Hei
Ajattelin kysyä mielipidettä, kuinka uusi siis kaupan "musta" lokasuoja pitäisi käsitellä? En meinaa viedä autoa maalarille vaan ruiskuttaa itse tallissa.
Eli voiko sen mustan päälle vetää pohjamaalin ja sitten pari kerrosta pintaväriä vai pitääkö se musta poistaa kokonaan ja aloittaa puhtaalta pelliltä? Joku on jossain väittänyt, että lokasuoja ruostuu parissa vuodessa jos jättää sen mustan varastomaalin sinne alle. Jos vetää pellille niin sitten siihen pitää varmaan laittaa happomaami, pohjaväri ja sitten pintamaalit (myös pyöränkotelon puolelle)?
terv:Timo
Uusi etulokari+käsittely
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uusi etulokari+käsittely
Hio se musta maali pinta rikki menetelmällä hienolla paperilla jopa voit vetästä vesihionnan, mut luulis riittävän ihan kuivalla paperilla (600).
Normaalit maalaus systeemit jooos tietenkin haluu varmistaa niin happo pohjalle, mutta mitä se periaatteessa tekee kun se lokari ei vielä ruosteessa ole ja normaalit kerrokset lakkaan asti... Ja pyöränkotelon puolelle riittä tod.näk pohjamaali pari kolme kerrosta ja vaikka kotelosuoja-ainetta päälle. Jos vielä haluu niin jopa massaa vois niin ei ainakaan lähde ruostumaan (sillä jos metallihohto kyseessä niin ei kannata sitä sinne näkymättömälle puolelle tuhlata koska suojaavan työn tekee se pohjamaali ei värisävy..)
Tai emminä tiiä kotimaalari olen, en mä tätä ammatiksi tee kertokoon viisaammat jos haluu
Normaalit maalaus systeemit jooos tietenkin haluu varmistaa niin happo pohjalle, mutta mitä se periaatteessa tekee kun se lokari ei vielä ruosteessa ole ja normaalit kerrokset lakkaan asti... Ja pyöränkotelon puolelle riittä tod.näk pohjamaali pari kolme kerrosta ja vaikka kotelosuoja-ainetta päälle. Jos vielä haluu niin jopa massaa vois niin ei ainakaan lähde ruostumaan (sillä jos metallihohto kyseessä niin ei kannata sitä sinne näkymättömälle puolelle tuhlata koska suojaavan työn tekee se pohjamaali ei värisävy..)
Tai emminä tiiä kotimaalari olen, en mä tätä ammatiksi tee kertokoon viisaammat jos haluu

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Uusi etulokari+käsittely
Kyllä ne tarvikepeltiosien mustat ja tiilenpunaiset ovat yleensä ihan vain varastovärejä, ja todella huokoisia ja kosteuttaimeviä eli turhaa riskinottoa jättää yhtään sitä varastoväriä oikeiden maalikerrosten alle. Varsinkin kun se väri lähtee yleensä ihan tinnerillä tai vielä paremmin ksyleenillä pyyhkimällä pois..
Re: Uusi etulokari+käsittely
Itse hioisin pellille ja sen jälkeen sinkkimaali , hionta, pohjamaali ,hionta , pintamaali ,kevyt hionta ja uusi kerros pintamaalia ja lakka .
Teet miten päätät , mutta toivon ,vaikka tapoja on monia , että onnistut.
Teet miten päätät , mutta toivon ,vaikka tapoja on monia , että onnistut.
Re: Uusi etulokari+käsittely
Pohjamaali tarvitsee aina pintamaalin päälle!! Ja se musta varastoväri kannattaa hioo pois.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Uusi etulokari+käsittely
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)