Kun saamme uuden Saabistin joukkoomme, niin meidän pitää auttaa kädestä pitäen.
En minäkään ole ikinä saanut HAKU-napilla mitään järkevää vastausta, tulee viestejä ,joissa on keltaisella huomiokynällä värjättyjä sanoja. :lol:

Itse asia ei löydy.
Ihan hyvä että kysyy, sillä kysyvä ei :saab: -tieltä eksy :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Eikös sinun Tonnarissa ole ihan sama trionic 5.2 tjsp?

Itse en tunnusta tietäväni näistä niin paljoa, kuin muutamat welhot täällä foorumilla, mutta näitä bokseja löytyy monelta viriputkalta.
Jos sinulla ei ole TCSssää, niin esim Maptun tarjoaa sinulle pelkkää boksia.

Kun mennään taas raudan puolelle, tosiaan pelkkä ahtimen vaihto ei välttämättä riitä.

Mappisensori kantsii varmuudeksi vaihtaa siihen 3bar versioon. Onko sitten tuolle 300HV luvulle yliammuntaa, mene ja tiedä.
Omaan samaiseen lukuun vaihdoin ja toimii hyvin.

Ahdin myös vaihtoon. Se "rusina" Garretti ei jaksa kuin sinne n 250 hepoiseen hyvin ja sitten ahdistaa.

Putkisto vähintään sporttikatilliseen 3" settiin. Oma on sellainen ja toimii hyvin.

Kuuleri on kanssa siinä ja siinä. Jotkut sanovat, että muovipäätyinen kuuleri kestäisi vielä tuon teholuokan, mutta kun puhutaan yksilöistä ja ikää autollasi on jo useampi vuosi, voisi kuvitella, että se antaa periksi muovipäädyistä juuri ei toivottuna aikana.
Osta kiinakuuleri esim HT tunesta, tai yritä löytää käytetyiltä markkinoilta jos kukkaro ei kestä.

Ahtimia myös löytyy käytettyinä, mutta itse en käyttöautoon laittaisi tuntematonta solmua, jos ei ole tiedossa historiaa.
Ainakin huoltosarjan laittaisin käytettyyn.
Oma isompi ahdin tuli Ruotsista viimeinkin luotettavalta myyjältä aika edukkaasti, joka jaksaa puhaltaa tuonkin 300 hepoisen yli tarvittaessa.

Vakio pakosarja jaksaa puhaltaa aina 400 hepoiseen asti, ei tarvii vaihtaa jos murtumaton tai hitsaamaton.

Dekan tai vastaavat isommat suuttimet. Mikä cc koko omaasi, se pitää sinun selvittää.
Tehokkaampi bensapumppu.

Onnea prokkikseen. Halvalla et saa sitten hyvää, sen tiedätkin ihan varmasti.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ettei tuo vain olisi viimeinen LH-versio...eli lastuja periaatteessa löytyy, mutta fiksuinta voisi olla hommata säädettävä ruisku, budjettitasolla joko Vems tai Mega.
Foxbody turbo
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

simanski kirjoitti:Muutetaan kysymyksen asettelua kun kaikkia tuntuu ahdistavan sen verran tämä aihe, Kun toi on sillä vanhemmalla moottorinohjauksella niin mitä softan muokkaus kuntantaa ja onko suomessa paljon tarjontaa ton ikäseen?

Jos ei tietoa/halua jakaa tietoa niin ei ole pakko kommentoida, fiksuille vastauksille kiitos ja kumarrus.
Anteeksi OT.
Mutta porukkaa hämää nyt se seikka, että vähänkirjoittanut kaveri kysyy perinteistä "legendaa" yli 300 hv-Saabia.
Floodausepäilyt herää heti, myö allekirjoittanut epäili sitä ensimmäimmäiset 5-kirjoitusta.
Kuten myös Tobbana ja Nalleolut.

Mutta pienellä budjetilla tuo ei onnistu, kuten olet varmaan jo huomannut.
Kannattaa edetä mieluummin pienemmillä askeleilla, kun kerralla koville tehoille, käytetty tekniikka ei välttämättä kestä :?

Hommaa ensin pelkkää viriboksia ja mieti sitten vasta IC:tä ja putkistoa, turbonvaihdosta puhumattakaan. Voi olla että into loppuu ennenkuin viritysaste edes saavuttaa sen pisteen, että turbo pitää vaihtaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

hessu75 kirjoitti:Eikös sinun Tonnarissa ole ihan sama trionic 5.2 tjsp?
Taitaa kaikki Turbo-S:ät pitää vielä LH 2.4.2:n sisällään kun -92:sia ovat.
Vastaa Viestiin