ABSit ABSit
ABSit ABSit
Mulla on -97 tonnari, jossa palaa ABSin valo koko ajan. Käytin tonnarin vikakoodinluvussa eräällä autokorjaamolla, mutta eivät saaneet koodeja irti (Metro-Autoon en uskaltanut ees soittaa...). Mittasin pyöränanturit ja kaikki antaa signaalit, mutta etupyörissä signaalitaso on heikompi, molemmissa. Toisen takapyörän anturi antoi omituiset lukemat, mutta puhdistus ja uudelleen asennus auttoi.
Pitääkö tuo boksi nollata, ennenkuin tilanne laukee?
Onko kellään ideoita mistä hakea vikaa?
-Jagaus
Pitääkö tuo boksi nollata, ennenkuin tilanne laukee?
Onko kellään ideoita mistä hakea vikaa?
-Jagaus
Pahin sairaus - Saabismi ...varmaan jo kymmennes Saab perheessä
Re: ABSit ABSit
Mää näistä tevesin syteemeistä mitää ymmärrä, mutta yleensä on niin, jotta jos ei mitää koodeja saa kunnollisella lukijalla ulos, on ohjausyksikön sähkönsaanti hukassa.
Eli ensin tarkistamaan virroitukset ja maadoitukset.
Eli ensin tarkistamaan virroitukset ja maadoitukset.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: ABSit ABSit
Tonnarissa taitaa olla Aten systeemit ja niiden luenta ei onnistu normaalilla vikakoodilukijalla. Tech 2:lla saa vikakoodit luettua. Jarrujärjestelmän osat ovat sen verran kallita, että luenta ei muodostu suurimmaksi kuluksi.ajn kirjoitti:Mää näistä tevesin syteemeistä mitää ymmärrä, mutta yleensä on niin, jotta jos ei mitää koodeja saa kunnollisella lukijalla ulos, on ohjausyksikön sähkönsaanti hukassa.
Eli ensin tarkistamaan virroitukset ja maadoitukset.
Kannattaa tarkistaa akvaariokotelosta ABS jarrujen ohjausyksikön liitin, jossa maadoitus liittimissä saattaa olla hapettumaa. Myös pumppuyksikön liittimet kannattaa käydä läpi, koska ne on aika alttiina kosteudelle ja lialle.
Omissa tonnareissa on ainakin anturivika, pumppuyksikön tilapäinen häiriö ja polkimen asentoanturin viat ovat hävinneet seuraavassa käynnistyksessä automaattisesti (vian korjauksen jälkeen).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: ABSit ABSit
Kysyn nyt tässä samassa omasta srs-ongelmastani.
Srs-valo palaa / vilkkuu koko ajan. Tech antoi viaksi: Pysyvä vika kuljettajan puoli, pysyvä vika apukuskin puoli.
Tuon tarkempaa kuvausta ei osannut antaa. Onko tuo sitten keskusyksikön vika, sillä tuskin nyt molempien puolien anturit hajoavat yhtäkkiä kesken ajon. Tai onko tietoa, että antaako ratin sisällä oleva liuska vioittuessaan tuollaisen ilmoituksen? Techillä nollaus ei auttanut, vaan valo syttyi heti uudestaan.
Srs-valo palaa / vilkkuu koko ajan. Tech antoi viaksi: Pysyvä vika kuljettajan puoli, pysyvä vika apukuskin puoli.
Tuon tarkempaa kuvausta ei osannut antaa. Onko tuo sitten keskusyksikön vika, sillä tuskin nyt molempien puolien anturit hajoavat yhtäkkiä kesken ajon. Tai onko tietoa, että antaako ratin sisällä oleva liuska vioittuessaan tuollaisen ilmoituksen? Techillä nollaus ei auttanut, vaan valo syttyi heti uudestaan.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: ABSit ABSit
Tässä yksi mahdollinen vikakohde..
Pistokkeiden ollessa kiinni......
JÄRJESTELMÄÄ EI SAA MENNÄ MITTAILEMAAN YLEISMITTARILLA.
Pistokkeiden ollessa kiinni......
JÄRJESTELMÄÄ EI SAA MENNÄ MITTAILEMAAN YLEISMITTARILLA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: ABSit ABSit
Omassa 9k:ssa oli ns. tyyppivika eli kuskinpuoleinen anturi rikki. Kävin kerran lukemassa SAAB liikkeessä vikakoodia mutta eivät saaneet mitään ulos. Tyly kommentti ABS keskusyksikkö rikki. Tuotahan en purematta niellyt vaan käväsin toisessa paikassa lukemassa jossa oli myöskin Tech2 mutta softat myös vanhemmille autoille ja kappas vika löytyi hetimiten. Vaihtotyö 30min ja osa 208e tarvikkeena 213e
#3659
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: ABSit ABSit
Näinhän se taitaa olla.Mimmi kirjoitti:Spiraali antaa kuskin tyynyn vian, ei törmäysanturivikaa.9000CS... kirjoitti:Kysyn nyt tässä samassa omasta srs-ongelmastani.
Srs-valo palaa / vilkkuu koko ajan. Tech antoi viaksi: Pysyvä vika kuljettajan puoli, pysyvä vika apukuskin puoli.
Tuon tarkempaa kuvausta ei osannut antaa. Onko tuo sitten keskusyksikön vika, sillä tuskin nyt molempien puolien anturit hajoavat yhtäkkiä kesken ajon. Tai onko tietoa, että antaako ratin sisällä oleva liuska vioittuessaan tuollaisen ilmoituksen? Techillä nollaus ei auttanut, vaan valo syttyi heti uudestaan.
ex tontussa tuon SRS valon palamisen aiheutti oikeanpuoleinen liike anturi ( kiihtyvyys anturi ) törmäysanturi vai mikä se nyt oli..
Kannattaa tsekata näitten antureitten pistokkeiden kunto.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: ABSit ABSit
Kiitokset 9000CD23T ja Mimmi
Jatketaan tutkimista.
Jatketaan tutkimista.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.