Moniurahihnasta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja peinu »

Rauhottuiko remmin heilunta millään tavalla öljyn lisäyksen johdosta?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Enpä katsonut hihnan rauhattomuutta ennen öljyn lisäämistä, mutta jälkeenpäin näytti melko rauhalliselta. Luulen, että hihna on rauhoittunut jo aiemmin kesällä kun moottorin yätuennan kumit vaihdettiin, ainakin vaihdekeppi rauhoittui niillä kummasti. Laitanpa kirkkaaseen kulumajälkeen mustaa tussia ja katson muutaman ajokerran jälkeen uudelleen.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllä sillä öljyllä tehtävänsä on, ja kiristin kannattaakin pitää hyvissä öljyissä. Ylenmäärin värisevä ja nypyttävä hihna kun rasittaa turhaan vielä kampiakselin hihnapyörän vulkanointiakin.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla juurikin remmin räpättely on ollut ongelmana jo toista vuotta. Ostin PCS:ltä uuden kiristimenkin vuosi takaperin. Sama meno jatkui. Noinkohan uusikin kiristin olisi tullut ilman öljyjä? Kaikkein helpoin korjaushan tuo olisi...noh..inspiraatiota odotellessa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Otapa lenkkiavaimella ote kiristinpyörän akselipultista ja nytkytä asetelmaa samalla toisella kädellä tunnustellen liikkuuko "iskarin" alapää kiinnityspisteessään, toki myös yläpää kannattaa tunnustella.

Siellä kiristimen alakorvakkeessa on naurettavan pehmeästä alumiinista tehty holkki joka väljistyy helposti, eikä silloin ehjäkään/öljytty iskari auta vaan koko hökötys "rolisee" ihan väljyyttään.

En ole koskaan tehdasuutta kiristinpumppua ostanut, eli en tiedä tuleeko sellaisen mukana uusi holkki..? Yläpäässähän onkin teräksinen joka kestää, enkä käsitä miksi alakiinnitys on täytynyt pilata noinkin pienellä jutulla..
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moniurahihnasta

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Ainakaan kaupunkiajossa ei hihna enää värähtele liiaksi. Tussilla maalattu kirkas kohta on pysynyt mustana. Joko moottorin ylätuenta tai hihnan vaimentimen öljyn lisäyn näyttää auttaneen.
Vastaa Viestiin