Täyspaineturbon boxi
Täyspaineturbon boxi
Elikkä omistan tämmösen ysitontun 2.0 matalapaineturbon v.1996 ja nyt kiinnostais kovasti lisää heppoja.. Eihän tässä oo vääntöä ollekkaan
Onkohan kenelläkään tiedossa mitkä vuosimallien täyspaineboxit sopii ja Boschin numero, (eniten kiinnostaa orkkis-kamat), millä kannattais romuttamoilta kysellä ? Missä hinnoissa lienee pyöriä..?
Onkohan kenelläkään tiedossa mitkä vuosimallien täyspaineboxit sopii ja Boschin numero, (eniten kiinnostaa orkkis-kamat), millä kannattais romuttamoilta kysellä ? Missä hinnoissa lienee pyöriä..?
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Jaa luulin että oli boschin kamaa tää trionic, onkohan se sitten Saabin joku oma.. Sais nyt sen vähän pireämmäksi kun se entinen 2.3 litrainen vapari...
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Trionic on Saabin oma moottorinohjaussysteemi. Kyseisen värkin virittämisen voit aloittaa vaikka käyttämällä hakua. Foorumi on pullollaan tietoa, kun sitä osaa etsiä. Hakusanoina voit käyttää vaikka viritys, MapTun, Nordic, BSR... eli eikun etsimään.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
2.0 koneeseen ei ole täyspaineboksia ja 2.3 koneen boksit ei käy, joten ainoa mahdollisuus sinulla on viriboksi, jos haluat lisää puhtia koneeseen. 2.3 koneen boksia on täällä tuumailtu 2.0 koneeseen, mutta senkin softaa pitäisi hieman muuttaa, koska iskutilavuus on eri ja en ole varma oliko suuttimetkin eri.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Olen kuullut väitteen, että NG:n Trionic 5 ei sopisi tonnariin. Onko jollakulla perusteluja puoliin tai toisiin?Jartsu kirjoitti:Mutta onhan toki 2.0:lle se 185 hv täyspaineboksi, jota käytettiin 2.0T NG900:ssa ja "Italian 9000 Aeroissa".
Tonnari:9k CSE kirjoitti:Virityslastusta en ollut niin kiinnostunut vaan alkuperäis-boxin numerosta..
M94:
B204L 43 008 44
M95:
B204L 43 019 41
M96-98:
B204L 43 01 941
B204L VSS 46 612 60
NG-satkuun on niin monta, etten jaksa luetella, mutta sanottakoon että yksikään niistä osanumeroista ei täsmää tonnarin kanssa.
Mitä se sitten tarkoittaa? Voi olla, että ei mitään. Tuntuu että joka vuodelle on tuo osanumero muuttunut ja sitten on lisäksi nuo VSS / ei VSS-revisiot.
Käytännössä kuitenkin ainakin VSS:ttömiä bokseja on mielestäni vaihdeltu vuosimallien välillä tonnareissa, kunhan vaan on luovuttajassa ja vastaanottaja-autossa molemmissa lyhytlohko.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Blocketista voisi koittaa onneansa löytää "Italian-Aeron" boksi, mutta kuten sanottu, tuurista kiinni. Jostain syystä ruotsalaiset ovat kuitenkin jonkin verran tuottaneet noita Italiasta takaisin kansankotiin. Mitä keväällä katselin hintatasoja, niin eihän ne aidon Aeron hintoja saavuttaneet. Joku voi koittaa myydä osinakin mokomaa autoa.
Mikäs vika "virilastussa", helpompaa, halvempaa(?), ja ainakin koeteltua. Tollasen alkuperäisen 2.0/185hv lastun kanssa olet aika "yksin", jos ongelmia tulee.
No eivaan, ei täällä kukaan yksin jää, saabistia ei jätetä!
Mikäs vika "virilastussa", helpompaa, halvempaa(?), ja ainakin koeteltua. Tollasen alkuperäisen 2.0/185hv lastun kanssa olet aika "yksin", jos ongelmia tulee.
No eivaan, ei täällä kukaan yksin jää, saabistia ei jätetä!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Omaani olen istutellut myös ng:n poksia ja hyvin pelaa (SP steg3) ja jos ei ole VSS:ää niin tuollasen täyspainesen voin tekaista ja sen voi päivittää halutessa takaisin vakioksi (siis itse). Miksi ei 2.3 softa kävisi? Kyllä pitäisi mennä adaptiivisuuden rajoissa?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Näyttäisi olevan EPC:n mukaan samat suuttimet 2.0 ja 2.3, joten sen perusteella voisi 2.3 täyspaineboksi vaikka mennäkin adaptiivisuuden rajoissa, kuten V-M ehdottaa. Ei kai muuta, kun kokeilemaan. Tosin tuo EPC ei ole joka paikassa aina oikeassa, mutta muuta tietoa ei ole tällä hetkellä tarjolla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Täyspaineturbon boxi
Minkähän ECU boxi tämä on: Pitäisi olla vuosimallin 1995 Trionic 5 boxi, mutta osanumero on outo: 4903902
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Täyspaineturbon boxi
KVG Sanoo -> Control unit solution for the maintenance. It adapts in the alpine locality 1994-1995 the engine: B234, TURBO, 4-CYL, 4-CYL TURBO, PETROL;900Caasutin kirjoitti:Minkähän ECU boxi tämä on: Pitäisi olla vuosimallin 1995 Trionic 5 boxi, mutta osanumero on outo: 4903902
Mutta en tiedä tuon paikaansa pitävyydestä...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Täyspaineturbon boxi
Kiitos tiedosta, eli ei kannata ostaa "steg-1" ECU:ksi matalapaineiseen?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020