2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sam
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 20:08

2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000

Viesti Kirjoittaja sam »

ja siihen jos sammuttaa niin sahuuttaa pirusti. mikähän tolle nyt tuli?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000

Viesti Kirjoittaja jus »

Lämpöanturi imusarjan juuressa voi vikaantuessaan aiheuttaa kovan tyhjäkäynnin. Omassani kova tyhjäkäynti esiintyi vain kunnolla lämmenneellä moottorilla, esim. ruuhka-ajossa. Käynti saattoi palautua normaaliksi paukauttamalla konepelti tai kuskin ovi kiinni. Vika poistui lämpöanturin vaihtamisella. Käynnistyminen oli koko ajan normaalia.

Lämpöanturi motonetista:
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50

Tuo kalliimpi anturi on varmuudella Bosch ja sininen. Halvempi on joku vastaava anturi, on joskus ollut Bosch, viimeksi ei ollut Bosch- eikä muitakaan valmistajamerkintöjä, ja väri oli musta.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... turi1.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
sam
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 20:08

Re: 2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000

Viesti Kirjoittaja sam »

oireet olivat hyvinkin samankaltaiset, tyhjäkäynti nousi yleensä kun koneen lämmöt olivat niin korkealla että flekti käynnistyi. monesti myös kun kuuman koneen sammutti niin vähän ajan kuluttua oli käynnistyminen tuskaa. nyt anturin vaihdon jälkeen on ainakin pari päivää pelannut hyvin, kiitoksia vaan avusta!
Vastaa Viestiin