Täyspaineturbon boxi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Elikkä omistan tämmösen ysitontun 2.0 matalapaineturbon v.1996 ja nyt kiinnostais kovasti lisää heppoja.. Eihän tässä oo vääntöä ollekkaan :evil:

Onkohan kenelläkään tiedossa mitkä vuosimallien täyspaineboxit sopii ja Boschin numero, (eniten kiinnostaa orkkis-kamat), millä kannattais romuttamoilta kysellä ? Missä hinnoissa lienee pyöriä..?
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tuskin tuohon Boschin valikoimista löytyy apuja aluksi. :?
Boschin apuja tarvitaan (esim: avarampien spruuttareiden muodossa) sitten kun A lootan / M aero kytkin lopettaa yhteistyön. :(
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Jaa luulin että oli boschin kamaa tää trionic, onkohan se sitten Saabin joku oma.. Sais nyt sen vähän pireämmäksi kun se entinen 2.3 litrainen vapari...
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Trionic on Saabin oma moottorinohjaussysteemi. Kyseisen värkin virittämisen voit aloittaa vaikka käyttämällä hakua. Foorumi on pullollaan tietoa, kun sitä osaa etsiä. Hakusanoina voit käyttää vaikka viritys, MapTun, Nordic, BSR... eli eikun etsimään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Virityslastusta en ollut niin kiinnostunut vaan alkuperäis-boxin numerosta..
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

2.0 koneeseen ei ole täyspaineboksia ja 2.3 koneen boksit ei käy, joten ainoa mahdollisuus sinulla on viriboksi, jos haluat lisää puhtia koneeseen. 2.3 koneen boksia on täällä tuumailtu 2.0 koneeseen, mutta senkin softaa pitäisi hieman muuttaa, koska iskutilavuus on eri ja en ole varma oliko suuttimetkin eri.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Mutta onhan toki 2.0:lle se 185 hv täyspaineboksi, jota käytettiin 2.0T NG900:ssa ja "Italian 9000 Aeroissa". Käytettyjen boksien markkinat noille lienevät kuitenkin melko rajalliset...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jartsu kirjoitti:Mutta onhan toki 2.0:lle se 185 hv täyspaineboksi, jota käytettiin 2.0T NG900:ssa ja "Italian 9000 Aeroissa".
Olen kuullut väitteen, että NG:n Trionic 5 ei sopisi tonnariin. Onko jollakulla perusteluja puoliin tai toisiin?
9k CSE kirjoitti:Virityslastusta en ollut niin kiinnostunut vaan alkuperäis-boxin numerosta..
Tonnari:
M94:
B204L 43 008 44

M95:
B204L 43 019 41

M96-98:
B204L 43 01 941
B204L VSS 46 612 60

NG-satkuun on niin monta, etten jaksa luetella, mutta sanottakoon että yksikään niistä osanumeroista ei täsmää tonnarin kanssa.

Mitä se sitten tarkoittaa? Voi olla, että ei mitään. Tuntuu että joka vuodelle on tuo osanumero muuttunut ja sitten on lisäksi nuo VSS / ei VSS-revisiot.

Käytännössä kuitenkin ainakin VSS:ttömiä bokseja on mielestäni vaihdeltu vuosimallien välillä tonnareissa, kunhan vaan on luovuttajassa ja vastaanottaja-autossa molemmissa lyhytlohko.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Blocketista voisi koittaa onneansa löytää "Italian-Aeron" boksi, mutta kuten sanottu, tuurista kiinni. Jostain syystä ruotsalaiset ovat kuitenkin jonkin verran tuottaneet noita Italiasta takaisin kansankotiin. Mitä keväällä katselin hintatasoja, niin eihän ne aidon Aeron hintoja saavuttaneet. Joku voi koittaa myydä osinakin mokomaa autoa.

Mikäs vika "virilastussa", helpompaa, halvempaa(?), ja ainakin koeteltua. Tollasen alkuperäisen 2.0/185hv lastun kanssa olet aika "yksin", jos ongelmia tulee.

No eivaan, ei täällä kukaan yksin jää, saabistia ei jätetä! 8)
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Omaani olen istutellut myös ng:n poksia ja hyvin pelaa (SP steg3) ja jos ei ole VSS:ää niin tuollasen täyspainesen voin tekaista ja sen voi päivittää halutessa takaisin vakioksi (siis itse). Miksi ei 2.3 softa kävisi? Kyllä pitäisi mennä adaptiivisuuden rajoissa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onko ahdetussa B204:ssä samat suuttimet kuin ahdetussa B234:ssä? Siitähän se taitaa eniten olla kiinni.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Näyttäisi olevan EPC:n mukaan samat suuttimet 2.0 ja 2.3, joten sen perusteella voisi 2.3 täyspaineboksi vaikka mennäkin adaptiivisuuden rajoissa, kuten V-M ehdottaa. Ei kai muuta, kun kokeilemaan. Tosin tuo EPC ei ole joka paikassa aina oikeassa, mutta muuta tietoa ei ole tällä hetkellä tarjolla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Minkähän ECU boxi tämä on: Pitäisi olla vuosimallin 1995 Trionic 5 boxi, mutta osanumero on outo: 4903902 :?:
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja V-M »

900Caasutin kirjoitti:Minkähän ECU boxi tämä on: Pitäisi olla vuosimallin 1995 Trionic 5 boxi, mutta osanumero on outo: 4903902 :?:
KVG Sanoo -> Control unit solution for the maintenance. It adapts in the alpine locality 1994-1995 the engine: B234, TURBO, 4-CYL, 4-CYL TURBO, PETROL;

Mutta en tiedä tuon paikaansa pitävyydestä...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Kiitos tiedosta, eli ei kannata ostaa "steg-1" ECU:ksi matalapaineiseen?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Vastaa Viestiin