Täällä on puhuttu paljon syttykasetin vioista joten täytyy nostaa omakin ongelma pöydälle. Mullakin kone pätkii todella ikävästi ja vaikuttaa "rytkytin"kasetti vialta mutta kun vika ei esiinny kuin lämpimällä moottorilla?? Kylmänä kone käyntiin ja ei mitään vikaa mutta heti kun lämmöt rupee nousemaan nykiminen pahenee mitä lämpimämmäksi kone menee. Tulpat ja viltterit on vaihdettu. Ostanko kasetin vai en??
Saab 9000 CS 2.0t A -97 245tkm
9000 -97 nykii
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kannattaa ensin kokeilla joltain lainaksi varmasti toimivaa kasettia. Saattaa nimittäin tuo rykiminen olla myös surullisen kuuluisa bensapumppu...katso pumppuvioista lisää täältä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vaihda nyt alkuunsa hiilet ja hio/putsaa kollektori. Huomattavan halpa homma verrattuna uuteen laturiin ja jos osaa laturin vaihtaa niin osaa tuonkin homman. Laakerit kannattaa vaihtaa samaa vauhtia. Etupään laakeria ei vaan ainakaan pari vuotta sitten saanut autotarvikeliikkeistä Treen seudulla, mutta laakerikaupasta sai päivän varotusajalla.Jaku kirjoitti:Rykiminen loppui. DI Kasettihan se... 194.10€ ja homma oli korjattu 3 minuutissa... Nyt latausjännitekin on pudonnut 14.3-14.4:stä 13.4-13.6:een. Taitaa olla laturinkin vaihto edessä...
Kollektorinkin kyllä löytää ja pystyy vaihtamaan.
EDIT: Itse tein laturirempaa 350 000 km lukemissa... kohtuullisen pitkäikäinen laturi

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5