9000 CS(E) 2.3 t ja 2.0 t moottorin erot? Kuvia Koneesta!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

9000 CS(E) 2.3 t ja 2.0 t moottorin erot? Kuvia Koneesta!

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onkos tuo tilavuus tehty halkaisijaa kasvattamalla vaiko iskulla? Onko nuo koneet muuten samat? Tuollainen -94 2.3t CSE olis hankinta listalla mutta kone on paukahtanut ketjun katkeamisen johdosta. Mistä kone tilalle?

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Pe Syys 17, 2004 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Iskua on 2.3:ssa pidennetty 12mm.

2.3 moottoreita on jonkinverran liikenteessä, esim. romuttamoilla. Hintahaitari on luokkaa 1k-3k euroa, joskus apulaitteineen päivineen.

Moottori on hyvä ja kestävä, kunhan ensin ottaa tasapainoakselit pois pyörimästä 8)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiitosta!

Vielä kysyisin että miten eroaa nuo vapari 2.3 ja 2.0 koneet turbosta? Onko sama periaate kuin noissa B ja H moottoreissa että vain männät on turbossa erit? Eli käykö vaparin lohkosta kaikki osat paitti männät vai onko noissa uudemmissa jotain muuta?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ok, Onko noissa vapareissa myös nuo tasapaino hässäkät?

Lähinnä kartoitan että jos jakopään koppa, lohko, kansi on kärsinyt tuosta ketjun katkeamisesta niin voiko käyttää osia noista 2.0turbo,2.0 ja 2.3 vapareiden moottorin osista?

Taidan jättää tuon tasapaino ketjun ja kiristimet pois kun joka tapauksessa sen auki käytän. Onko ollut kenelläkään huonoja kokemuksia tuosta poistamisesta?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mites noiden vanhempien 2.0 ja 2.3 (ennen -94?)koneiden osien sopivuus tuohon 204 ja 234 koneisiin? Noita vanhempia vain olis edullisesti saatavilla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Tasapaino akselien poistosta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hyvä kuvatus jakopäästä :) Mutta miten nuo koneiden erot? Tulipahan sigunakin päivitettyä samalla ;)

Pitipä vieläkin päivittää, isollahan se T piti laittaa kun on täyspaine malli ;)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onko noissa uudemmissa 2.3 vapari koneissa paikat noille männille ruiskiville suuttimille? Vois vain ottaa vanhasta nuo ruiskut ja männät. Noita vapareita olis vain paremmin tarjolla ja lähempänä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Mimmi kirjoitti:B204 ja B234 koneissa on kaikissa versioissa tasapainoakselit.
Lohkossa on jotain eroa, en osaa kuitenkaan sanoa mitä. Kannet ja jakopää ovat samanlaisia. Tasapainoakselien ketjun poistosta ei taida olla muuta haittaa kuin rahanmeno.
Jos omassa tonnarini koneessa tasapainoakselien ketju paukuttaa kanteen tms., niin voi tehdä siis huoletta siten, että poistaa akselit vaan käytöstä kylmän viileästi? Onko ketjun poisto hankala/työläs homma?
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

V-M kirjoitti: Taidan jättää tuon tasapaino ketjun ja kiristimet pois kun joka tapauksessa sen auki käytän. Onko ollut kenelläkään huonoja kokemuksia tuosta poistamisesta?

V-M
Tuossa on varmaan käsitelty ketjun poisto melko perusteellisesti.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8667
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Noh murheet pieneni noiden erojen osalta. Ostin sitten koko koneen 2.3t -95 (aj.168tkm). Pitää harkita tuota etupään purkua (ja tasapaino hässäkän muutosta).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ainakin kansipahvi on erilainen vaparissa kuin turbossa.
Turbon pahvissa on vesipuolella enemmän reikiä, joten luulisi niissä kansissakin silloin olevan eroja, vedenkierron suhteen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nyt tarvisin ASAP opastusta. "uusi" kone pihalla mutta... mukana tulleet merkinnät nyt hieman ristiriidassa muiden juttujen kanssa.

Kulkine josta moottori on otettu olis VIN:YS3CE45U41 ja puheiden mukaan tuon pitäis olla 2.3 matalapaine t? Mutta en löydä omista listoista tuollaista
E merkintää? Vuosimalli? -95?

Mites sitten lohkon merkinnät? Muita merkkejä tuosta en löytänyt kuin
tuon 6285-1 087 5 21:n, Missä on tuon moottorin sarno?

Tuon hajonneen kyljessä oli 6285-2 133 4 12?

Kiitokset etukäteen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V-M kirjoitti:Mites sitten lohkon merkinnät? Muita merkkejä tuosta en löytänyt kuin tuon 6285-1 087 5 21:n, Missä on tuon moottorin sarno?

Tuon hajonneen kyljessä oli 6285-2 133 4 12?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... numero.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin