9000 koneen uudelleen sijoitus!
9000 koneen uudelleen sijoitus!
Terve!
Omasta jäärataautostani
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... 201di3.jpg on ruvennut saabin T8 moottori enteilemään koneremonttia. Sattumalta vastaan tuli kuitenkin seuraavanlainen moottori http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=699035 Koneen voimavarat tekivät vaikutuksen, enkä ole saanut moottoria mielestäni! Alkuperäisenä suunnitelmana oli ainoastaan kunnostaa entinen moottori..
Mitä mieltä arvoisa raati on kyseisestä moottorista? Foorumia selaillessani huomasin, että automaattilaatikon tilalle on vaihdettu manuaalilaatikoita. Vaparin laatikko sopinee. Ainostaan tarvitaan uusi kytkin sekä vauhtipyörä. 240 mm kytkin lienee paras vaihtoehto. Erilaisia kommentteja otetaan ilolla vastaan!
Omasta jäärataautostani
http://img143.imageshack.us/my.php?imag ... 201di3.jpg on ruvennut saabin T8 moottori enteilemään koneremonttia. Sattumalta vastaan tuli kuitenkin seuraavanlainen moottori http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=699035 Koneen voimavarat tekivät vaikutuksen, enkä ole saanut moottoria mielestäni! Alkuperäisenä suunnitelmana oli ainoastaan kunnostaa entinen moottori..
Mitä mieltä arvoisa raati on kyseisestä moottorista? Foorumia selaillessani huomasin, että automaattilaatikon tilalle on vaihdettu manuaalilaatikoita. Vaparin laatikko sopinee. Ainostaan tarvitaan uusi kytkin sekä vauhtipyörä. 240 mm kytkin lienee paras vaihtoehto. Erilaisia kommentteja otetaan ilolla vastaan!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Vähän samanlainen operaatio on käynyt jo itselläkin mielessä, niin kertokaas nyt mistä sen näkee ensimmäisenä. Venakopan kansi?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
venakopan kansihan siinä ensimmäisenä on mistä voi arvuutelle, siinä siis lukee 2.3... ja tuossa vanhassa 2.3 koneessa on tp-akselin pullistukset kyljissä jotka kyllä selvästi huomaa, 2.0 b202 ei niitä ole..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
juu juu, eli kyseessä on joku mopon moottori? Paljonkos siinä 2.0 on tehoa? No hyvä että tuli asia ilmi..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Ainakin 150 hevoista. Suhteellisen helpolla ottaa yli 200.Make^ kirjoitti:juu juu, eli kyseessä on joku mopon moottori? Paljonkos siinä 2.0 on tehoa? No hyvä että tuli asia ilmi..
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Mulla on b202s ja siinä on vakiona 150. Tietenkin vm on eri.
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Joo o. Ei oikein innosta moottorin vaihto jos nykyisessäkin koneessa on papereiden mukaan 155 hv.. Muutostyö olisi kuitenkin varsin mittava, kun moottorin suuntakin on eri Oli kyllä erittäin hyvä, kun tuli ilmi moottorin oikea koko ja tehot.. Olin täyttä päätä menossa hakemaan moottoria, kiitoksia jälleen foorumille! Täytynee vain remontoida vanha moottori.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Normaali b202l käy siihen ysisatasen laatikon päälle, onhan sitä tehtaaltakin tullut .
Jos haluat päivittää moniventtiilitekniikkaan, hanki kokonainen b202 kone esim. og900:sta, kunnosta se ja laita nykyisen tilalle. Vakiona siinä 175hv, mutta kuka nyt vakiolla ajelis?
Jos haluat päivittää moniventtiilitekniikkaan, hanki kokonainen b202 kone esim. og900:sta, kunnosta se ja laita nykyisen tilalle. Vakiona siinä 175hv, mutta kuka nyt vakiolla ajelis?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Jostain semmoinen muistikuva jäänyt että b202 nokat ja kansi vakio kunnossa riittäisi 350-400 hepan tienoolle? Lieneekö sitten ihan mutua.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 koneen uudelleen sijoitus!
Maailmantapahtumassa, Ellivuoressa oli Latviasta kaveri, joka oli asentanut tonnariinsa moottorin taka-akselin eteen.
Sai sen rekisteriin ja hän voitti kuulemma monet ratakisat.
Nykyisin sitä ei saa tollasta sielläkään rekisteriin.
Kaveri kertoi ajo-ominaisuuksia ja engelsmannit piirsivät ja utelivat koko projektista kaiken. Istuivat aamutuimaan tarinoimassa.
Sai sen rekisteriin ja hän voitti kuulemma monet ratakisat.
Nykyisin sitä ei saa tollasta sielläkään rekisteriin.
Kaveri kertoi ajo-ominaisuuksia ja engelsmannit piirsivät ja utelivat koko projektista kaiken. Istuivat aamutuimaan tarinoimassa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3