Tota niinku ihan uteliaisuudesta, mitkä laakerit? Saa kyllä melkonen sankari olla että saa esim kiertokangen laakerit saabissa pilalle (ajelee ilman öljyjä), tai mittarissa on sillon reilusti +500 000km. Jakopään ketju saattaa alkaa rallatteleen ja samoin ne tasapainoakselin systeemit. Eli jos itte lähtisin ostaan käytettyä tonttua nyt niin tärkeimmät mitä kattoisin:900cm kirjoitti:Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin allaja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.
Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta
K
-Ei ruostetta, maalipinta hyvässä kunnossa
-Sähköhärvelit toiminnassa
-Sisältä siisti ja verhoilut ehjät, muutenkin yleisilmeen tulisi olla siisti
-kaikenlaisten jäähdyttimien ja lauhduttimien kennot ehjiä
-vaihdelaatikko toimii ja öljyt vaihdettu edes joskus
-koneen öjyvuodot
-alustan kunto (jousitus, vetarit)
2 ensimmäistä on semmosia että kyseessä on fataali vika, ei kelpaa. Jos sähkövempaimet ei toimi niin mielestäni se kuvastaa jonkinasteista huolimattomuutta joten syytä epäillä että ylläreitä olis odotettavissa lisää.
Ruoste on loputon suo, sen tietää kaikki.