Ahtopaineet/magneettiventtiili
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Ahtopaineet/magneettiventtiili
Koetin ajaa 2.0lpt vakio paineilla irroittamalla magneettiventtiilin sähköjohdon.
Suorituskyvyssä ei tapahtunut kuitenkaan muutosta eli ahtaa yhä reilusti.
Onko mahdollista kytkeä mankkuvenan letkut väärin siten, että ahtaa yli 1bar vaikka ohjausta ei ole.
Autoon on vaihdettu uusi ahdin hiljattain ja väärät kytkennät ovat mahdollisia.
Suorituskyvyssä ei tapahtunut kuitenkaan muutosta eli ahtaa yhä reilusti.
Onko mahdollista kytkeä mankkuvenan letkut väärin siten, että ahtaa yli 1bar vaikka ohjausta ei ole.
Autoon on vaihdettu uusi ahdin hiljattain ja väärät kytkennät ovat mahdollisia.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
On mahdollista.
R - imuputki
W - hukkaportin kello
C - kompurakotelo
R - imuputki
W - hukkaportin kello
C - kompurakotelo
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Mistä lähtien tuon ikäisessä tonnarissa lpt _matalapaineversiossa_ on ollut mankkuvena ? Speziaalimalli ?
Toisaalta jos hukkaportin aktuaattorin letku on ilmassa/paineeton niin kyllähän se spoolaa kivasti ylipaineille.
Toisaalta jos hukkaportin aktuaattorin letku on ilmassa/paineeton niin kyllähän se spoolaa kivasti ylipaineille.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Eiköhän noita ole asennettu jälkeenpäin vaikka mihin ja eikös jossain 2.0t:ssa ollut toi venttiili vakionakin(vuosimallia en kyllä muista)?
Ja jos merkinnöistä ei saa selvää niin keskimmäinen letku on wastegate:lle
Ja jos merkinnöistä ei saa selvää niin keskimmäinen letku on wastegate:lle
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
B202S - APC, pienpaine, ei IC:tä. Ainakin M93-autoista löytyy tuotakin moottoria.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Moro kaikki,
Mä nyt kysäisen tässä viestiketjussa tuosta mankkuvenasta, kun en viitsinyt uutta topikkia aloittaa.
Elikkäs, onko mahista antaa tekohengitystä venalle? Auto oli huollossa Holmbergilla ja hänen mukaan vena jumittaa välillä.
Minun ajossa en ole itse huomannut sitä. Kaipa sitten ajan niin varovasti omalla rakkaalla
Holmberg sanoi, että CRCllä saisi eloa uudelleen, kun ottaa letkut irti ja ruuttaa CRCtä rei´istä ineen. Sitten virtaa pois ja päälle ja vaikka prosedyyri uudelleen.
Toimiiko?
Toinen juttu. Ruåttin sivustolla isot pojat sanoivat, että T7 mankkukin menisi modauksella???
Hintaa uutena ei paskaakaan, verrattuna T5 venaan tisikiltä.
-Hessu-
Mä nyt kysäisen tässä viestiketjussa tuosta mankkuvenasta, kun en viitsinyt uutta topikkia aloittaa.
Elikkäs, onko mahista antaa tekohengitystä venalle? Auto oli huollossa Holmbergilla ja hänen mukaan vena jumittaa välillä.
Minun ajossa en ole itse huomannut sitä. Kaipa sitten ajan niin varovasti omalla rakkaalla
Holmberg sanoi, että CRCllä saisi eloa uudelleen, kun ottaa letkut irti ja ruuttaa CRCtä rei´istä ineen. Sitten virtaa pois ja päälle ja vaikka prosedyyri uudelleen.
Toimiiko?
Toinen juttu. Ruåttin sivustolla isot pojat sanoivat, että T7 mankkukin menisi modauksella???
Hintaa uutena ei paskaakaan, verrattuna T5 venaan tisikiltä.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Tuolla CRC-käsittelyllä saa lisäaikaa venalle, jos vika on tosiaan liuskan jumituksessa.
Tosin kyllä hieman epäilen että liuska on jo palasina, mutta aina voi/kannattaa yrittää.
Tosin kyllä hieman epäilen että liuska on jo palasina, mutta aina voi/kannattaa yrittää.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Onnistuuhan se, tälläkin sivustolla on aiheesta pitkä selostus aiheesta mutta en nyt tähän hätään sitä löydä. Pastetkaa joku fiksumpi kyseinen url.Toinen juttu. Ruåttin sivustolla isot pojat sanoivat, että T7 mankkukin menisi modauksella???
Hintaa uutena ei paskaakaan, verrattuna T5 venaan tisikiltä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Hakusana: T7BCV
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Ahtopaineet/magneettiventtiili
Kiitos ja kumarrus Jopelle.
Mutta kas pärkkele, mä oon näiden sähkö/ ohjelmointi hommien kanssa niin n00bi, kuin vain voi olla.
Onko kukaan halukas auttamaan esim kaljapalkalla asiassa, jos hommaan kaikki kilkkeet valmiiksi?
Pitäisi vain auttajalla olla noi kaikki ohjelmointi välineet sitten. Ei ole nääs ollut koskaan tarvetta tuollaisiin laitteisiin.
-Hessu-
Mutta kas pärkkele, mä oon näiden sähkö/ ohjelmointi hommien kanssa niin n00bi, kuin vain voi olla.
Onko kukaan halukas auttamaan esim kaljapalkalla asiassa, jos hommaan kaikki kilkkeet valmiiksi?
Pitäisi vain auttajalla olla noi kaikki ohjelmointi välineet sitten. Ei ole nääs ollut koskaan tarvetta tuollaisiin laitteisiin.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.