Isompi kytkin menossa asetelmineen päivineen suoraan vanhaan vauhtipyörään eli KYLLÄ SOPII... Huomenna ajoon..
Eli ei tarvitse muutoksia kyseiseen vuosimallin/kyseisen auton isolohkoon käy suoraan aeron/täyspaine turbon kytkinpaketti...
En kyllä vieläkään käsitä tuota saabin ideaa laittaa pienempi kytkin vaikka saisi sopimaan isomman samaan vauhtipyörään/asetelmaan...
Joko laitetaan tuonne faq listalle ...rkele
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9000LPT kirjoitti:
Etsi muistaakseni PVI:n kirjoittama juttu kytkimestä ja 2.3t:stä. Asia ei tahdo selvitä muulla, kuin avaamalla kytkin esille.
Piti käydä katsomassa mitä oli tullut satuiltua neljä-viisi vuotta sitten...
Edelleen sama auto alla Tuollahan tuo 2,3t:n kytkimen halkaisija (228mm) ja asetelman koon miettiminen olikin. No silloin ei ollut porukka lyhytlohko tonnarin kytkintä vaihdellut.
Edelleen muuten sama kytkin kiinni. Eikä ole toistaiseksi luistanut. Kumma juttu kun kuskikaan ei ole ajotyyliä vaihtanut
PVI Audi A6 Quattro, Audi A3 Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
PVI kirjoitti: No silloin ei ollut porukka lyhytlohko tonnarin kytkintä vaihdellut
Eikä muuten vieläkään... Isolohkoon uutta kytkintä ainakin omalta kohdalta
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
No niin, nyt lähti tilaukseen LUKin 240mm kytkinpaketti. Jännityksellä odotan, onko autossani se isompi vauhtipyörä vai ei. Pitäisi kai olla ainakin varaosakirjan mukaan, mutta avaamalla se sitten viimeistään selviää.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Yllätys! Eihän se 240mm sovi tuohon minun kulkineeseen millään! Korjaaja sanoi, ettei sovi vauhtipyörään. Kyllä ketuttaa rankasti. Auto on nosturilla ja paineita olisi korjata muitakin autoja, joten ei ollu muuta mahdollisuutta kun pistää pikatilaukseen 215mm! kytkin ja aamulla paikalleen. Katsotaan minkä aikaa tuo kestää
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
noniin ..siis ei olekaan kaikissa 96-> isompi vauhtipyörä. Tosin täällä on kyllä useammallakin ollut välillä tarjolla isompaa vauhtista. Lienee kyllä helpoin hommata sellanen "pikana"
Mites tuo isompi vauhtipyörä käy tuohon minun autoon? Vai käykö isompi vauhtipyörä kaikkiin laatikoihin "heittämällä"? Mulla on vaan sellainen paha aavistus, että tuo pienempi kytkin antautuu melko pian kun olis tarkoitus siirtyä stage kolmoseen kesän aikana.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saab90087 kirjoitti:Mites tuo isompi vauhtipyörä käy tuohon minun autoon? Vai käykö isompi vauhtipyörä kaikkiin laatikoihin "heittämällä"? Mulla on vaan sellainen paha aavistus, että tuo pienempi kytkin antautuu melko pian kun olis tarkoitus siirtyä stage kolmoseen kesän aikana.
Käy suoraan vaihtamalla, allekirjoituksen tonnarissa vaihdettu kyseinen paketti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
No niin, nyt on minikytkin paikallaan. Muuten toimii hyvin, mutta viitosvaihde ei ole enää samassa paikassa kuin ennen. Viitonen löytyy tosi läheltä kolmosta ja vaihteen kytkeminen vaatii tarkkuuutta. Ennen viitonen meni helposti ja se löytyi aivan oikeasta reunasta. Mikähän mahtaa olla vikana?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946