Ko kaverilla näkyy olleen stage5 ng myynnissä joten varmaan alkuperänen kysyjä jollakin tapaa näistä perusteista on perillä ja kaivannee nyt tietoa miten tälläisen vanhemman vehkeen kanssa voi edetä.MacTurbo kirjoitti:Anteeksi OT.simanski kirjoitti:Muutetaan kysymyksen asettelua kun kaikkia tuntuu ahdistavan sen verran tämä aihe, Kun toi on sillä vanhemmalla moottorinohjauksella niin mitä softan muokkaus kuntantaa ja onko suomessa paljon tarjontaa ton ikäseen?
Jos ei tietoa/halua jakaa tietoa niin ei ole pakko kommentoida, fiksuille vastauksille kiitos ja kumarrus.
Mutta porukkaa hämää nyt se seikka, että vähänkirjoittanut kaveri kysyy perinteistä "legendaa" yli 300 hv-Saabia.
Floodausepäilyt herää heti, myö allekirjoittanut epäili sitä ensimmäimmäiset 5-kirjoitusta.
Kuten myös Tobbana ja Nalleolut.
Mutta pienellä budjetilla tuo ei onnistu, kuten olet varmaan jo huomannut.
Kannattaa edetä mieluummin pienemmillä askeleilla, kun kerralla koville tehoille, käytetty tekniikka ei välttämättä kestä![]()
Hommaa ensin pelkkää viriboksia ja mieti sitten vasta IC:tä ja putkistoa, turbonvaihdosta puhumattakaan. Voi olla että into loppuu ennenkuin viritysaste edes saavuttaa sen pisteen, että turbo pitää vaihtaa.
Kuten on mainittu niin LH ruutalla ko härveli on. Siihen on saatavissa jonkinlaista bensalastua. DI/APC purkkiakin kai voi jotenki modailla, että ahtoo saa lisää.
T25 samantien vaihtoon ja tilalle T3/4 joka sopii vanhanmalliseen pakosarjaan. JT 3" dp ajanee putken virkaa jos ei ite voi tehdä. IC kannattaa vaihtaa vaikka 450x300x76 pitäs upota suht helposti keulalle, 600x300x76 menee ku vähän tunkee. Noita IC:tähän saa satasella.
Laajakaista lambda on syytä laittaa ettei käy kylmät kun alkaa kotikonstein viritteleen.
Melko edullisesti voi päästä tohon 300..350 kerhoon, siihen asti kunnes porsii....
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jos moottorinohjausta lähtee päivittään niin tosiaan vems tai mega kuten japso totesi.