Täyspaineturbon boxi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Article : Ohjaimisto
PartNo : 4903902
Usage : 1994-1995, B234L, LHD, US
Huoltoratkaisu. Käytetään korkealla
Order Quantity : 1

Tuossa EPC:n antamaa tietoa, samansuuntaista tietoa, kuin V-M.n tarjoama. On se silti täyspaineen boksi, jos sellaista kaipaat.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

G-mies kirjoitti:Article : Ohjaimisto
PartNo : 4903902
Usage : 1994-1995, B234L, LHD, US
Huoltoratkaisu. Käytetään korkealla
Order Quantity : 1

Tuossa EPC:n antamaa tietoa, samansuuntaista tietoa, kuin V-M.n tarjoama. On se silti täyspaineen boksi, jos sellaista kaipaat.

Matti
Kyllä sellaista kaipaan, mutta se ei käy matalapaineiseen 2.0t:hen, vai käykö? Magneettiventtiili on jo tulossa.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Kiitokset nopeista vastauksista.

Kiinnoistaisiko jotain 2.3 täyspaineisen boxi? Olisi nimittäin ehkä sellainen saatavilla kohtuuhintaan, noin satasella. Selviää huomenna tarkemmin.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei kannata unohtaa sitäkään vaihtoehtoa että yksi vaihtoehto on vaihtaa mihin tahansa T5.5 purkkiin itselle sopiva softa. Noita vakiosoftia kun löytyy hyvin helposti täyspaineisia, aerosoftia, stage 1-3 mihin vain T5 autoon.

Hakusanalla T5suite varmaan löytyy lisää tietoa, mutta lyhyesti sanottuna vaatii ohjelmointilaitteen hommaamisen (hintahaitari 20e-250e) sekä piikkiriman kolvauksen ecuun ja tietokoneen lpt-portilla jossa mieluusti mahdollisuus käyttää XP:tä vanhempaa MS-käyttöjärjestelmää. Kalliimman hintaluokan ohjelmointilaitteella saa olla myös XP/Vista ja USB-portti riittää.

Olen tässä hieman harkinnut että viitsisikö sitä täällä foorumilla "julkisesti" ohjelmointipalvelua tarjota kun moni ei ilmeisesti itse halua kuitenkaan hommaan ryhtyä vaikka sillä saa hyviä T5 softia huomattavasti viripuljuja edullisemmin. Kohtuullista vaivanpalkkaa vastaan voisin ehkä noita kokeilla joillekkin ohjelmoida kun on muutamille tutuille ja itselle niitä tehnyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja Jope »

jcarlson kirjoitti:Olen tässä hieman harkinnut että viitsisikö sitä täällä foorumilla "julkisesti" ohjelmointipalvelua tarjota kun moni ei ilmeisesti itse halua kuitenkaan hommaan ryhtyä vaikka sillä saa hyviä T5 softia huomattavasti viripuljuja edullisemmin. Kohtuullista vaivanpalkkaa vastaan voisin ehkä noita kokeilla joillekkin ohjelmoida kun on muutamille tutuille ja itselle niitä tehnyt.
Sama dilemma itsellä..

Perävalotakuullahan noita vakiosoftia vois jonglöörata, mutta mitään viilatumpaa ei millään jaksa alkaa hienosäätämään ja teknistä tukea tarjoamaan, jos ei lähdekään ykkösellä toimimaan.

Vanhoissa matalapaineissa on aina sillointällöin ongelmia, jotka ilmenevät vasta kun mennään yli peruspaineiden.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No Jope, eipäs nyt pelotella kanssasaabisteja ... yleisin ilmiö mikä on tullut muutamissa T5tool stagetuksissa itsellä vastaan on se että >150tkm DI kassu alkaa rykimään suuremmilla ahdoilla. Sehän on helposti hoidettu ja toimii ennaltaehkäisevänä huoltotoimenpiteenä ja estää matkalle jäämiset sitten siltä osin jatkossa. Ainahan viritys on riski mutta yhtälailla virittämättömiäkin autoja särjetään jos pussi päässä runnotaan menemään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Täyspaineturbon boxi

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nii, ei ollu tarkoitus peloitella vaan ilmaista omaa laiskuuttani..

Mua ei kiinnosta kuunnella reklamaatioita siitä, että on kuutosen tulpat (tai jotkut ihan vääränlaiset) tai 95:sta tankissa tai löysä hukkiksen jousi, tai romukopasta löytynyt käytetty mankkuvena (tai just se DI) olikin porsius.

Pääpiirteittäin noi Saabin orkkissoftat on toimineet ihan hyvin, enemmän viilausta vaaditaan kun mennään lähemmäs 1,3bar.. Ahdot seilaa jne.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin