Lyhyesti ja ytimekkäästi miten lähtee malja irti laatikon vasemmalta puolelta?
Auto on -94 CS 2.3A jos sillä on jotain merkitystä.
Vetarin maljan irrotus
Re: Vetarin maljan irrotus
Kirjasta luntattua:
Satkun manuaalivaihteistosta malja laakerilaippoineen tuli kyllä ihan ilman mitään ulosvetimiä tai isompia kampeamisia. Lähinnä ulosvetimen käyttämisellä kai saadaan suojeltua säätölevyjä ja tiivistepintoja jos sattuisi olemaan hiukankin tiukassa.
Maljan sisäpäässä akselissa näyttäisi olevan jousi ja tappi, joita ei pidä hukata operaatiossa.
Huomaa: Automaattivaihteistot vääntiöineen ovat hyvin herkkiä lialle. Pienimmätkin likamäärät voivat johtaa toiminnan heikkenemiseen tai vaihteistovaurioon. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että vaihteisto on puhdas ja että muut osat puhdistetaan tarkasti ennen irrotusta ja asennusta.
1. (Jos vaihteistoa ei ole irrotettu autosta) Irrota vasen etupyörä sekä sisälokasuojan etuosa. Irrota alapallonivel tukivarresta. Irrota kumisuojus. Jaa nivel ja laita suojakannet vetonivelelle sekä vääntiölle.
2. Irrota vasen vääntiö irrottamalla ensin laakerikannen viisi ruuvia. Avainkoko = 13 mm (0,51 in)
3. Vedä sisempi vääntiö irti työkaluilla 8390270 (liukupainovasara) ja 8790354 (liukupainovasaralle tartunta maljan takaa).
4. Poista säätölevyt
5. Irrota lukkorengas lukkorengaspihdeillä.
6. Purista sisempi vääntiö irti laakeripesästä puristustuurnalla.
7. Kampea akselintiiviste pois ruuvimeisselillä.
8. Naputa kuulalaakeri irti.
9. Vedä O-rengas pois.
Satkun manuaalivaihteistosta malja laakerilaippoineen tuli kyllä ihan ilman mitään ulosvetimiä tai isompia kampeamisia. Lähinnä ulosvetimen käyttämisellä kai saadaan suojeltua säätölevyjä ja tiivistepintoja jos sattuisi olemaan hiukankin tiukassa.
Maljan sisäpäässä akselissa näyttäisi olevan jousi ja tappi, joita ei pidä hukata operaatiossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00