9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MacTurbo kirjoitti:
simanski kirjoitti:Muutetaan kysymyksen asettelua kun kaikkia tuntuu ahdistavan sen verran tämä aihe, Kun toi on sillä vanhemmalla moottorinohjauksella niin mitä softan muokkaus kuntantaa ja onko suomessa paljon tarjontaa ton ikäseen?

Jos ei tietoa/halua jakaa tietoa niin ei ole pakko kommentoida, fiksuille vastauksille kiitos ja kumarrus.
Anteeksi OT.
Mutta porukkaa hämää nyt se seikka, että vähänkirjoittanut kaveri kysyy perinteistä "legendaa" yli 300 hv-Saabia.
Floodausepäilyt herää heti, myö allekirjoittanut epäili sitä ensimmäimmäiset 5-kirjoitusta.
Kuten myös Tobbana ja Nalleolut.

Mutta pienellä budjetilla tuo ei onnistu, kuten olet varmaan jo huomannut.
Kannattaa edetä mieluummin pienemmillä askeleilla, kun kerralla koville tehoille, käytetty tekniikka ei välttämättä kestä :?

Hommaa ensin pelkkää viriboksia ja mieti sitten vasta IC:tä ja putkistoa, turbonvaihdosta puhumattakaan. Voi olla että into loppuu ennenkuin viritysaste edes saavuttaa sen pisteen, että turbo pitää vaihtaa.
Ko kaverilla näkyy olleen stage5 ng myynnissä joten varmaan alkuperänen kysyjä jollakin tapaa näistä perusteista on perillä ja kaivannee nyt tietoa miten tälläisen vanhemman vehkeen kanssa voi edetä.
Kuten on mainittu niin LH ruutalla ko härveli on. Siihen on saatavissa jonkinlaista bensalastua. DI/APC purkkiakin kai voi jotenki modailla, että ahtoo saa lisää.
T25 samantien vaihtoon ja tilalle T3/4 joka sopii vanhanmalliseen pakosarjaan. JT 3" dp ajanee putken virkaa jos ei ite voi tehdä. IC kannattaa vaihtaa vaikka 450x300x76 pitäs upota suht helposti keulalle, 600x300x76 menee ku vähän tunkee. Noita IC:tähän saa satasella.
Laajakaista lambda on syytä laittaa ettei käy kylmät kun alkaa kotikonstein viritteleen.

Melko edullisesti voi päästä tohon 300..350 kerhoon, siihen asti kunnes porsii.... :P

Jos moottorinohjausta lähtee päivittään niin tosiaan vems tai mega kuten japso totesi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

LH-jetille löytynee "custom" lastujen tekijöitä joka nurkalta, DI/APC:kin on ns. lastutettava purkki, mutta siihen on tekijöitä vissiin hieman vähemmän. Niitäkin osaajia toki löytyy, ruotsista ainakin, esim. SQR (http://www.sqr.se). Hintoihin en ota kantaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tän topicin alottaja taitaa olla saman kylän miehiä....jos näin on ni laitappa yyveetä---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja hasha »

ng900aero kirjoitti:
simanski kirjoitti:Milläs konsteilla helpoiten 300hv korville? ahdin, ic ja putki luonnollisesti, mutta kuinkas ton ikäisessä hoidellaan softa puoli ja mimmoseen hintaan?

Kiitos viisaammille!
No ei tuohon voi millään keinoilla saada niin paljoa tehoa kuin haluat, koska eikös suurin sallittu tehonlisäys ole 20%, ja siinä käytetään mallisarjan tehokkainta versiota laskulähtökohtana (jossei Aeroa lasketa kokonaan omaksi automallikseen, toivottavasti kyllä lasketaan).
Eli siis Aeron 225hv x 1.22 = 270.

Hohhoijaa, mistä näitä ilonpilaajia oikeen pukkaa ja miten tuo liittyy tähän millään lailla??
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Määräykset ovat määräyksiä, vai mitä ne oli?
8O
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

noita 2.4.2 softan tekijöitä ei joka nurkalla tosiaankaan ole. Ruottissa taitaa ainaki yks jantteri olla joka niitä vääntelee.
Omassa pommissa oli aikanaan moinen lastu pikkuhyrrän kera ja yli 300hv se penkkiin anto. Mut mielestäni tuo lh:n paskan saa ja kannattaaki nakata mäkeen ja jotain säädettävää ruuttaa tilalle. Tälläiseen ratkaisuun itsekkin aikanani päädyin.

Jos tommoset lastut kiinnostaa nii kysy yv
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vastaa Viestiin